تیتر امروز

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین
از چشم جهان (۱۶۶)

اندیشکده آمریکایی: تهاجم اوکراین به کورسک، سومین تحقیر جنگی بزرگ پوتین

اکنون در جهانی زندگی می‌کنیم که در آن شاهدیم، اوکراین به روسیه حمله کرده است. هم اکنون در جهانی به سر می‌بریم که اوکراین، تا این لحظه، بخشی از خاک روسیه را که تقریبا به اندازه شهر نیویورک است،...
هرچه سریعتر دولت چهاردهم تشکیل شود/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است
بررسی صلاحیت وزرا؛ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

هرچه سریعتر دولت چهاردهم تشکیل شود/ افزایش سرعت اینترنت اولین وظیفه وزیر ارتباطات است

جلسه علنی مجلس با حضور محمد باقر قالیباف و برای بررسی خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی با حضور مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور برگزار شد. رضا جباری، نماینده...
جنگ اوکراین به خاک روسیه کشیده شد

اوکراین با سلاح آمریکایی به خاک روسیه حمله کرد

شبکه خبری CNN آمریکا به نقل از مقامات این کشور گزارش داد که اوکراین در حمله خود به خاک روسیه که از منطقه کورسک آغاز شد، از تسلیحات و وسایل نقلیه آمریکایی استفاده کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۵۴۲
۲۰:۰۳ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

اوکراین

دیدارنیوز: مقامات آمریکایی اذعان دارند اوکراین در حملات خود به عمق خاک روسیه از ادوات و تسلیحات اهدایی آمریکا استفاده کرده، اما مدعی هستند کی‌یف با این کار تعهدات خود در قبال این تسلیحات را نقض نکرده است.

رسانه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور گزارش داد اوکراین در حمله خود به خاک روسیه که از منطقه کورسک آغاز شد، از تسلیحات و وسایل نقلیه آمریکایی استفاده کرده است. در تصاویری که در روز سه‌شنبه توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، خودرو‌های هاموی ساخت آمریکا مشاهده می‌شود که نیرو‌های اوکراینی سوار بر آن‌ها وارد خاک روسیه شده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، ایالات متحده با دقت نحوه استفاده اوکراین از تسلیحات اهدایی آمریکا را در حمله به خاک روسیه تحت‌نظر دارد تا مطمئن شود کی‌یف به محدودیت‌های کاخ سفید در استفاده از تسلیحات آمریکایی پایبند مانده است.

همچنین به گفته مقامات آمریکایی، اوکراین در این عملیات از سامانه‌های پرتاب موشک «هایمارس» استفاده کرده است، اما مقامات مدعی هستند که این موشک‌انداز‌ها به خاک روسیه منتقل نشده‌اند، بلکه با بهره‌گیری از برد بالای موشک‌های هدایت‌پذیر، از داخل خاک اوکراین علیه اهدافی در عمق خاک روسیه استفاده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز در روز پنج‌شنبه ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌دهد یک خودروی موشک‌انداز هایمارس در منطقه‌ای جنگلی در فاصله کمتر از پنج مایل با مرز روسیه و اوکراین، به مواضع روسیه شلیک می‌کرد. بااین‌حال، مقامات آمریکایی گفتند که محدودیت‌هایی که واشنگتن بر استفاده از موشک‌های دوربرد «اتکمز» وضع کرده بود، تغییر نکرده است.

سی‌ان‌ان همچنین با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی و روس، گزارش داد خودرو‌های زرهی و جنگی ایالات متحده مانند خودروی «استرایکر» و «کوگر» در این عملیات به کار گرفته شده‌اند. پیش‌تر نیرو‌های روسیه تصاویری از انهدام این خودرو‌های ساخت آمریکا منتشر کرده بودند.

ایالات متحده مدعی است که گرچه اوکراین از ادوات و سلاح‌های آمریکایی در حمله به خاک روسیه استفاده کرده است، اما این اقدام به معنای نقض محدودیت‌هایی که آمریکا بر استفاده از این تسلیحات علیه روسیه وضع کرده نیست و کی‌یف جزئیات تعهدات خود را رعایت کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی