تیتر امروز

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند
از چشم جهان (۱۶۲)

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند

"افشاگران اسرائیل می‌گویند، زنان و کودکان فلسطینی عامدانه هدف حملات نظامیان اسرائیل قرار می‌گیرند. قوانین جنگ، در سطوح مختلف از سربازان نیروی زمینی تا فرماندهان، کاملا نادیده گرفته می‌شود".
صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌گفتگوی با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قران‌پژوره به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد و چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که...
کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...

چمران: برکناری زاکانی؟ تابع قانون هستیم

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره برکناری علیرضا زاکانی از شهرداری تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید آن را عمل می‌کنیم و چیزی غیر از آن نداریم.

کد خبر: ۱۶۹۰۲۱
۱۰:۱۶ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

چمران: برکناری زاکانی؟ تابع قانون هستیم

دیدارنیوز: رئیس شورای شهر تهران نسبت به درخواست‌های اخیر درباره برکناری زاکانی از شهرداری تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و هرچه قانون بگوید آن را عمل می‌کنیم و چیزی غیر از آن نداریم.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: در جلسه امروز ابتدا گزارشی از بازدید امانی؛ عضو شورای شهر تهران از یکی از محلات منطقه ۱۱ ارائه خواهد شد و در ادامه نیز به بررسی یک فوریت احداث آرامستان‌های جدید در تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امروز فقط یک فوریت این لایحه در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت و در صورت تصویب در صحن به کمیسیون‌ها ارسال خواهد شد؛ همچنین ما بنا نداریم تا قطعی شدن نقطه نقاط جدید اسامی محدوده‌ها را اعلام کنیم و پس از تملک این محدوده‌ها اعلام خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: البته تاکید شورا بر این است که در چهار گوشه از شهر تهران آرامستان‌هایی احداث شود و این مسئله می‌تواند باعث تسهیل در رفت و آمد خانواده‌ها باشد.

وی ادامه داد: اصلاح مصوبه‌ای در خصوص مجوز حفاری یکی دیگر از دستور جلسات امروز شورا خواهد بود و در ادامه نیز معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران گزارشی را از پروژه‌های در دست اجرا به شورا ارائه خواهد کرد و ان‌شاءالله در جلسه اتی شورای شهر تهران نیز معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گزارشی از آخرین وضعیت ساخت واگن‌های چینی به شورا ارائه می‌کند.

چمران درباره نرخ کرایه تاکسی‌های برقی، گفت: در قالب این مسئله نیز شورای شهر تهران مصوبه‌ای را دارد و با توجه به اینکه این تاکسی‌ها در قالب تاکسی‌های گران‌قیمت محسوب می‌شوند شورا مصوبه‌ای را داشته که می‌توانند تا ۸۰ درصد کرایه‌های خود را نسبت به کرایه‌های تاکسی‌های معمولی افزایش دهند البته سازمان تاکسیرانی پیشنهادی داده که بیش از ۵۰ درصد این کرایه‌ها افزاش پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز مکلف و موظف است بخشی از هزینه خرید تاکسی‌های برقی را به تاکسیرانان پرداخت کنند، گفت: وزارت نفت باید از قبل صرفه جویی بنزین برای این تاکسی‌ها مبلغی را حدود ۴۰۰ میلیون تومان به صورت وام به تاکسیران‌ها پرداخت کند که البته ما نیز این موضوع را پیگیری کرده ایم و آن‌ها نیز اعلام کرده اند منتظر هستند ببینند چه میزان صرفه جویی از محل تاکسی‌های برقی در بخش بنزین انجام می‌شود تا این تسهیلات را پرداخت کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم این موضوع در همین ایام به نتیجه برسد و وزارت نفت نیز این تسهیلات را بپردازد. چرا که خرید تاکسی‌های برقی با توجه به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومانی آن بسیار سخت و دشوار است و بسیاری از تاکسیران‌ها این موضوع را در دیدار‌ها و به صورت مکتوب به ما ارسال کرده‌اند.

وی درباره قرارداد چین و تحقق آن با دولت چهاردهم نیز گفت: در این زمینه شهردار تهران صحبتی را با رئیس جمهور منتخب داشته و باید منتظر باشیم تا دولت کارش را آغاز کند.

مطلب مرتبط:

زاکانی زیرفشار برکناری؛ در شورای شهر یک اقلیت مخالفی وجود دارند!

روزگار سخت یک پوششی ناکام/ دختر سردار علیه شهردار

امانی: به شهردارشدن غیرقانونی «زاکانی» رای ندادم و ساکت نمی‌شوم

افزایش درخواست‌ها برای برکناری «زاکانی»/ ادبیات شهردار به شدت توهین‌آمیز است

چمران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در یک هفته گذشته برخی از جریان‌ها و رسانه‌ها به صورت ویژه به برکناری زاکانی از شهرداری تهران پرداخته‌اند و با توجه به این موارد آیا شورا بنا دارد زاکانی را برکنار یا حفظ کند گفت: ما تابع قانونیم و قانون هرچه بگوید باید اجرا کنیم و ما فراقانون نداریم.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۹ منطقه خاصی است و زمین‌های وقفی را بدون پروانه می‌فروشند، اظهار کرد: عده‌ای هم این کار و کاسبی را دارند که بسازند و بفروشند و شرایط نامناسبی دارد که ایجاب کرد سخت مقابل آن بایستند که این روند دنبال شد. شهرداری باید سفت و سخت مقابل ساخت‌وساز غیرمجاز بایستد و در صورت ساخت، تخریب کند. این مطرح می‌شود که، چون ساخته‌اند باید آب و برق و گاز فراهم شود؛ این درست است، اما باید به صورت مجاز و بر اساس قانون ساخته شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی