تیتر امروز

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد
در دهمین برنامه دیدار اندیشه گفت‌وگو با یک استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

محمد حسن موحدی ساوجی:حکومتی که رضایت اکثریت را ندارد اسلامی نیست/خداوند به پیامبرش هم‌حق تحمیل حکومت را نداد

دیدار اندیشه در دهمین برنامه خود میزبان محمد حسن موجدی ساوجی، استاد دانشگاه و حوزه بود، او معتقد است: از کافران نیز نمی‌توان حق حیات، حق آزادی اندیشه، حق تعیین سرنوشت، حق مالکیت و تحصیل را سلب...
المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو
این گزارش بروز رسانی می‌شود

المپیک پاریس؛ حذف شمشیرباز ایران/ پرش دیدنی الفتی/ تمرین هانیه رستمیان +ویدیو

بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از امروز (شنبه) رسما آغاز شده و نمایندگان پرامید ایران در چند رشته از جمله قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک و تنیس روی میز به میدان خواهند رفت و در تیراندازی هم هانیه...
یادداشتی از حمید قاسمی فیض آبادی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب

حذف پروتکل غلط مهمان ویژه و غیر ویژه

حمید قاسمی فیض آبادی، یکی از اعضای ستاد مرکزی مسعود پزشکیان یادداشتی با عنوان «حذف پروتکل غلط مهمان ویژه و غیر ویژه» خطاب به رئیس‌جمهور منتخب کشورمان نوشته که در دیدارنیوز می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۹۳۱۸
۲۲:۵۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳

حذف پروتکل غلط مهمان ویژه و غیر ویژه

دیدارنیوز _ حمید قاسمی فیض آبادی:

«جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان

امروز پنچ مرداد ۱۴۰۳ را به خاطر داشته باشید. شما در سخنان خود در میان چند هزار از اعضای ستاد مرکزی خود که از سراسر کشور به تالار وزارت کشور آمده بودند، از عدالت و انصاف و احتیاج به اصلاحات گفتید. و سخن دیگر شما این بود الان وقت عمل به شعار‌هاست و هشدار دادید که سطح انتظار‌ها را نباید آنقدر بالا ببرید که نشود کاری کرد و بازهم به کار کارشناسی و علمی تاکید کردید.

من از اعضای ستاد مرکزی شما بوده و هستم. خدا شاهد است برای رضایت خدا و حفظ کرامت و احترام به مردم با توجه به ایده‌های درست و راهگشای شما به ستاد شما آمدم و بر حفظ مواضع شما پافشاری می‌کنم و تصمیم گرفتم، چون منش و روش شما را صادقانه یافتم؛ و از آموزه‌های امام صادق علیه السلام کمی بهره دارم مواظب باشم هجوم کار‌ها شما را از ایده‌های اساسی و درستتان دور نکند.

عدالت و انصاف ورزیدن هم آسان وهم آنچنان سخت است که در بسیاری از اوقات دست یافتنی نمی‌نماید. مثالی می‌زنم. تا این گزاره روشن‌تر شود.

یک رویه ناصواب بعد از ترور‌های اول انقلاب شکل گرفت و مسئولین ارشد کشور را از مردم جدا کرد. خط حائلی برای حفاظت از آن‌ها شکل گرفت و ادامه پیدا کرد این هم عدالت  وهم انصاف بود که جان خدمتگذاران حفظ شود. اما آیا ضرورت دارد این خط حائل چند لایه شود وبه عبارت دیگر تبدیل به یک پروتکل غیر اخلاقی تبدیل گردد. عجیب‌تر اینکه برای اولین بار این حافظت چند لایه حتی در همایش مردمی ستاد‌های انتخاباتی شما عمومیت پیدا کرد. این رویه در انتخابات دوره‌های قبل معمول نبود.

بی انضباطی غیر عادلانه بین مهمان‌های ویژه همایش ستاد شما و مهمان‌های غیر ویژه شما به حدی زمخت بود که بسیاری را مکدر کرده بود. عدالت و انصاف را از همین کار‌های ساده شروع کنید. پس از رعایت ضرورت‌های حفاظتی و امنیتی دیگر چه ضرورتی دارد که در یک همایش مردمی مهمان ویژه و غیر ویژه داشته باشیم. از همین رو توقع دارم عدالت و انصاف را از همین جا شروع کنید و این خط حائل تبعیض نابجا را از این پس بردارید. پیامبر ما وقتی در جمع قرار می‌گرفت چنان گرد هم می‌نشستند که اگر غریبه‌ای وارد می‌شد. پیامبر را از محل نشستن نمی‌توانست تشخیص دهد.

دکتر پزشکیان اولین دستورتان این باشد که در همایش‌های مردمی دیگر مهمان ویژه و غیر ویژه نداشته باشید. این دستور طلحه و زبیر‌ها را از شما دور می‌کند و مردم را به شما امیدوارتر می‌کند. فرهنگ غلط بالا و پایین مجلس و تبعیض را از بین می‌برد و به مردم خود باوری می‌بخشد. شاید این دستور از دستور شما که عکس هایتان را بردیوار ادارت نزنند کم اهمیت‌تر نباشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی