تیتر امروز

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند
از چشم جهان (۱۶۲)

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند

"افشاگران اسرائیل می‌گویند، زنان و کودکان فلسطینی عامدانه هدف حملات نظامیان اسرائیل قرار می‌گیرند. قوانین جنگ، در سطوح مختلف از سربازان نیروی زمینی تا فرماندهان، کاملا نادیده گرفته می‌شود".
صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌گفتگوی با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قران‌پژوره به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد و چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که...
کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
نقل و انتقالات لیگ برتر

وضعیت لیست خارجی‌ آبی‌ها؛ زیلیکیچ می‌ماند، وینگر لالیگایی می‌آید؟

با وجود افزایش سهمیه جذب بازیکن خارجی، همچنان ابهامات پیرامون لیست استقلال ادامه دارد و گفته می‌شود آبی‌ها به سراغ جذب وینگر اسپانیایی رفته‌اند.

کد خبر: ۱۶۹۰۳۱
۱۱:۵۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

وضعیت لیست خارجی‌ آبی‌ها؛ زیلیکیچ می‌ماند، وینگر لالیگایی می‌آید؟

دیدارنیوز: استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه روند پرنوسانی را در پیش گرفته و آبی‌پوشان پایتخت در فاز دفاعی موفق به توافق با سامان فلاح، رامین رضاییان و میلاد زکی‌پور شده‌اند و همچنین ودران کیوسفسکی را در قامت دروازه‌بان به خدمت گرفته‌اند! محمدحسین اسلامی در کنار علیرضا کوشکی و آلمدین زیلیکیچ هم وینگر‌های جذب‌شده از سوی استقلالی‌ها در بازار تابستانه هستند که گفته می‌شود جواد نکونام در وهله اول موافق همکاری با بازیکنان بوسنیایی نبوده، اما فعلاً قرارداد به امضا رسیده با کیوسفسکی و زیلیکیچ همچنان اعتبار دارد.

آبی‌پوشان پایتخت قرار است از سوم مردادماه عازم اردوی ترکیه شوند و گفته می‌شود در جریان سفر به ترکیه قرار است فرآیند نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها تکمیل شود. روز گذشته کارگروه نقل‌وانتقالات در شرایطی تشکیل جلسه داد که یک سهمیه خارجی به تیم‌های لیگ برتری اضافه شد و با توجه به تکمین آبی‌ها از قانون در فصل گذشته، استقلالی‌ها می‌توانند در فصل پیش‌رو (۱+۵) بازیکن خارجی در اختیار داشته باشند که در حال حاضر ودران کیوسفسکی، رافائل سیلوا، کوین یامگا، جلال‌الدین ماشاریپوف، آلمدین زیلیکیچ، منتظر محمد و گوستاوو بلانکو تحت قرارداد باشگاه استقلال هستند!

یامگا ماندنی نیست، آینده مبهم محمد

کوین یامگا با توجه به مشکلات بینایی‌ای که برای او به وجود آمده، نتوانسته مجوز فعالیت خود را از کمیته پزشکی فیفا دریافت کند و این مسئله بدان معناست که یامگا نمی‌تواند در فصل پیش‌رو آبی‌ها را همراهی کند و حداقل برای نیم‌فصل نخست جایی در فهرست استقلال ندارد. ضمن آنکه همچنان مخالفت‌های جواد نکونام با ادامه همکاری با منتظر محمد ادامه دارد و گفته می‌شود که ستاره عراقی که این روز‌ها آماده حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شود، احتمالاً به‌زودی از جمع آبی‌ها جدا خواهد شد.

جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو خود را به تهران رسانده‌اند و پای ثابت تمرینات استقلال هستند و گفته می‌شود که ماندن این ۲ بازیکن کلیدی و تاثیرگذار در استقلال قطعی شده است. ضمن آنکه با وجود شایعات مطرح‌شده درباره آینده کاری رافائل سیلوا، گفته می‌شود مدافع برزیلی قرار است از امروز (یکشنبه) در تمرینات آبی‌ها حضور پیدا کند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، سیلوا در جمع آبی‌ها ماندنی است و در فصل آتی هم در جمع شاگردان جواد نکونام کار خود را پیش می‌برد.

کیوسفسکی قرض داده می‌شود، زیلیکیچ می‌ماند؟

مدیران باشگاه استقلال در واکنش به جذب ۲ بازیکن بوسنیایی توضیح داده‌اند که ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلیکیچ در دورانی جذب شده‌اند که احتمال قطع همکاری با جواد نکونام وجود داشت! در صورتی‌که نام یامگا و محمد هم از فهرست استقلال حذف شود، شمار بازیکنان خارجی استقلال به عدد ۵ می‌رسد، اما با این وجود، احتمال کاهش بازیکنان خارجی حاضر در فهرست استقلال همچنان وجود دارد. نکونام در روز‌های نخست نسبت به همکاری با کیوسفسکی و زیلیکیچ موضع داشت، اما حالا گفته می‌شود شرایط تغییر کرده است.

استقلالی‌ها در سودای آن هستند تا دروازه‌بان بوسنیایی جذب‌شده را به صورت قرضی به تیم دیگری بفروشند، اما شرایط درباره آلمدین زیلیکیچ متفاوت است؛ به‌طوری‌که گفته می‌شود رضایت جواد نکونام درباره این وینگر بوسنیایی جلب‌شده و قرار است زیلیکیچ در اردوی ترکیه به جمع آبی‌پوشان پایتخت اضافه شود و با حضور در تمرینات، آمادگی فنی خود را به جواد نکونام نشان بدهد تا در صورت چراغ سبز سرمربی استقلال، زیلیکیچ در جمع آبی‌ها ماندنی شود و کار خود را دنبال کند!

ایوان آلخو، گزینه جدید مدنظر آبی‌ها!

جواد نکونام در روز‌های گذشته به دنبال جذب وینگری آفریقایی بود، اما حالا پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که سرمربی استقلال گزینه جدیدی به مدیران باشگاه استقلال معرفی کرده است؛ ایوان آلخو، وینگر فصل گذشته کادیز اسپانیا. آلخو که در آکادمی رئال‌وایادولید و اتلتیکو مادرید رشد کرده، در سالیان اخیر در تیم‌هایی همچون ایبار، ختافه، مالاگا و کادیز کار خود را دنبا کرده و در ۴ فصل اخیر عضوی از تیم کادیز بوده است، اما آمار جالب‌توجهی از خود به جای نگذاشته است.

وینگر اسپانیایی و ۲۹ ساله مدنظر جواد نکونام در فصل گذشته پای ثابت ترکیب کادیز بود، اما رفته‌رفته به دلیل عملکرد پرنوسان، به بازیکنی تعویضی تبدیل شد و در طول فصل در ۳۰ مسابقه، ۱۶۹۰ دقیقه برای تیم اسپانیایی به میدان رفت که در گلزنی ناموفق بود و تنها موفق به‌ثبت ۲ پاس گل شد. بررسی آمار آلخو در دوران حضورش در کادیز نشان می‌دهد که او در ۱۴۳ بازی برای این تیم موفق به‌ثبت تنها ۴ گل شده و ۱۱ بار هم روی گل‌های تیمش در قامت گل‌ساز نقش‌آفرین بوده تا در مجموع ۴ فصل اخیر جمعاً روی تنها ۱۵ گل موثر بوده باشد! در صورت چراغ سبز نکونام به حفظ زیلیکیچ و توافق با آلخو، گفته می‌شود احتمالاً فعالیت آبی‌ها در زمینه تدوین فهرست بازیکنان خارجی‌شان به پایان خواهد رسید و خبری از جذب بازیکن جدید نخواهد بود!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی