تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

۶ سال وعده و فقط یک VAR؛ آغاز لیگ در شرایط بی‌سابقه!

در شرایطی که لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جدید از فردا (پنجشنبه) آغاز می‌شود، اما بازهم وعده‌های مسوولان درباره کمک داور ویدیویی (VAR) محقق نشده و در ۶ سال اخیر تنها یک VAR به ایران آمده است!

کد خبر: ۱۷۰۳۴۴
۰۹:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

۶ سال وعده و فقط یک VAR؛ آغاز لیگ در شرایط بی‌سابقه!

دیدارنیوز: با وجود قول‌هایی که مسئولان فدراسیون برای آغاز لیگ بیست و چهارم با سیستم کمک داور ویدئویی داده‌اند، این مهم محقق نشده است.

فقط یک روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و چهارم باقی مانده و این روز‌ها بزرگترین مشکلی که گریبان فدراسیون و سازمان لیگ را گرفته استادیوم‌های ناآماده است تا با وجود قول‌هایی که مسئولان فدراسیون پس از جنجال‌های هفته پایانی لیگ گذشته به اهالی فوتبال دادند، برگزاری هر ۸ مسابقه با سیستم کمک داور ویدئویی شبیه یک رویا باشد.

در واقع تلاش مسئولان فدراسیون به پیاده‌سازی تنها یک سیستم وی‌ای‌آر در ورزشگاه امام خمینی اراک منتهی شده که قرار است در هفته اول میزبان پرسپولیس و ذوب‌آهن باشد و شنیده‌ها از این موضوع حکایت دارند که قرار است کمک داور ویدئویی دیدار شمس‌آذر و استقلال در قزوین با واحد سیار فراهم گردد.

در ادامه این مطلب به وضعیت ۸ ورزشگاهی پرداخته‌ایم که قرار است در هفته اول لیگ بیست و چهارم میزبان باشند و البته پاسخ این سوال داده شده است که آیا آن‌ها امکان پیاده‌سازی سیستم کمک داور ویدئوی را پیدا کرده‌اند یا خیر.

سه بازی هفته اول لیگ بیست و چهارم طبق برنامه اعلام شده که تاکنون تغییری در آن ایجاد نشده روز پنج‌شنبه برگزار خواهد شد.

۶ سال وعده و فقط یک VAR؛ آغاز لیگ در شرایط بی‌سابقه!

پرسپولیس-ذوب‌آهن؛ با سیستم VAR

طی روز‌های اخیر سایت فدراسیون فوتبال و رسانه باشگاه آلومینیوم بخش زیادی از اخبار خود را معطوف به اطلاع‌رسانی درباره تجهیز ورزشگاه امام خمینی اراک به سیستم کمک داور ویدئویی کردند و با این وصف افتتاحیه لیگ برتر میان پرسپولیسی که به دلیل نداشتن استادیوم به اراک رفته و ذوب‌آهن با سیستم کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد که اتفاق مهمی در تاریخ ۲۴ ساله رقابت‌های لیگ برتر به‌شمار می‌رود.

ملوان-گل‌گهر سیرجان: VAR نرسید

مسئولان باشگاه ملوان بندرانزلی این روز‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که پس از انتخاب نهایی مازیار زارع به‌عنوان سرمربی حالا به دنبال حل مشکلات زیرساختی استادیوم سیروس قایقران و به‌صورت همزمان جذب اسپانسر هستند. در این بین ورزشگاه سیروس قایقران نیز مشکلات زیادی از جمله نور و استحکام‌سازی سکو‌ها را طبق نظر کارگروه استانداردسازی استادیوم‌ها باید به انجام می‌رساند که کار بهبود نور انجام شده و ایجاد استحکام در سکو‌ها به مراحل نهایی رسیده است. با این حال احتمال اینکه ملوان به همین دلیل بدون حضور هوادارانش میزبان گل‌گهر بشود، اصلا دور از انتظار نیست.

از سوی دیگر مسئولان باشگاه تاکنون موفق به ایجاد سیستم کمک داور ویدئویی هم نشده‌اند و مشخص نیست این تکنولوژی چه زمانی در انزلی مستقر خواهد شد.

استقلال خوزستان- آلومینیوم اراک؛ VAR نرسید

جالب اینکه استادیوم غدیر به دلیل مشکلاتی نظیر ضعیف بودن نور، وضعیت بد چمن و سایر ایراد‌هایی که کارگروه استانداردسازی استادیوم‌ها در نظر گرفته هنوز مهیای برگزاری مسابقات لیگ برتر نیست و استقلال خوزستان مجبور است که در ورزشگاه دیگری به میدان برود.

براین اساس و با نامه‌نگاری‌هایی که میان دو باشگاه اهوازی صورت گرفته استادیوم فولاد آره‌نا میزبان استقلال خوزستان در اولین بازی لیگ مقابل شاگردان مجتبی حسینی خواهد بود.

جالب اینکه حتی استادیوم تازه تاسیس فولاد آره‌نا نیز هنوز به سیستم وی‌ای آر مجهز نشده و البته ادعا می‌شود که کار تجهیز این استادیوم به سیستم VAR زودتر از سایر استادیوم‌ها صورت خواهد گرفت که زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است، اما بی‌شک بازی استقلال خوزستان و آلومینیوم اراک در این ورزشگاه بدون سیستم وی‌ای آر برگزار خواهد شد.

پنج بازی از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در دوره بیست و چهارم نیز روز جمعه به شرح زیر برگزار خواهد شد:

سپاهان-چادرملو؛ VAR نرسید

مسئولان باشگاه سپاهان روز‌های عجیبی را سپری می‌کنند. آن‌ها پس از بازی شباب الاهلی به دنبال خارج کردن ورزشگاه نقش جهان از چرخه مسابقات و تعویض چمن بودند و قصد داشتند بار دیگر در فولادشهر بازی کنند. با این حال برنامه‌ریزی بازی تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر این اجازه را از مدیران باشگاه سپاهان، مورایس و شاگردانش گرفت. درنهایت ساعتی پیش مشخص شد که سپاهان با وجود شرایط نامناسب چمن نقش جهان در همین ورزشگاه از چادرملو میزبانی خواهد کرد.

نکته جالب توجه اینکه حتی ورزشگاه فولادشهر هم هنوز مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی نیست و مشکلات زیرساختی زیادی در این ورزشگاه برای پیاده‌سازی VAR وجود دارد. در این شرایط مشخص است که خبری از سیستم وی‌ای آر هم نیست.

مس رفسنجان- تراکتور؛ VAR نمی‌رسد

ورزشگاه جدید مس رفسنجان نیز هنوز سیستم وی‌ای آر را به خود ندیده و از آن بدتر اینکه هنوز زمان دقیقی نیز برای پیاده‌سازی این سیستم اعلام نشده است. این در شرایطی است که اگر بازی قرار بود به میزبانی تراکتور هم برگزار شود، بازی قطعا بدون سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شد؛ چرا که این ورزشگاه قدیمی نیز به استثنای اینکه وی‌ای آر ندارد، با مشکلات ریشه‌ای و زیرساختی از قبیل نداشتن جاده‌های مواصلاتی، نداشتن اتاق وی‌ای آر و .. دست و پنجه نرم می‌کند.

۶ سال وعده و فقط یک VAR؛ آغاز لیگ در شرایط بی‌سابقه!

هوادار -خیبر خرم آباد: VAR نمی‌رسد

پس از چند سال حضور هوادار در رقابت‌های لیگ برتر و میزبانی آن‌ها در ورزشگاه اکباتان سرانجام امکان معرفی این ورزشگاه که شرایط میزبانی از هواداران را ندارد از مدیران این باشگاه تهرانی گرفته شد. آن‌ها در فصل جاری قرار است در ورزشگاه شهدای شهر قدس به میدان بروند که چند سال از چرخه مسابقات خارج بوده و اصلا وضعیت مشخصی ندارد.

با این وصف بدون هیچ شکی بازی هوادار و خیبر نیز در شهر قدس بدون وی‌ای آر برگزار خواهد شد و زمانی هم برای پیاده‌سازی سیستم وی‌ای آر در این ورزشگاه اعلام نشده است. ضمن اینکه این ورزشگاه نیز با مشکلات زیرساختی زیادی مواجه است که تجهیز آن به وی‌ای آر را سخت و دشوار می‌کند.

شمس‌آذر قزوین-استقلال؛ با VAR سیار

طبق ادعای حسین باجیوند، رئیس هیئت فوتبال قزوین، این مسابقه مورد توجه که علاقه‌مندان به فوتبال برای آغاز آن و دیدن شکل جدید استقلال لحظه‌شماری می‌کنند، قرار است با استفاده از سیستم سیار وی‌ای آر برگزار شود. این البته چالش بزرگی برای مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ و همینطور باشگاه قزوینی است که باید دید چطور از پس اداره آن برخواهند آمد.

نساجی مازندران-فولاد؛ VAR نمی‌رسد

مسئولان باشگاه نساجی مازندران این روز‌ها در تلاش برای حل مشکلاتی نظیر ایجاد گیت ورودی جدا برای بانوان، در ورودی جدا برای بانوان و ایجاد جایگاه VIP برای خبرنگاران و چهره‌های مهم هستند که البته هنوز موفق به انجام آن نشده‌اند.

در این شرایط همین‌که مسئولان باشگاه نساجی مازندران بتوانند اجازه برگزاری بازی را در ورزشگاه وطنی بگیرند، کار بزرگی کرده‌اند و قطعا این مسابقه نیز بدون استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار خواهد شد.

۸ مسابقه با یک VAR قطعی و یک VAR سیار!

همان‌طور که مشخص است مسئولان و تصمیم‌سازان فوتبال ایران در مجهز کردن ورزشگاه‌های تیم‌های لیگ برتری به سیستم وی‌ای‌آر ناکام بوده‌اند و این موضوع از همین حالا چالش‌های زیادی ایجاد کرده و طرفداران تیم‌های مدعی برگزاری فقط یک مسابقه با سیستم کمک داور ویدئویی را بی‌عدالتی محض می‌دانند که باید دید پاسخ فدراسیون به این انتقادات چطور خواهد بود و چه زمانی مهدی تاج و همکارانش موفق به تجهیز تمام استادیوم‌های ۱۶ تیم لیگ برتری به سیستم کمک داور ویدئویی می‌‎شوند.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی