تیتر امروز

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده
افاضات اضافه

مسعود جان! هر وقت نشستی، پیامک بده

عوام‌الملک در نامه جدید خود به مسعود، رییس بی‌صدای خواص‌الدوله، به پیام یک ناشناس زیر نامه قبلی خود اشاره کرده و نوشته است: لطفا هر وقت سر جایت نشستی اگر زحمتی نبود در حد یک پیامک یک کلمه‌ای...
قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

قاسمی فیض‌آبادی: پزشکیان برای وفاق ملی فیلترینگ و گشت ارشاد را جمع کند/ رودینی: بر روی نخبگان اهل سنت خط کشیدند

این بیستمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم/ قطعی برق امروز نتیجه بی‌توجهی مجلس یازدهم است

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
مادورو در مخمصه

حمایت آمریکا از طرح برزیل؛ انتخابات در ونزوئلا دوباره برگزار شود

درپی طرح لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل درباره برگزاری دوباره انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز از این طرح حمایت کرد.

کد خبر: ۱۷۰۴۵۱
۱۰:۲۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

حمایت آمریکا از طرح برزیل؛ انتخابات در ونزوئلا دوباره برگزار شود

دیدارنیوز: پس از آن که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهوری برزیل طرحی درباره برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری در ونزوئلا ارائه داد، جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز از این طرح حمایت کرد.

به گزارش «رویترز»، در پی پیشنهاد لولا مبنی بر اینکه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا می‌تواند در یک رقابت جدید با حضور ناظران بین‌المللی به عنوان راه حلی بالقوه برای بحران سیاسی این کشور شرکت کند، بایدن روز پنجشنبه گفت که با این طرح موافق است.

به نقل از العربیه، لولا همچنین گفته «دولت ائتلافی» می‌تواند راه حل احتمالی دیگری برای ونزوئلا باشد. او در مصاحبه‌ای رادیویی گفت: «اگر مادورو عقل سلیم داشته باشد، می‌تواند این طرح را برای مردم مطرح کند، و شاید بتواند انتخابات جدیدی با یک کمیته انتخاباتی غیرحزبی برگزار کند.»

هم مقامات حزب حاکم ونزوئلا و هم مخالفان دولت این کشور پیشنهاد برگزاری انتخابات مجدد را رد کرده‌اند. ماریا کورینا ماچادو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا روز پنجشنبه به خبرنگاران آرژانتین و شیلی گفت: «انتخابات انجام شده است. مادورو باید بداند که هزینه ماندن او هر روزی که می‌گذرد بیشتر می‌شود.»

لولا و همتای کلمبیایی او گوستاوو پترو روز چهارشنبه به عنوان بخشی از تلاش‌ها به منظور یافتن راه حلی برای بحران ونزوئلا تلفنی گفتگو کردند، اما جزئیاتی از این گفتگو منتشر نشد. پترو پنجشنبه در پستی در «ایکس» پیشنهاد کرد مانند ترتیباتی که در اواخر قرن بیستم در کلمبیا برگزار شد، حزب حاکم ونزوئلا و آپوزیسیون دولت می‌توانند به تناوب در قدرت باشند.

به گفته رویترز، خوزه رائول مولینو، رئیس‌جمهوری پاناما نیز پنج‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد که رهبران آمریکای لاتین آخر هفته جاری و زمانی که بسیاری برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری جدید دومینیکن در این کشور در حضور دارند، درباره بحران ونزوئلا گفتگو می‌کنند و تلاش خواهند کرد برای آن راه‌کار‌هایی بیابند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی