تیتر امروز

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود
گزارش دیدار از شیوع تب دنگی در کشور در گفت و گو با یک متخصص

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود

روز گذشته دو متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری از شیوع تب دنگی در تهران خبر دادند، هر چند این موضوع توسط وزارت بهداشت تکذیب شد، اما کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت می گوید: این موضوع...
محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
در چهار ماهه ابتدای سال جاری صورت گرفت

صادرات غیرنفتی به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسید/ ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات

محمد رضوانی‌فر، رئیس کل گمرک اعلام کرد که صادرات غیر نفتی کشورمان در چهار ماه نخست سال جاری به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده است.

کد خبر: ۱۶۹۱۷۳
۱۶:۵۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

گمرک: صادرات غیرنفتی به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسید

دیدارنیوز: رئیس کل گمرک ضمن اعلام کوتاه شدن فرایند زمان تشخیص ماهیت کالا گفت: صادرات غیر نفتی در چهار ماه نخست سال جاری به ۱۷.۵ میلیارد دلار رسیده است.

محمد رضوانی‌فر - معاون وزیر اقتصاد - در نشست تخصصی با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که با هدف بررسی مشکلات حوزه تجارت خارجی و امور گمرکی برگزار شد با اشاره به اینکه برای تعیین تعرفه و ارزش گذاری و برای اعمال مقررات، گمرک نیازمند تعیین ماهیت کالا است، گفت: گمرک طی فراخوانی از آزمایشگاه‌های واجد شرایط دعوت کرد تا به عنوان آرمایشگاه همکار گمرک فعالیت کنند.

وی افزود: از زمان فراخوان ۱۴۰ آزمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند و در سامانه گمرک به عنوان آزمایشگاه‌های همکار معرفی شده‌اند. به طوریکه در استان تهران پیش از این دو تا ۳ آزمایشگاه فعالیت می‌کردند، اما با اجرای سیاست‌های جدید در گمرک امروز ۲۳ آزمایشگاه به تعیین ماهیت کالا می‌پردازند

رئیس کل گمرک ایران ابراز امیدواری کرد: با افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار، زمان تعیین ماهیت کالا‌ها با سرعت و تسهیل بیشتر انجام می‌شود.

رضوانی‌فر با اشاره به اینکه در سال جدید شیوه نامه ورود موقت به روز رسانی شده است تا کار‌ها با سهولت و شفافیت بیشتری انجام شود، گفت: برای تسهیل و تسریع در کار، انجام امور مربوط به رویه ورود موقت به گمرکات استان‌ها واگذار شده و انجام رویه ورود موقت هم در گمرک مجوز دهنده، هم گمرک مرزی و هم در نزدیک‌ترین گمرک به محل تولید انجام می‌شود.

طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، وی در خصوص وضعیت فرش‌های دستباف که از سوی شرکت کنندگان در جلسه مطرح شد، اظهار کرد: گمرک ایران بسته پیشنهادی برای توسعه صادرات فرش را تدوین کرده است.

افزایش ۸ درصدی صادرات غیر نفتی

رئیس کل گمرک در خصوص آمار تجارت خارجی کشور در چهار ماهه نخست امسال گفت: میزان تجارت خارجی کشور بدون نفت (مجموع صادرات و واردات) در این مدت به ۳۶ میلیارد دلار رسید.

رضوانی‌فر افزود: از مجموع تجارت خارجی کشور در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۱۷.۵ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و ۱۸.۵ میلیارد دلار واردات انجام شده است. همچنین، میزان صادرات غیرنفتی در این مدت هشت درصد افزایش و واردات در همین مدت شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی