تیتر امروز

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟
از چشم جهان (۱۶۳)

کاملا هریس چگونه می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد؟

به نظر می‌رسد در میان رای دهندگان رنگین پوست و همچنین جوانان آمریکایی، کاملا هریس نامزد دمکرات‌ها نسبت به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا – پیش از کناره گیری از رقابت‌های ریاست جمهوری - از اقبال بیشتری...
رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود
گفت و گوی ویژه جامعه پلاس با یک وکیل پایه یک درباره طرح نور

رضا نامجو: جامعه احساس می‌کند دو طرف ترازو تعادل ندارد/ با توقیف ماشین حق شهروندی تضییع می‌شود/ اگر طرح نور خواست مردم است، اثبات شود

جامعه پلاس در یک گفت و گوی ویژه به سراغ موضوع طرح نور رفته و سوالاتی را با دکتر رضا نامجو، وکیل پایه یک دادگستری مطرح کرده که می‌خوانید.
بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴

رسوایی برای کانادا در المپیک؛ جاسوسی با پهپاد!

در پی اقدام عجیب یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان کانادا مبنی بر استفاده از پهپاد برای جاسوسی از تیم رقیب در جریان رقابت‌های المپیک پاریس، فیفا اعلام کرد که این تیم شش امتیاز از دست می‌دهد و بورلی پریستمن، سرمربیش نیز برای یک سال تعلیق می‌شود.

کد خبر: ۱۶۹۳۸۶
۰۸:۴۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

رسوایی برای کانادا در المپیک؛ جاسوسی با پهپاد!

دیدارنیوز: فیفا روز شنبه اعلام کرد که در پی اقدام یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان کانادا مبنی بر استفاده از پهپاد برای جاسوسی از تیم رقیب در جریان رقابت‌های المپیک پاریس، این تیم شش امتیاز از دست می‌دهد و بورلی پریستمن، سرمربیش نیز برای یک سال تعلیق می‌شود.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد که فدراسیون فوتبال کانادا «مسئول عدم رعایت قوانین فیفا در مورد ممنوعیت پرواز پهپاد بر فراز محل‌های تمرین است.»

فدراسیون فوتبال کانادا همچنین به پرداخت جریمه ۲۲۶ هزار دلاری (۲۰۰ هزار فرانک سوئیس) محکوم شد.

این حکم فیفا امید تیم فوتبال زنان کانادا را برای حفظ عنوان قهرمانی که در رقابت‌های المپیک توکیو به دست آورده بودند، بسیار کمرنگ کرد.

در نتیجه این حکم فیفا، تیم ملی فوتبال زنان کانادا درحال حاضر پیش از بازی با فرانسه منهای سه امتیاز دارد. این تیم روز پنجشنبه در نخستین بازی خود در المپیک تیم نیوزیلند را با نتیجه دو بر یک شکست داد. اما کسری امتیاز اعمال شده به این معنا است که کانادا برای این که همچنان شانسی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد باید در دو بازی آینده پیروز از میدان درآید.

رسوایی برای کانادا در المپیک؛ جاسوسی با پهپاد!

جو لامباردی، تحلیل‌گر و عضو کادر فنی تیم کانادا به دلیل به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز تمرین تیم نیوزیلند به هشت ماه حبس تعلیقی محکوم و به کانادا بازگردانده شد. جاسمین مندر، دستیار او نیز به کانادا بازگردانده شد.

جو لامباردی و جاسمین مندر نیز مثل پریستمن برای یک سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال تعلیق شدند.

بورلی پریستمن، سرمربی ۳۸ ساله بریتانیایی تیم فوتبال زنان کانادا در زمان قهرمانی این تیم در المپیک توکیو نیز هدایت آن را بر عهده داشت.

کوین بلو، دبیرکل فدراسیون فوتبال کانادا با ذکر این که بازیکنان در این رسوایی هیچ نقشی نداشتند، تلاش کرد تا فیفا را متعاقد کند که مجازاتی برای تیم در نظر نگیرد.

کوین بلو روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «بازیکنان به هیچ عنوان در این رفتار غیراخلاقی نقشی نداشتند. من صادقانه از فیفا درخواست می‌کنم که اگر قصد دارد ممنوعیت‌های آتی وضع کند، این مساله را در نظر بگیرد. به نظر ما کسر امتیاز برای بازیکنانمان منصفانه نیست.»

دیوید شومیکر، رئیس کمیته المپیک کانادا از سوی دیگر روز جمعه گفت که بعید نیست که قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان کانادا در رقابت‌های المپیک توکیو نیز آلوده به تکنیک‌های جاسوسی مشابه باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی