تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...

طراحی و اجرای شوتینگ زباله خود را به چه شرکتی بسپاریم؟

سیستم شوتینگ زباله یک سیستم شوتینگ هوشمند است که برای خروج زباله از ساختمان‌ها و برج‌های مرتفع کاربرد دارد.

کد خبر: ۱۷۰۴۱۸
۱۱:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز:سیستم شوتینگ زباله یک سیستم شوتینگ هوشمند است که برای خروج زباله از ساختمان‌ها و برج‌های مرتفع کاربرد دارد. این سیستم شامل یک ناودان هم ارتفاع با ساختمان است که از طریق آن زباله‌ها به خارج از ساختمان منتقل می‌شوند. برای اجرای این سیستم باید به سراغ شرکت‌های معتبر و با سابقه در این زمینه رفته تا طراحی و تولید آن به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. در ادامه با سیستم شوتینگ زباله بیشتر آشنا می‌شویم و به یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده شوت زباله اشاره می‌نماییم.

طراحی و اجرای شوتینگ زباله

سیستم شوتینگ زباله و کاربرد آن

در گذشته خروج زباله از ساختمان‌های مرتفع با مشکلات زیادی همراه بوده است. ساکنین ساختمان‌های مرتفع مجبور بودند تا کیسه‌های زباله را به صورت دستی از ساختمان خارج کنند. برای همین ایده طراحی شوتینگ زباله قوت گرفت تا این کار به شکل کارآمدتر و بهینه‌تری انجام شود. سیستم شوتینگ زباله یکی از بهترین و موثرترین راه‌های خروج زباله از ساختمان‌های مرتفع است. در این ساختمان‌ها به جای خروج زباله از طریق راه پله یا آسانسور میتوان از کانال شوت زباله استفاده کرده و کیسه زباله را در کسری از ثانیه به فضای خارج از ساختمان منتقل کرد.

مشخصات سیستم شوتینگ زباله

شوتینگ زباله شامل کانالی هم ارتفاع با ساختمان است که از بالاترین طبقه تا پایین ساختمان کشیده می‌شود. این کانال دارای قطر نسبتا زیادی است تا کیسه‌های زباله به راحتی از طریق آن خارج شوند. کانال شوت زباله در هر طبقه از ساختمان به یک دریچه فلزی منتهی می‌شود. این دریچه‌ها مجهز به استوپو جهت کنترل باز و بسته شدن درب و سینی مخصوص جهت قرار دادن کیسه زباله هستند. ساکنین هر طبقه از ساختمان کیسه‌ها را از طریق دریچه وارد کانال شوتینگ می‌کنند تا با استفاده از نیروی جاذبه به بخش جمع‌آوری زباله در پایین ساختمان منتقل شود.

انواع سیستم شوتینگ زباله

شوتینگ زباله شامل دو نوع داخلی و خارجی است. شوتینگ داخلی از مهمترین انواع شوتینگ زباله است که در داخل ساختمان نصب می‌شود و هیچ راه ارتباطی با محیط بیرون ندارد. این نوع شوت زباله باید در زمان ساخت بنا در داخل ساختمان نصب گردد. در صورتی که ساخت بنا به اتمام برسد، امکان نصب شوت داخلی وجود نداشته و باید از شوتینگ خارجی استفاده شود. در شوتینگ زباله خارجی، کانال شوتینگ در خارج از ساختمان قرار می‌گیرد و تنها دریچه‌های آن در فضای داخلی هر طبقه از ساختمان تعبیه می‌شود.

طراحی و اجرای شوتینگ زباله

دلیل نیاز به سیستم شوتینگ زباله در ساختمان‌های مرتفع

شوتینگ زباله بیشتر در ساختما‌ن‌های چند طبقه و برج‌های مرتفع کاربرد دارد. با این حال از آن میتوان در هر ساختمانی جهت صرفه‌جویی در زمان استفاده کرد. ساکنین ساختمان‌های چند طبقه برای انتقال زباله‌ به خارج از ساختمان باید دقایقی را در انتظار آسانسور بمانند. حال از آنجایی که افراد زیادی در این ساختمان‌ها ساکن هستند، به زمان زیادی برای انتقال زباله به خارج از ساختمان نیاز می‌شود. از طرفی استفاده زیاد از آسانسور برای خروج زباله‌، سبب افزایش استهلاک آسانسور و افزایش مصرف برق می‌شود. برای همین با نصب شوتینگ زباله میتوان در زمان، انرژی و هزینه‌های مربوط به استهلاک آسانسور صرفه‌جویی کرد.

مزایای نصب و اجرای شوتینگ زباله در ساختمان

طراحی و اجرای شوتینگ زباله در ساختمان با مزایای زیادی همراه است که مهمترین آنها به شرح زیر است:

  • خروج آسان و سریع زباله: مهمترین مزیت شوتینگ زباله، دفع سریع و آسان زباله است. ساکنین میتوانند زباله‌ها را خیلی سریع از طریق دریچه و کانال شوتینگ به مخزن جمع‌آوری پسماند در پایین ساختمان منتقل نمایند.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، نصب شوتینگ زباله با صرفه‌جویی در هزینه‌ها همراه است. با نصب و راه‌اندازی این سیستم میتوان در هزینه‌های مربوط به انرژی برق و غیره صرفه‌جویی زیادی کرد.
  • افزایش سطح بهداشت ساختمان: در ساختمان‌های مجهز به سیستم شوت زباله دیگر نیازی به حمل دستی زباله نبوده و خیلی راحت و بهداشتی میتوان زباله‌ها را به خارج از ساختمان منتقل کرد.
  • جلوگیری از ورود حشرات موذی: دریچه‌های شوتینگ زباله دارای درپوش‌های محکم و درزبندی‌هایی هستند که مانع از ورود حشرات به محیط خانه و فضای داخلی ساختمان می‌شوند.

آیا نصب شوتینگ زباله به هزینه زیادی نیاز دارد؟

در خصوص قیمت شوتینگ زباله باید اشاره کنیم که هزینه اجرای این سیستم به موارد زیادی بستگی دارد و کاملا نسبی است. در خصوص عوامل موثر بر هزینه شوتینگ زباله باید به تعداد طبقات ساختمان، طول کانال شوتینگ، جنس بدنه، قطر لوله، تعداد دریچه‌ها، کیفیت متریال، نوع مخزن جمع‌آوری پسماند و غیره اشاره کرد. با این حال هزینه اجرا و نصب شوتینگ زباله هر چقدر هم که باشد، باز از جهات زیادی مقرون به صرفه است و سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های مربوط به انرژی و برق می‌شود. با نصب سیستم شوتینگ زباله میتوان آسایش و آرامش ساکنین ساختمان را تامین کرده و به دفع راحت پسماندها کمک کرد.

چگونه بهترین مجری شوتینگ زباله را پیدا کنیم؟

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و اجرای سیستم شوت زباله مشغول به فعالیت هستند. برخی از این شرکت‌ها از سابقه و تجربه بیشتری در این حوزه برخوردار هستند و سیستم‌های شوتینگ را به شکل با کیفیت‌تر و اصولی‌تری طراحی و اجرا می‌نمایند. با پیدا کردن یکی از این شرکت‌ها میتوان طراحی و اجرای شوتینگ زباله را با خیال آسوده به آن سپرده و یک سیستم کارآمد را تحویل گرفت. شرکت سبلان تهویه برودت یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید سیستم‌های شوتینگ است و از سابقه بالایی در این زمینه برخوردار می‌باشد.

طراحی و اجرای شوتینگ زباله

طراحی و اجرای شوتینگ زباله توسط شرکت سبلان تهویه برودت

شرکت سبلان تهویه برودت یکی از اولین تولیدکنندگان و مجریان در زمینه طراحی و اجرای سیستم‌های شوتینگ در کشور است. این مجموعه انواع سیستم شوتینگ نظیر شوتینگ زباله، شوتینگ نخاله و شوتینگ ملحفه را با بهترین متریال طراحی و تولید می‌نماید. سیستم‌های شوتینگ زباله توسط این شرکت به صورت کاملا مدرن و منطبق با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته می‌شوند. برای همین کیفیت کانال‌های شوتینگ آن بسیار بالا است و در صورت نگهداری صحیح میتوان از آنها برای چندین سال همچون روز اول استفاده کرد. جهت کسب اطلاع در خصوص هزینه و نحوه طراحی و اجرای شوتینگ زباله، با شرکت سبلان تهویه برودت تماس حاصل فرمایید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی