تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

شایعات بی‌اساس؛ تب دنگی در اردبیل گزارش نشده است

محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای اهالی استان اردبیل و مسافران و گردشگران به تب دنگی گزارش نشده است.

کد خبر: ۱۶۸۸۶۴
۲۱:۰۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

شایعات بی‌اساس؛ تب دنگی در اردبیل گزارش نشده است

دیدارنیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلای اهالی استان اردبیل و مسافران و گردشگران به تب دنگی گزارش نشده است.

محمد جعفرزاده به تسنیم گفت: شایعات منتشر شده در فضای مجازی بی‌پایه و اساس است و تاکنون هیچ موردی از ابتلای هم استانی‌ها و حتی مسافران و گردشگران به تب دنگی و یا گزش پشه آئدس در استان اردبیل گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: در روز‌های اخیر بیش از ۵ هزار مورد نمونه‌گیری از گزش‌های اتفاق افتاده انجام شده که هیچ کدام از آن‌ها گزش پشه آئدس نبوده و مراقبت‌ها از سوی تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است تا اقدامات پیشگیری با اولویت و مقدم‌تر از درمان در این بیماری مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های واگیردار، ویروسی و انتقالی در سطح استان اشاره کرد و گفت: سیستم مراقبتی پویا و فعالی را در شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب استان داریم و سعی ما بر این است تا از گزش پشه جلوگیری کرده و شاهد بروز بیماری تب دنگی نباشیم.

جعفرزاده افزود: در چند روز گذشته تنها یک مورد مشاهده پشه آئدس را در شهرستان بیله‌سوار شاهد بودیم که با مراقبت‌های انجام شده در این منطقه هیچ‌گونه گزش و یا انتقال ویروس انجام نشده و شدت آلودگی‌ها در این استان در حد صفر و منتفی است.

وی به اخبار منتشر شده مبنی بر مشاهده پشه آئدس در شهرک دادگستری و برخی مناطق شهری اردبیل خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌گونه پشه آئدس در مناطق شهری اردبیل مشاهده و ثبت نشده و امکان انتقال بیماری نیز در حد صفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه به هیچ وجه این بیماری از انسان به انسان منتقل نمی‌شود، اضافه کرد: تنها پشه آلوده می‌تواند زمینه‌ساز انتقال این بیماری باشد که در استان اردبیل این موارد در حد صفر است.

جعفرزاده بیان کرد: هموطنان باید مراقبت بیشتری را در حفظ بهداشت محیط زیست و بهسازی فضا‌های آلوده داشته باشند تا از محل مانداب و جمع شدن آب شاهد تخم‌گذاری و ازدیاد جمعیت پشه آئدس نباشیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با توجه به اینکه در روز‌های عزاداری سیدالشهدا (ع) شاهد توزیع غذا و یا آب، شربت و چای هستیم، انتظار می‌رود هموطنان در نگهداری محیط به شکل تمیز و پاکیزه کوشا بوده و از پخش شدن ظروف یکبار مصرف و همچنین گنداب و مانداب پرهیز کرده و اجازه ندهند تا این فضا‌ها بستر ازدیاد جمعیت پشه آئدس را فراهم آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: استان اردبیل از استان‌های سردسیر و خنک کشور است و امکان شیوع این بیماری بسیار کم است و رفته رفته با نزدیک شدن به نیمه تابستان و خنک شدن هوا، از شدت نگرانی‌ها در شیوع این بیماری کاسته خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی