تیتر امروز

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

سومین جلسه صلاحیت وزرا؛ بررسی برنامه‌های ۴ وزیر/ آزادی‌خواه: «عراقچی» برنامه خوبی دارد

امروز (یکشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که برنامه وزیران پیشنهادی اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امورخارجه، و بهداشت و درمان بررسی خواهد...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
رییس جامعه هتلداران ایران می‌گوید ضریب اشغال سالانه‌ی هتل‌ها در کشور زیر ۴۰ درصد است

سال‌ها طول می‌کشد تا هتل‌ها پرشوند

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران گفت: ضریب اشغال هتل‌های ایران سالانه زیر ۴۰ درصد است. یعنی هتل‌های ایران تا مدت‌های زیاد جای خالی دارند و سال‌ها طول می‌کشد تا هتل‌ها پر شوند.

کد خبر: ۱۷۰۵۵۷
۱۰:۰۱ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

سال‌ها طول می‌کشد تا هتل‌ها پرشوند

دیدارنیوز: در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید به عنوان نهاد متولی از وزیر تا مدیران و کارشناسان به صنعت گردشگری اعتقاد داشته باشند و با استفاده از افراد متخصص این صنعت را از بحران ایجاد شده خارج کنند.

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران در گفتگو با ایلنا، با اعلام برگزاری جلسه اعضای جامعه هتلداران ایران با سیدرضا صالحی امیری، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نتایج این جلسه که ساعات زیادی به طول انجامید، مثبت بود و صالحی امیری نیز بر تداوم چنین جلساتی برای حل مشکلات بخش گردشگری تاکید داشت.

وی افزود: وزیر پیشنهادی در جلسه با جامعه هتلداران ایران تاکید کرد که دولت به هیچوجه نباید اقدام به تصدی‌گری کند و کار‌ها باید به تشکل‌های حرفه‌ای و قانونی واگذار شود تا بخش خصوصی خود برای گردشگری کشور سیاستگذاری کند. این موضوع سالهاست که مورد توجه تشکل‌های بخش خصوصی است و اگر آقای صالحی امیری این اقدام را عملیاتی کند بسیاری از مشکلات بخش خصوصی حل و فصل می‌شود.

تشکیل مداوم جلسات شورایعالی میراث فرهنگی و گردشگری ضروری است

حمزه زاده تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که بخش خصوصی گردشگری همیشه با آن مواجه بوده دخالت‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در همه چیز بوده و وزارت متولی خودش می‌خواسته در همه موارد ورود کند که به معنای استیلای نگاه دولتی به جای نگاه کارشناسی بود.

رییس جامعه هتلداران ایران گفت: بخش گردشگری از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها لطمات زیادی متحمل شد که در مورد اخیر مثلا دهیار روستای ابیانه خودسرانه و بدون هماهنگی با دستگاه‌های متولی اقدام به گرفتن ورودیه برای ورود به روستا از گردشگران کرد.

حمزه زاده با اعلام اینکه شورایعالی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که چندین وزیر عضو آن است، چند سال است تشکیل جلسه نداده است، افزود: وزیر میراث فرهنگی دبیر این شورا است و رئیس این شورا هم معاون اول رئیس جمهور که باید جلسات مرتب داشته باشد. چون مصوبات آن در حکم مصوبه دولت است. ولی در ۶ سال اخیر تنها یک یا دو جلسه تشکیل داده است. در حالی که در این شورا می‌توان تمام موضوعات را مطرح کرد. وزیر کشور و وزیر امور خارجه و وزیر میراث فرهنگی هم در آن حضور دارند و اگر تقویت شود، ابلاغیه‌های معاون اول رییس جمهوری در آن در حکم مصوبات دولت و لازم الاجرا است.

ورود توریست به کشور برنامه تبلیغاتی سنگین نیاز دارد

رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به وضعیت فعلی گردشگری و چگونگی ورود گردشگر به کشور گفت: اینگونه نیست که امروز مرز‌ها را باز کنیم و توریست خارجی پشت مرز‌های ایران منتظر ایستاده باشد و روانه کشور شود. بلکه باید کار تبلیغاتی سنگین و بازاریابی اساسی در خارج از کشور انجام شود و در نمایشگاه‌های مهم گردشگری جهان حضور یافت. لغو روادید هم باید همزمان صورت بگیرد تا گردشگر وارد کشور شود.

حمزه زاده تاکید کرد: ورود گردشگر به کشور کاملا به ارتباطات سیاسی با دولت‌های خارجی مربوط است. یعنی با هر کشوری که ارتباط سیاسی بهتر داشته باشیم، گردشگران آن کشور آسانتر وارد ایران کشور می‌شوند. با کشور‌هایی هم که مشکل سیاسی داریم توریست آن‌ها به ایران نمی‌آید. در حال حاضر هم ورود توریست اروپایی و آمریکایی به ایران صفر شده است.

ضریب اشغال سالیانه هتل‌های ایران زیر ۴۰ درصد است

رییس جامعه هتلداران ایران با اشاره به آسیب‌های ناشی از نبود گردشگران خارجی به صنعت هتلداری کشور افزود: ضریب اشغال هتل‌های ایران سالانه زیر ۴۰ درصد است. یعنی هتل‌های ایران تا مدت‌های زیاد جای خالی دارند و سال‌ها طول می‌کشد تا هتل‌ها پر شوند.

او گفت: جبران این زیان مستلزم داشتن برنامه مشخص، نظام‌مند و جامع است که به دلیل فرابخشی بودن صنعت گردشگری، تمام سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط همچون وزارت امور خارجه، وزارت میراث و گردشگری، وزارت کشور، نیروی انتظامی و وزارت اقتصاد بایستی همکاری نزدیک با یکدیگر داشته باشند. در حالیکه الان مشکلی که در بدنه دولت وجود دارد این است که سازمان‌های مرتبط اول منافع خودشان را در نظر می‌گیرند و منافع خود را به منافع کلان و ملی ترجیح می‌دهند.

او افزود: سازمان امور مالیاتی می‌گوید برای من اصلا مهم نیست که من بخواهم معافیت بیشتری به فعالان گردشگری برای جذب گردشگر خارجی بدهم. باید مالیات بیشتری بدهید. بیمه به بهانه‌های مختلف همین موارد را می‌گوید هیچکدام هم نرمشی برای توسعه گردشگری نشان نمی‌دهند؛ بنابراین مشکل بخش گردشگری وجود نگاه جزیره‌ای سازمان‌های مرتبط نسبت به صنعت گردشگری است.

جمشید حمزه زاده در پایان تاکید کرد: در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید به عنوان نهاد متولی از وزیر تا مدیران و کارشناسان به صنعت گردشگری اعتقاد داشته باشند و با استفاده از افراد متخصص این صنعت را از بحران ایجاد شده خارج کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی