تیتر امروز

عباس کاظمی: نسل زد از حاکمیت زندگی می‌خواهد/جامعه در شرایط خاص دو قطبی می‌شود/ می‌گفتند پزشکیان رای بیاورد، همجنسگرایی رونق می‌گیرد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

عباس کاظمی: نسل زد از حاکمیت زندگی می‌خواهد/جامعه در شرایط خاص دو قطبی می‌شود/ می‌گفتند پزشکیان رای بیاورد، همجنسگرایی رونق می‌گیرد

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان دکتر عباس کاظمی استاد دانشگاه و جامعه شناس بود؛ او در این گفت و گو روی موضوع دو قطبی شدن جامعه نظر متفاوتی داشت که مشروح آن را می توانید ببینید...
دادستان، قاضی و مسئولان زندان از بیماری من بی اطلاع بودند/ اتهامم تبلیغ علیه نظام بود/ درباره فعالیت هسته‌ای ایران صحبت کرده بودم
گفت‌وگوی دیدارنیوز با صادق زیباکلام استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی

دادستان، قاضی و مسئولان زندان از بیماری من بی اطلاع بودند/ اتهامم تبلیغ علیه نظام بود/ درباره فعالیت هسته‌ای ایران صحبت کرده بودم

صادق زیباکلام که در روز ۱۱ تیرماه، ۴ روز قبل از مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با مرخصی استعلاجی و سپس با تعلیق حکمش از زندان اولین خارج شد، مهمان ما در استودیو دیدارنیوز بود و سوالات ما پاسخ...
پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران منصوب شد/ لحظه اهدای حکم تنفیذ +ویدیو
با تنفیذ رهبر انقلاب اسلامی

پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران منصوب شد/ لحظه اهدای حکم تنفیذ +ویدیو

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در مراسمی و بر اساس بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی رأی ملت ایران به آقای مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به‌عنوان رئیس جمهور اسلامی...
در دیدار رئیس مجلس مالزی با رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان شد

قالیباف: فضای یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در دیدار با رئیس مجلس مالزی گفت: فضای یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است.

کد خبر: ۱۶۹۴۹۴
۱۷:۴۲ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳

قالیباف: فضای یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است

دیدارنیوز: در دیدار رئیس مجلس مالزی با رئیس مجلس شورای اسلامی دو طرف ضمن تأکید بر روابط دوجانبه بر گسترش همکاری‌های تجاری، فرهنگی و دانشگاهی تأکید کردند.

جوهری بن عبدول رئیس مجلس مالزی که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وارد تهران شده است، بعد از ظهر امروز (دوشنبه، ۸ مرداد ماه ۱۴۰۳) با ورود به بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در ابتدای این دیدار، ضمن خوشامدگویی به رئیس مجلس مالزی با بیان اینکه ایرانیان در روز‌های سخت دوستان خود را می‌شناسند، گفت: حادثه تلخی پیش آمد و ما رئیس جمهور خود را از دست دادیم که پیام‌های محبت‌آمیز شما و سایر مسئولان مالزی باعث تسلی و دلگرمی ما شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدوارم مجلس و دولت جدید بتوانند روابط خود را با کشور دوست و مسلمان، مالزی ادامه دهند از این رو آمادگی داریم ارتباطات خود را به صورت عمیق‌تر و وسیع‌تر پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه مالزی و ایران دو کشور دوست، هم فرهنگ و نزدیک به هم هستند، عنوان کرد: در اجلاسی که در سیدنی به عنوان شهردار تهران حضور داشتم به این نکته اشاره کردم که قرن ۲۱، قرن آسیا است. امروز هرچه می‌گذرد بیشتر به این واقعیت پی می‌بریم که آسیا بیش از پیش جایگاه خود در دنیا را پیدا می‌کند و فضای هژمونی و یکجانبه‌گرایی در دنیا رو به افول است که در کل دنیا و همچنین غرب و شرق آسیا مشهود است.

قالیباف اضافه کرد: اینجاست که مجلس و دولت ایران مصمم می‌شوند با کشور‌های جنوب شرق آسیا به ویژه مالزی به‌عنوان کشور دوست و همکار ارتباط بیشتری برقرار کرده و مسیر توسعه را طی کند که این روابط میان دولت‌ها، پارلمان‌ها و مجامع بین‌المللی تعریف می‌شود.

رئیس قوه مقننه در ادامه با تأکید بر تقویت همکاری‌ها در حوزه APA، IPU و PUIC که می‌توان با ظرفیت آن موضوعاتی در حوزه جهان اسلام به ویژه مسائلی که در حوزه فلسطین وجود دارد را برطرف کرد، ابراز داشت: آمادگی داریم در توسعه مسائل اقتصادی به ویژه در حوزه حمل‌ونقل روابط خود را با مالزی توسعه دهیم چرا که میان دو کشور فاصله زیادی از لحاظ بعد مسافت وجود دارد و لازم است دولت دو کشور این مسأله را حل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: برای حل بعد مسافت در جریان تقویت روابط اقتصادی باید تدبیری اندیشیده شود که از طریق خطوط هوایی بتوانیم ارتباط خود را توسعه دهیم که در حوزه‌های تجاری و گردشگری بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. از سوی دیگر باید به دنبال تقویت روابط در حوزه علمی، دانشگاهی و انتقال تکنولوژی باشیم.

رئیس مجلس مالزی: گسترش روابط مالزی و ایران با توجه به تحولات جهانی و منطقه‌ای ضروری است

جوهری بن عبدول نیز در این دیدار، از ملاقات مجدد با قالیباف ابراز خرسندی کرد و گفت: نخستین باری که سخنرانی شما را در اجلاس الجزایر شنیدم گفتم این بهترین سخنرانی بود که یکی از مقامات کشور‌های مسلمان می‌توانست داشته باشد و همانجا بود که با هم ملاقات کردیم و تحت تأثیر شما و ایده‌های درخشان شما قرار گرفتم.

رئیس مجلس مالزی در ادامه ضمن تسلیت مجدد به دلیل وقوع حادثه تلخ سقوط هلی کوپتر رئیس جمهور ایران، گفت: این حادثه یک شوک و فقدان نه تنها برای شما بلکه برای تمام جوامع مسلمان دنیا بود.

وی با بیان اینکه من با دستور نخست وزیر کشورمان مأمور به حضور در این مراسم شدم، عنوان کرد: اطمینان دارم با در نظر گرفتن تحولات جهان، اتفاقات خاورمیانه و همچنین شرق آسیا، روابط بیش از پیش گسترده خواهد شد.

بن عبدول با بیان اینکه به دنبال توسعه همکاری‌ها میان کشور‌های آسیایی و «آ سه آن» است، اظهار داشت: ما بی‌صبرانه به دنبال گسترش روابط خود با ایران به ویژه در حوزه اقتصادی و انرژی هستیم.

این مقام بلندپایه کشور مالزی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد که این موضوع را با پارلمان کشور خود در میان خواهم گذاشت، عنوان کرد: ایران همواره به‌عنوان یک الگو، جایگاه خاصی در نگاه ما داشته و نمونه بارز پیشرفت است و همانطور که گفتید قرن ۲۱ متعلق به آسیا است و باید در این برهه، انرژی و دانش خود را صرف ظرفیت‌های یکدیگر کنیم تا در نهایت بتوانیم در حوزه تجاری و اقتصادی توسعه روابط را رقم بزنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیتی ۶۸۰ میلیون نفری کشور‌های عضو «آ سه آن» گفت: این کشور‌ها یک ظرفیت هستند و می‌توانند از توانمندی‌ها و بازار ایران بهره ببرند که باعث ایجاد ثبات در منطقه و جنوب شرق آسیا خواهد شد.

رئیس مجلس مالزی با اشاره به امکان ایجاد کمیته مشترک برای شناسایی امکانات دانشگاهی، گفت: ما می‌توانیم از این طریق، ارتباطات خود را توسعه دهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی