تیتر امروز

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!
در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!

در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "مقایسه اقتضائات حکمرانی دوران کهن با حکمرانی دوران مدرن" گفتگو کردیم
مسعود جان! روز جهانی هندوانه مبارک
افاضات اضافه

مسعود جان! روز جهانی هندوانه مبارک

عوام‌الملک در ادامه نامه‌های خواندنی خود به مسعود، رییس خواص‌الدوله به سکوت اخیر آنها در ماجرای نظمیه‌ها و نسوان اشاره کرده و روز جهانی هندوانه را به او و تیمش تبریک گفته است.
مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد

️هشدار شیوع سرخک در عراق؛ واکسیناسیون کودکان را جدی بگیرید

مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به افزایش شیوع سرخک در عراق والدین باید واکسیناسیون سرخک کودکان را جدی بگیرند.

کد خبر: ۱۷۰۱۵۷
۲۱:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

️هشدار شیوع سرخک در عراق برای زائران اربعین

دیدارنیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با توجه به افزایش شیوع سرخک در عراق والدین باید واکسیناسیون سرخک کودکان را جدی بگیرند.

دکتر مریم کوشکی در این رابطه در جمع خبرنگاران گفت: مطابق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، به علت پایین بودن پوشش واکسیناسیون در عراق، ویروس سرخک شیوع پیدا کرده و در مواردی سبب همه‌گیری شده است.

وی افزود: بیماری سرخک یک بیماری واگیردار تنفسی است که بیشتر از همه کودکان را مبتلا می‌کند، اما در درصورتی که افراد سابقه واکسیناسیون یا سابقه ابتلا به این بیماری را نداشته باشند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: کودکان در سن ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی واکسن سرخک را در قالب واکسن MMR دریافت می‌کنند، اما توصیه می‌شود خانواده‌هایی که به همراه کودکان خود قصد عزیمت به راهپیمایی اربعین را دارند از کامل بودن واکسیناسیون کودکان کمتر از ۱۵ سال خود اطمینان یابند.

کوشکی خاطرنشان کرد: در این رابطه چنانچه برای کودکی نقص واکسیناسیون وجود داشت، خانواده‌ها با در دست داشتن کارت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۵ سال خود به مراکز بهداشتی مراجعه کنند تا نسبت به تکمیل واکسیناسیون کودکان اقدام شود.

وی درخصوص علائم این بیماری عنوان کرد: بعــد از دوره کمونــى که به طــور معمول حدود ۱۰-۱۲ روز طول مى کشــد (این دوره مى تواند ۷-۱۸ روز باشــد) علائم مقدماتى شــامل تب، خستگى، سرفه، آب ریزش از بینى و التهاب ملتحمه، در افــراد فاقــد ایمنى به بیمارى ظاهر می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: در حین سفر نیز از تماس با بیماران احتمالی خودداری کنند و در صورت بروز علائم در حین سفر و بازگشت به کشور فوری به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی