تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
اگر حتی به پزشکیان رأی هم نداده باشیم، باید به او احترام بگذاریم

حقیقت‌پور: سعید جلیلی آبروی اصولگرایان را بُرد/ او پایه‌گذار حمله به همه سفارتخانه‌ها بود

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه جلیلی و حلقه جلیلیسم در ایران پایه‌گذار یک رفتار خشن توام با دیکتاتوری هستند، گفت: اگر حتی به پزشکیان رأی هم نداده باشیم، به احترام قاطبه رأی مردم باید به او احترام بگذاریم. آقای جلیلی پایه‌گذار حمله به همه سفارتخانه‌ها و همه شخصیت‌ها در کشور بودی، الان هم دست برنمی‌داری؟ دوره قبل ۱۷ میلیون رأی آوردید این دفعه ۱۴ میلیون، دوره بعدش مثلا ۱۱ میلیون رأی می‌آورد. شما آبروی اصولگرایان را هم بُردی، کمر اصولگرایان را شکستی…

کد خبر: ۱۶۸۸۴۳
۱۷:۱۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

حقیقت‌پور: سعید جلیلی آبروی اصولگرایان را بُرد

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصولگرا خطاب به سعید جلیلی می‌گوید: یک مقدار در حاشیه بنشین و خودت را درست کن، تو که نه نصایح بزرگان اصولگرا و نه نصایح جریان میانه‌روی اصولگرا را قبول داری و خودت را برتر می‌دانی.

«بازنده، بازنده است حتی با ۱۴ میلیون رأی»، «جلیلی کمر اصولگرایان را شکست.»، «جلیلی می‌خواهد بین ۱۴ میلیون و ۱۷ میلیون دیوار بکشد؟» و… این‌ها برخی از گزاره‌هایی هستند که منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا در ارزیابی رفتار سعید جلیلی بعد از شکست مطرح می‌کند.

حقیقت‌پور بر این نکته تاکید می‌کند که جلیلی در سپهر سیاسی کشور جایگاهی ندارد، از این‌رو به او توصیه می‌کند که بنشیند و آرام بگیرد و اگر ایده‌ای داشت پیشنهاد بدهد و آن لحن دستوری را کنار بگذارد.

در ادامه گفتگوی خبرآنلاین با منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا را می‌خوانید:

*آقای حقیقت‌پور! جلیلی بعد از پیروزی پزشکیان در انتخابات اعلام کرد که چنانچه خطایی مشاهده کند، ورود پیدا خواهد کرد، برخی این نوع اظهارنظر درباره دولت پزشکیان را از سوی فردی که رقیب او نیز بوده و مدعی ریاست بر دولت سایه است را نوعی خط و نشان کشیدن زودهنگام تلقی کرده اند، نگاه شما چیست؟

جلیلی و حلقه جلیلیسم در ایران پایه‌گذار یک رفتار خشن توأم با دیکتاتوری هستند، این‌ها معتقد هستند که مملکت برای همین حلقه است و به غیر از این حلقه فرد دیگری حق بهره‌برداری، اظهارنظر و مدیریت ندارد، این نگاه اصلا با دموکراسی جور در نمی‌آید.

اگر حتی به پزشکیان رأی هم نداده باشیم، به احترام قاطبه رأی مردم باید به او احترام بگذاریم. اشکالی ندارد پیشنهادات خود را به پزشکیان می‌دهیم، جلیلی هم بدهد، اما چرا بگوید که باید عمل کنی و اگر عمل نکردی با شما برخورد می‌کنیم، تو چه کاره هستی که برخورد کنی؟ با تکیه بر کدام قدرت داری این حرف را می‌زنی؟

آقای جلیلی پایه‌گذار حمله به همه سفارتخانه‌ها و همه شخصیت‌ها در کشور بودی، الان هم دست برنمی‌داری؟ به هر کسی که می‌خواهی تهمت می‌زنی، آبروی هر کسی را که می‌خواهی می‌بری، صدا و سیما و کیهان دست شما است. یک مقدار در حاشیه بنشین و خودت را اصلاح کن.

شما که نه نصایح بزرگان اصولگرا و نه نصایح جریان میانه‌روی اصولگرا را قبول داری و خودت را برتر می‌دانی و بعد هم برخی موارد را به دفتر رهبری منتسب می‌کنی که دفتر ایشان تکذیب می‌کند و می‌گوید خیر این گونه نیست. به نظرم جلیلی باید مقداری آرام بگیرد و بنشیند.

مردم دارای شعور و حق هستند، لذا جلیلی اجازه بدهد فردی که مردم او را انتخاب کردند، کارش را انجام دهد.

حرف‌های جلیلی منطقی نیستند

*ابهاماتی درباره هزینه‌ها و منابع دولت سایه نیز این روز‌ها مطرح می‌شود و ...

جلیلی حرف‌هایی می‌زند که منطقی نیستند، این همه گفت برنامه دارم، اگر برنامه‌ای در مجلس تصویب نشود اجرا نمی‌شود، کدام برنامه شما را مجلس تصویب کرده است؟ شما چه کاره بودی که به مجلس برنامه بدهی؟ یکسری افرادی که نمی‌دانیم تا چه اندازه دارای تفکرات درست و اصولی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند، به جلیلی ایده می‌دهند، او هم نامش را برنامه می‌گذارد.

جلیلی می‌خواهد بین ۱۴ میلیون و ۱۷ میلیون دیوار بکشد؟

*جلیلی اخیرا بر روی آن نزدیک به ۱۴ میلیون رأی خود هم زیاد مانور می‌دهد و همه رأی را منتسب به خود می‌کند، نگاه شما به این ادعای او چیست؟

بازنده، بازنده است، دموکراسی یعنی دیکتاتوری اعداد یعنی ۵۱ بر ۴۹ برنده است، اما بین ۱۴ تا ۱۷ میلیون حدود ۳ میلیون فاصله است، حدود ۳ میلیون و خورده‌ای فاصله دارد. در دموکراسی باید تمکین کنی، حالا ۱۴ میلیون نفر به شما رأی دادند با این ۱۴ میلیون رأی می‌خواهی کشور را دو قسمت کنی و بگویی ۱۷ میلیونی‌ها آن طرف جوی و ۱۴ میلیونی‌ها این طرف و این وسط دیوار بکشی؟ دموکراسی این را می‌گوید؟

جلیلی آبروی اصولگرایان را بُرد

*جلیلی این ۱۴ میلیون رأی را به واسطه شخصیتش بدست آورده و یا به واسطه حضورش در جناح اصولگرایی؟

در انتخابات قبلی شهید رئیسی ۱۷ میلیون رأی آورد، آن ۳،۴ میلیون رأی کو؟ دوره قبل ۱۷ میلیون رأی آوردید این دفعه ۱۴ میلیون، دوره بعدش مثلا ۱۱ میلیون رأی می‌آورد. شما آبروی اصولگرایان را هم بُردی، کمر اصولگرایان را شکستی…

*بنابراین در سپهر سیاسی کشور آینده‌ای برای سعید جلیلی نمی‌بینید؟

جلیلی در سپهر سیاسی کشور جایگاهی ندارد، اگر ایده‌ای دارد پیشنهاد بدهد نه اینکه با دیکتاتوری بگوید اگر این کار را انجام ندادی، فلان کار را می‌کنم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی