تیتر امروز

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود
گزارش دیدار از شیوع تب دنگی در کشور در گفت و گو با یک متخصص

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود

روز گذشته دو متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری از شیوع تب دنگی در تهران خبر دادند، هر چند این موضوع توسط وزارت بهداشت تکذیب شد، اما کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت می گوید: این موضوع...
گفت‌وگوی دیدار با بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان

محمد حسن عرفانیان: صنعتی شدن، کلید حل مسائل کشور است/فولاد، ابزار صنعتی شدن است

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدار نیوز، میزبان محمد حسن عرفانیان بود که در ادامه می‌بینید و می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۹۲۲۰
۱۳:۲۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

 

محمد حسن عرفانیان: صنعتی شدن، کلید حل مسائل مختلف کشور است/فولاد، ابزار صنعتی شدن است

دیدارنیوز _ لیلا قصاب زاده: محمدحسن عرفانیان، مجری طرح و بنیانگذار فولاد مبارکه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های صنعتی در خاورمیانه در گفت‌وگو با «دیدار نیوز» با اشاره به احداث این طرح فولادی از ماجرای انتقال این پروژه از بندرعباس به اصفهان و نقش زیربنایی فولاد در اقتصاد، صنعت و اشتغال کشور گفت.

ویدیوی این گفت و گو را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.


عرفانیان اظهار داشت: فولاد بخشی از آهن است و آهن عنصر اصلی در صنعتی شدن کشورهاست. صنعتی شدن کلید حل مسائل مختلف کشورداری است. چون لازمه صنعتی شدن به کارگیری عقل، تدبیر و علم و همه‌جانبه‌نگری در کشورداری است.

او افزود: صنعتی شدن بر رشد و توسعه مبتنی بر آمایش سرزمینی محقق می‌شود و فولاد ابزار صنعتی شدن است. معنای دیگر این حرف این است که جایگاه فولاد خط دهندگی است و نه خط گیرندگی. یعنی فولاد حل‌المسائل است و باید بگوید چگونه مسائل آب، برق، گاز و ... حل شود. اما ما در کشور از فولاد تنها به عنوان بنگاه اقتصادی استفاده می‌کنیم.

او با بیان اینکه ماجرای فولاد مبارکه سابقه تاریخی‌ای دارد اظهار داشت: ابتدا قرار بود در زمان شاه این کارخانه در بندرعباس ایجاد شود. زمینش هم شناسایی شده بود و قرار‌داد اسکله ۱۰۰ هزار‌تنی مواد اولیه را با شرکت‌های کره‌ای بستند و چون مقاومت زمین 0/8 بود برای تقویت زمین پایه‌های بتنی ایجاد کردند که زمین تثبیت شود.

مجری طرح فولاد مبارکه گفت: انقلاب که شد شورای اقتصاد تحت تاثیر گزارش‌هایی که تهیه شد، تصمیم گرفت پروژه را از بندرعباس به اصفهان منتقل کند. ولی تا سال ۱۳۶۰ که من وارد کار شدم جز تصمیم برای انتقال هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده بود.

عرفانیان اعتقاد دارد در اندیشه طراحان پروژه بزرگ فولاد مبارکه، انسان محور بودن همیشه شاخصی برای مدیران بود و در این میان توسعه پایدار شرکت فولاد مبارکه در ظهور و بروز دستاورد‌های دانشی و اقتصادی این مجموعه در اقصی نقاط کشور و زندگی مردم دیده می‌شود، به گونه‌ای که با سرمایه‌گذاری این شرکت در استان‌های مختلف کشور ضمن رونق اقتصادی و اشتغالزایی، زمینه را نیز برای توسعه هموار کرده است.

از جمله موارد مهم مورد اشاره عرفانیان این بود که فولاد، صنعتِ صنعت ساز بوده و در سطح ملی دارای جایگاه است و همه تکنولوژی‌ها در آن وجود دارد، بنابراین زمانی‌که صنعت فولاد ما مطابق با روش‌های نوین فولادسازی در جهان حرکت کند، می‌توان در دیگر صنایع کشور نیز رشد و توسعه لازم را بدست آورد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی