تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.
پس از نشست ناتو مطرح شد

گفتگوی وزیران دفاع آمریکا و روسیه در مورد کاهش خطر «بالاگیری احتمالی تنش‌ها»

لوید آستین و آندری بلوسوف، وزیران دفاع آمریکا و روسیه اندکی پس از نشست اخیر ناتو گفت‌وگوی تلفنی داشته‌اند. به گفته منابع روسی، طرفین به ویژه در مورد کاهش خطر «بالاگیری احتمالی تنش‌ها» بحث کرده‌اند.

کد خبر: ۱۶۸۶۴۴
۲۰:۱۴ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

گفتگوی وزیران دفاع آمریکا و روسیه پس از نشست ناتو

دیدارنیوز: به گفته پنتاگون و مسکو، وزیران دفاع آمریکا و روسیه اندکی پس از نشست اخیر ناتو در واشنگتن گفت‌وگوی تلفنی داشته‌اند. به گفته منابع روسیه، طرفین به ویژه در مورد کاهش خطر "بالاگیری احتمالی تنش‌ها" بحث کرده‌اند.

به نقل از دویچه‌وله، اندک زمانی پس از پایان نشست دو روزه سران ۳۲ کشور عضو ناتو در واشنگتن که روز پنجشنبه ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) به پایان رسید، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده و آندری بلوسوف، همتای روسی او تماس تلفنی با یکدیگر داشته‌اند.

ظاهرا این گفتگو در ارتباط با بیانیه مشترک آمریکا و آلمان که در حاشیه نشست مذکور سران پیمان ناتو پیرامون برنامه واشنگتن در زمینه استقرار موشک‌های کروز از نوع "تاماهاک" و سایر تسلیحات دوربرد در خاک آلمان است.

این برنامه قرار است به منظور تقویت بازدارندگی نظامی برای محافظت از شرکای ناتو در اروپا، از سال ۲۰۲۶ اجرا شود.

به گفته وزارت دفاع روسیه، بلوسوف و آستین به ویژه در مورد "موضوعات مربوط به جلوگیری از تهدیدات امنیتی و همچنین کاهش خطر تشدید تنش‌های احتمالی" صحبت کرده‌اند و اقدام اول برای این تماس تلفنی توسط مسکو انجام شده است.

"گامی به سوی جنگ سرد"

کرملین توافق آلمان و ایالات متحده آمریکا در مورد مستقر کردن سامانه‌های تسلیحاتی مزبور را به عنوان "گامی به سوی جنگ سرد" محکوم کرده است.

گفتگوی وزیران دفاع آمریکا و روسیه در مورد کاهش خطر «بالاگیری احتمالی تنش‌ها»

بر اساس اظهارات یک سخنگوی پنتاگون، وزیر دفاع ایالات متحده در این گفتگو بر "اهمیت حفظ خطوط ارتباطی" با مسکو در بحبوحه درگیری‌ها در اوکراین تاکید کرده است.

آخرین گفت‌وگوی رسمی وزیران دفاع روسیه و آمریکا روز ۲۶ ژوئن (۶ تیر) انجام شد. به گفته مسکو، بلوسوف در این گفتگو بر سر "خطر بالاگرفتن تنش‌ها در ارتباط با تامین کی‌یف توسط تسلیحات آمریکایی" تاکید کرده است.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، پس از نشست سران عضو ناتو در واشنگتن همچنان در زمینه درخواست حمایت از کشورش پافشاری کرده است.

او در سخنرانی خود در جمع فرمانداران ایالت‌های ایالات متحده در سالت لیک سیتی گفت: «اوکراین به سربازان خارجی نیاز ندارد. تنها چیزی که ما درخواست می‌کنیم، پشتیبانی کافی است. ما نیازمند سیستم‌های ضد هوایی برای شهرهایمان، سلاح برای مردان و زنان در جبهه و نیز کمک به دفاع از زندگی عادی و بازسازی کشور هستیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی