تیتر امروز

هنیه به شهادت رسید/ هشدار به برهم‌زنندگان امنیت روانی/ تشییع هنیه در تهران و عزای عمومی در یمن
سپاه خبر این ترور وحشتناک را اعلام کرد (بروز رسانی می‌شود)

هنیه به شهادت رسید/ هشدار به برهم‌زنندگان امنیت روانی/ تشییع هنیه در تهران و عزای عمومی در یمن

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.
مناظره احمد بخارایی با علی باقری
موافقین و مخالفین مشارکت در روزهای پسا انتخابات چه می‌گویند؟

مناظره احمد بخارایی با علی باقری

احمد بخارایی جامعه شناس و علی باقری فعال اصلاح‌طلب و تحلیلگر سیاسی در یک مناظره در استودیو دیدارنیوز دلایل خود در مورد مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری را بیان کردند.
دیدار فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن با رئیس جمهور

پزشکیان: ایران از هر اقدامی برای تقویت صلح و ثبات استقبال می‌کند

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری در دیدار با «یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن گفت: ایران از هر اقدام و حرکتی در مسیر ایجاد و تقویت صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کند، اما برخی کشور‌ها به جای تلاش برای پایان دادن به جنگ با اقدامات خود از جمله تامین سلاح و توجیه جنایت‌گری به تداوم آن کمک می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۹۵۹۰
۰۹:۴۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

پزشکیان

دیدارنیوز: رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد و ابراز علاقمندی دولت ژاپن برای دیدار و مذاکره حضوری سران دو کشور در راستای گسترش همکاری‌های فی‌مابین، تصریح کرد: ایران و ژاپن همواره روابط دوستانه‌ای داشته‌اند و نباید اجازه داد مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده است، تداوم یابد.

مسعود پزشکیان شامگاه سه‌شنبه در دیدار با «یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن که به منظور شرکت در آیین تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده بود، با تشکر از پیام تبریک نخست وزیر این کشور، به گفتگوی تلفنی خود با وی اشاره و مذاکرات صورت گرفته را صمیمی، مفید و سازنده توصیف کرد.

رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد و ابراز علاقمندی دولت ژاپن برای دیدار و مذاکره حضوری سران دو کشور در راستای تقویت و گسترش همکاری‌های فی‌مابین، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و ژاپن همواره روابط صمیمی و دوستانه‌ای داشته‌اند و نباید اجازه داد مشکلاتی که به واسطه اقدامات برخی قدرت‌های خارجی در روابط دو کشور ایجاد شده است، تداوم یابد.

پزشکیان همچنین در پاسخ به طرح درخواست دولت ژاپن برای نقش‌آفرینی فعال جمهوری اسلامی ایران در حل مسائل منطقه از جمله پایان دادن به جنگ در غزه گفت: ایران از هر اقدام و حرکتی در مسیر ایجاد و تقویت صلح و ثبات در منطقه استقبال می‌کند، اما برخی کشور‌ها به جای تلاش برای پایان دادن به جنگ با اقدامات خود از جمله تامین سلاح و توجیه جنایت‌گری به تداوم آن کمک می‌کنند.

«یوشی فومه تسویه» فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با ابلاغ تبریک مجدد و آرزوی موفقیت برای پزشکیان، با بیان اینکه کیشیدا مشتاق دیدار با جنابعالی و گفتگوی حضوری درباره گسترش روابط فی‌مابین است، اظهار داشت: نخست وزیر ژاپن همچنین با توجه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی سازنده در تحولات منطقه مشتاق تقویت همکاری‌ها با ایران در مسیر تقویت و تثبیت صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا است.

فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن همچنین با اشاره به روابط دیرینه دو ملت، تصریح کرد: دولت ژاپن معتقد است، با همکاری یکدیگر می‌توانیم گام‌های موثری در زمینه رفع مشکلات منطقه و جهان برداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی