تیتر امروز

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!
در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!

در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "مقایسه اقتضائات حکمرانی دوران کهن با حکمرانی دوران مدرن" گفتگو کردیم

وحشی‌گری اسرائیل در غزه؛ دستور تخلیه در مناطق بیشتر

در حالی که جنایات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در غزه ادامه دارد، ارتش اسرائیل دستور تخلیه مناطق بیشتری در جنوب غزه را صادر کرد.

کد خبر: ۱۷۰۲۱۳
۱۸:۵۳ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

وحشی‌گری اسرائیل در غزه؛ دستور تخلیه در مناطق بیشتر

دیدارنیوز: ارتش اسرائیل، روز یکشنبه ۲۱ مرداد دستور تخلیه مناطق بیشتری در جنوب غزه را صادر کرد.

مناطق مسکونی مورد نظر اسرائیل برای تخلیه، شامل بخش‌هایی از خان یونس دومین شهر بزرگ نوار غزه می‌شود. منطقه خان یونس در اوایل سال جاری در جریان حمله هوایی و زمینی ارتش اسرائیل متحمل تخریب گسترده‌ای شده است.

به نقل از العربیه به دنبال تصمیم ارتش اسرائیل برای تخلیه این مناطق، صد‌ها خانواده خانه‌های خود را ترک کرده و برای یافتن پناهگاهی امن به جستجو پرداختند.

«نمی‌دانیم به کجا برویم»

امل ابو یحیی یکی از شهروندان فلسطینی که مادر سه فرزند است و ماه ژوئن گذشته به خان یونس بازگشته بود، گفت: «ما نمی‌دانیم کجا برویم».

این زن ۴۲ ساله فلسطینی که شوهرش در ماه مارس گذشته در حمله هوایی اسرائیل به خانه همسایگانش کشته شد، افزود: «این چهارمین آوارگی برای من است».

به گزارش آسوشیتدپرس، این زن فلسطینی گفت، آن‌ها به اردوگاه بزرگ «المواصی» واقع در امتداد ساحل غزه رفته بودند، اما در آنجا نیز نتوانستند جایی را پیدا کنند.

رمضان عیسی پدر پنج فرزند از ساکنان غزه که به همراه ۱۷ نفر از اعضای خانواده دیگری از خان یونس گریخته است، گفت: «هر بار که جایی ساکن می‌شویم و مکانی برای زنان و کودکان خود پیدا می‌کنیم، اشغالگر اسرائیلی می‌آید و منطقه را بمباران می‌کند.»

او افزود: «این وضعیت قابل تحمل نیست».

جابجایی مکرر ساکنان غزه

همزمان با تشدید تنش از سوی ارتش اسرائیل علیه نوار غزه کارشناسان بین‌المللی درباره قحطی در این منطقه محاصره شده، هشدار داده‌‍اند.

در همین حال سازمان‌های امدادی وابسته به سازمان ملل برای مقابله با بحران انسانی خیره کننده در این باریکه فلسطینی تلاش می‌کنند.

اسرائیل به بهانه تعقیب اعضای گروه حماس بار‌ها دستور تخلیه دسته‌جمعی چندین منطقه در غزه را صادر کرده بود، اما ساکنان این مناطق هر بار پس از پایان عملیات زمینی ارتش اسرائیل مجدداً به آن مناطق باز می‌گشتند.

اکثر جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه به دلیل جنگی که پس از حوادث هفتم اکتبر آغاز شد، از مناطق خود جابجا شده و این جابجایی تاکنون چندین بار اتفاق افتاده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی