تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.
وزیر می‌گوید بازار فیلترشکن و کاسبان آن سکه است

ضرغامی: دوران فیلترینگ گذشته است/ بررسی وعده پزشکیان در شورای عالی فضای مجازی

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سابق سازمان صداوسیما و وزیر فعلی میراث فرهنگی و گردشگری که این روزها در نقش یک مقام خواهان اصلاح وضع موجود در کشور ظاهر می‌شود، با اشاره به وعده مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران درباره اصلاح نظام فیلترینگ اعلام کرد: دوران فیلترینگ گذشته است. باید دستور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی وعده مهم پزشکیان باشد.

کد خبر: ۱۶۸۴۴۰
۱۸:۲۵ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

ضرغامی:

دیدارنیوز: عزت‌الله ضرغامی با اشاره به وعده مسعود پزشکیان، رئیس جمهور درباره اصلاح نظام فیلترینگ گفت: دوران فیلترینگ گذشته است. باید دستور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی وعده مهم پزشکیان باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که عضو شورای عالی فضای مجازی است، در تازه‌ترین پیامی که در شبکه ایکس (توئیتر) منتشر کرده است، نوشت: «دوران فیلترینگ گذشته است. چندسالی است که عملا فیلترینگ نداریم، ولی بازار فیلترشکن و کاسبان آن سکه است. قاعدتا باید دستور اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی، بررسی این وعده مهم پزشکیان باشد.»

ضرغامی که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده دارد، بار‌ها درباره فیلترینگ و اینترنت آزاد اظهارنظر‌هایی داشته که واکنش‌برانگیز شده است. او سال ۱۴۰۱ در زمانی که پلتفرم‌های خارجی در ایران فیلتر شدند، گفته بود: «من تنها کسی بودم که در این باره حرف زده است، مثل این‌که کار‌های سخت گردن من افتاده است. من اعتقاد خودم را دارم و شخصا به هیچ وجه موافق نیستم.»

او یک سال بعد (۱۴۰۲) هم چنین اظهارنظر واکنش‌برانگیز داشت: «خارجی‌ها اینجا می‌آیند و می‌خواهند عکس بگیرند، مشکل فیلترینگ در کشور هم داریم، من می‌گویم گردشگر باید سیم کارتی داشته باشد که با خانواده خود در ارتباط باشد، پس چگونه عکس تفریحات و یادگاری خود را از ایران بفرستند. اما حمله می‌کنند و آن را با کاپیتولاسیون مقایسه می‌کند، این هیچ ربطی به کاپیتولاسیون ندارد، بلکه این نیاز اولیه گردشگر است.»

ضرغامی همچینن درباره اعطای سیم‌کارت بدون فیلتر به رونالدو، که سفری به ایران داشت، گفته بود: «اگر رونالدو به ایران بیاید باید سکوی بله و ایتا را نصب کند تا بتواند با خانواده و دوستان خود تماس بگیرد و به آن‌ها نیز بگوید این سکو‌ها را نصب کنند!»

ضرغامی:

تازه‌ترین اظهارنظر ضرغامی درباره فیلترینگ درحالی مطرح شده است، که مسعود پزشکیان ـ رئیس جمهور دولت چهاردهم ـ چنین اظهاراتی درباره ناکارآمدی فیلرینگ و کسب و کار فیلترشکن‌ها داشته است: «تمام تلاش خود را برای اصلاح نظام ناکارآمد فیلترینگ به کار می‌بندم»، «اینترنت را باید آزاد کنیم»، «من اگر انتخاب شدم جلوی فیلترینگ خواهم ایستاد و کسب و کار‌های تعطیل شده را بازیابی خواهم کرد».

او در یکی از مناظره‌های انتخاباتی‌اش نیز گفته بود: «در همه دنیا محدودیت وجود دارد، اما الان که هیج مساله‌ای نیست نباید برای مردم فیلتر بگذاریم. یک عده دکان درست کرده‌اند تا مردم فیلترشکن بخرند و بیشتر از پول موبایل، پول فیلترینگ بدهند. چرا این کار را می‌کنیم؟ با فیلترشکن دیگر نمی‌توانید کنترل داشته باشید و به هر سایتی می‌توان رفت. بحث‌های اداری، بانکی، دارایی و آموزش بوسیله اینترنت است و نمی‌توانید و می‌خواهیم در قفس زندگی کرده و می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم. باید با سکو‌های خارجی صحبت شده و با آن‌ها قرارداد ببندند. چه کسانی این فیلترشکن‌ها را می‌فروشند و چقدر بلا سر آن‌هایی آمده که از طریق فضای مجازی داشتند زندگی می‌کردند و این مردم را از زندگی ساقط کردند. محدودیت‌ها در تمام دنیا وجود دارد و در آمریکا هم وجود دارد. در زمانی که نیاز است می‌توان این کار را انجام داد، ولی در وضعیت عادی همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند. چرا جلو افرادی که فیلترشکن می‌فروشند گرفته نمی‌شود؟ زمانی تظاهرات و اعتصابات بود می‌گفتیم هر حاکمیتی ممکن است قطع کند. الان که خبری نیست چرا فیلتر می‌کنید؟ دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را دچار مشکل می‌کنید. باید کاری کنیم در این فضا درآمد کسب کنند. دنیایی از فرصت در این فضا وجود دارد. مثل همه دنیا باید عمل کنیم. کجا دنیا مثل ما عمل می‌کند؟ ما مردم را از زندگی ساقط می‌کنیم. مردم بیشتر از پول موبایل، پول فیلترشکن‌ها می‌دهند. چه کسانی این پول‌ها را می‌خورمند؟ مالیات هم نمی‌دهند.

اگر زیر نظارت دولت باشد، مالیات می‌دهد و در مسائل امنیتی هم می‌توانید آن را قطع کنید.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی