تیتر امروز

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند
از چشم جهان (۱۶۲)

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند

"افشاگران اسرائیل می‌گویند، زنان و کودکان فلسطینی عامدانه هدف حملات نظامیان اسرائیل قرار می‌گیرند. قوانین جنگ، در سطوح مختلف از سربازان نیروی زمینی تا فرماندهان، کاملا نادیده گرفته می‌شود".
صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌ گفت‌وگو با محمدرضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن‌پژوه به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد.
کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
مدیرعامل آتش‌نشانی خبر داد

۵ بیمارستان تهران در شرایط بحرانی هستند

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز پنج بیمارستان در پایتخت ناایمن بوده و شرایط بحرانی دارند که تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند، اما هنوز اقدامات موثری از سوی آن‌ها صورت نگرفته است. اگر تا پایان امسال ایمن سازی را آغاز نکنند در خطر تخلیه یا پلمب قرار خواهند گرفت.

کد خبر: ۱۶۹۰۰۱
۰۸:۰۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت که در حال حاضر پنج بیمارستان در پایتخت ناایمن هستند که اگر تا پایان سال اقدام به ایمن سازی نکنند؛ تخلیه یا پلمب می‌شوند.

قدرت اله محمدی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به ایمنی بیمارستان‌ها گفت: پس از حوادثی مانند ریزش ساختمان متروپل، در بررسی‌ها مشخص شد که با کوچکترین اقدامات و با سطحی‌ترین نظارت‌ها نیز می‌توان مشکلات ایمنی اینچنین ساختمان‌هایی را رفع کرد تا چنین فجایعی رخ ندهد. پس از فروریختن این ساختمان، تحولی در نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها ایجاد شد و سختگیری توسط همه نهاد‌ها در دستورکار قرار گرفت، اما معتقدم که هنوز این اقدامات کافی نیست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: ما در آتش‌نشانی تهران در عرض دو سه سال اخیر توانستیم ۵۴ هزار ساختمان را یک به یک مورد ارزیابی ایمنی قرار دهیم و از ساختمان‌ها براساس میزان خطرشان، یک فهرست منسجم ایجاد کردیم. در این فهرست ۱۲۹ ساختمان بسیار پرخطر داشتیم که با اقدامات قضایی توانستیم این عدد را به ۷۱ ساختمان در سال‌جاری کاهش دهیم یعنی این برخی از این ساختمان‌ها موارد ایمنی را رعایت کردند و از فهرست ساختمان‌های خطرناک خط خوردند و ان‌شالله تا پایان سال این رقم به صفر می‌رسد.

محمدی گفت: برای سایر دسته‌بندی‌های این فهرست نیز، یک به یک پرونده تشکیل داده و به شهرداری‌های مناطق نیز اطلاع دادیم، تا موارد نا ایمنی را پیگیری کنند.

مجوز مراکز درمانی منوط به اخذ تائیدیه آتش‌نشانی است

وی افزود: برای اولین بعد از حادثه متروپل، در زمینه ایمنی بیمارستان‌ها و درمانگاه اقدامات خوبی صورت گرفت و با درایت وزیر بهداشت، پروانه کاری این مراکز به تائیدیه ایمنی آتش نشانی منوط شد و تاکنون ۵۰ درصد این مراکز درمانی ایمن شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان آلمینیوم یکی از ساختمان‌های ناایمنی است که با آتش نشانی همکاری نمی‌کند؛ ادامه داد: متاسفانه برخی ساختمان‌های درمانی، مسکونی، اداری و تجاری هستند که به جلسات و تذکرات ما توجهی نمی‌کنند و پرونده این ساختمان‌ها نیز در دستگاه قضا در حال پیگیری است و حتی برای این مراکز، پلمب نیز در دستورکار است. همچنین ساختمان‌هایی که برای ایمن سازی شروع به کار می‌کنند با آن‌ها همکاری می‌کنیم و فرصت لازم را به آن‌ها می‌دهیم.

هنوز ۵ بیمارستان در پایتخت شرایط بحرانی دارد

وی افزود: متاسفانه هنوز پنج بیمارستان در پایتخت ناایمن بوده و شرایط بحرانی دارند که تذکرات لازم را دریافت کرده‌اند، اما هنوز اقدامات موثری از سوی آن‌ها صورت نگرفته است. اگر تا پایان امسال ایمن سازی را آغاز نکنند در خطر تخلیه یا پلمب قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پایان تاکید کرد: ما در تهران اجازه نمی‌دهیم که حتی یک پلاک ناایمن در زمینه حریق وجود داشته باشد و همه ساختمان‌ها باید ایمن شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی