تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.
ویژه برنامه دیدارنیوز با حضور یک دین‌پژوه؛

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی: «بزرگترین دستاورد پیامبر باطن اعلامیه جهانی حقوق بشر است»

در استودیو دیدارنیوز میزبان عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد حوزه و دانشگاه بودیم و درباره باورش به نسخه متفاوتی از اسلام با او گفت‌وگو کردیم.

کد خبر: ۱۶۸۵۴۴
۱۶:۳۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی: بزرگترین دستاورد پیامبر باطن اعلامیه جهانی حقوق بر است

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد حوزه و دانشگاه درباره نسخه متفاوت اسلامی که او شناخته است گفت: «من با بسیاری از اسلامشناسان و تنها فقها اشتراک لفظی داریم نه اشتراک گفتمانی. فهمی از قرآن دارم که هیچ تعارضی با نظام جدید حقوق بشری ندارد».

ویدیو کامل این گفت‌وگو را در اینجا، یوتیوب و آپارات دیدارنیوز ببینید و بشنوید

 

 

اسلام، مذاهب اسلامی، طیف‌های درون مذهبی، حکومت دینی، دین دولتی، دولت دینی، حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی، حقوق بشر، حقوق بشر اسلامی و مباحثی، چون اجتماع و سازگاری یا عدم سازگاری دین با دولت، در ایران همیشه محور بحث در محافل روشنفکری بوده است.

بخشی از روشنفکران دینی، ملبسین به لباس مذهب یا همان روحانیون هستند. در این برنامه مهمانی داریم که ملبس به لباس روحانیت است. مهمان ما نظرات و اعتقاداتی دارد که در نوع خود بدیع است و جامعه ما کمتر با این شیوه نظری و کلامی آشنا بوده است یا حداقل اینکه در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخته شده است.

او می‌گوید اسلامی که من شناخته ام و آن رسیده ام این اسلامی نیست که امروز رایج است. من با بسیاری از اسلامشناسان و فق‌ها اشتراک لفظی داریم نه اشتراک گفتمانی. فهمی از قرآن دارم که هیچ تعارضی با نظام جدید حقوق بشری ندارد.

ما به دو پیامبر ظاهر و باطن معتقد است و بر این نظر است که بزرگترین دستاورد پیامبر باطن یا همان عقل جمعی اعلامیه جهانی حقوق بشر است و بزرگترین دستاورد پیامبر ظاهر قرآن است و ادامه می‌دهد، اعلامیه جهانی حقوق بشر پیام اصلی قرآن در مورد بشر است.

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد دانشگاه ادیان و مذاهب و عضو هیات علمی دانشگاه مفید و عضو شورای مرکزی مجمع محققیقن و مدرسین حوزه علمیه قم است. او یکی از دلایل بد کارکردی نظام جمهوری اسلامی را کپی برداری ناقص از دستاورد‌های دو پیامبر ظاهری و باطنی می‌داند.

به طور کلی با جناب سلیمانی اردستانی در مورد تفاوت نگاهش با دیگر برداشت‌ها از اسلام و اینکه پیامبران و ظاهر و باطن در کجا و چگونه به هم می‌رسند، گفت‌وگو کردیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی