تیتر امروز

مصطفی مهرآیین: وجه انسانی قانون اساسی به محاق رفته/ نظام پهلوی دین را استثمار کرده بود
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

مصطفی مهرآیین: وجه انسانی قانون اساسی به محاق رفته/ نظام پهلوی دین را استثمار کرده بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان مصطفی مهرآیین، جامعه شناس بود؛ این گفت‌وگو به شکل متفاوت و با موضوع جامعه شناسی فلسفی انجام شد که می‌بینید و می‌خوانید.
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
استعفای سوناک در پی شکست محافظه‌کاران

استارمر رسما نخست‌وزیر بریتانیا شد

بعد از استعفای ریشی سوناک در پی شکست محافظه‌کاران در انتخابات سراسری بریتانیا، استارمر پس از ملاقات با پادشاه بریتانیا رسما نخست‌وزیر این کشور شد.

کد خبر: ۱۶۸۱۶۸
۱۶:۲۵ - ۱۵ تير ۱۴۰۳

استارمر رسما نخست‌وزیر شد

دیدارنیوز: کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر در بریتانیا روز جمعه رسما به مقام نخست‌وزیری این کشور نائل شد. پس از اینکه حزب کارگر اکثریت مطلق را در انتخابات سراسری به دست آورد، ریشی سوناک از سمت نخست‌وزیری استعفا داد و سِر کی‌یر استارمر پس از دیدار از پادشاه چارلز سوم رسماً این مسئولیت را بر عهده گرفت.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا صبح جمعه از سمت خود استعفا داد و متعاقباً به کاخ باکینگهام رفت. استعفای او پس از آن رخ داد که حزب محافظه کار در انتخابات سراسری روز پنج‌شنبه شکست قابل توجهی را تجربه کرد.

او پس از ایراد آخرین سخنرانی خود به عنوان نخست‌وزیر، مقر دولت در ساختمان شماره ۱۰ در خیابان داونینگ را ترک کرد.

ریشی سوناک اذعان کرد که او مسئول شکست حزب محافظه‌کار در انتخابات است. او همچنین اشاره کرد که با کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر تماس گرفته است تا پیروزی حزبش را به او تبریک بگوید.

استعفای توامان از نخست‌وزیری و رهبری حزب

ریشی سوناک روز جمعه پس از تقدیم استعفای خود به چارلز سوم در آخرین دیدار خود با این پادشاه، رسماً مقام نخست‌وزیری را ترک کرد.

سوناک را با یک خودروی تشریفاتی با راننده به کاخ باکینگهام برده شد، ولی با یک وسیله نقلیه شخصی آن‌جا را ترک کرد.

سوناک در آخرین سخنرانی خود در بیرون از ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ گفت: «روز سختی است، اما من این شغل را با افتخار به عنوان نخست وزیر بهترین کشور جهان ترک می‌کنم.»

سوناک برای رقیب پیروز خود، یعنی کی‌یر استارمر رهبر حزب کارگر آرزوی بهترین‌ها کرد و گفت «فارغ از تفاوت ما در این کارزار، اما او مردی شایسته و با روحیه عمومی بالا است که من به او احترام می‌گذارم.»

استارمر رسما نخست‌وزیر شد

نخست وزیر جدید به دست‌بوسی پادشاه رفت

پس از استعفای ریشی سوناک، کی‌یر استارمر به کاخ باکینگهام رفت تا موافقت پادشاه را برای ایجاد حکومت دریافت کند. نخست وزیر جدید پس از اجرای تشریفات موسوم به «دست بوسی» به محل اقامت جدید خود در ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ رفت و در آنجا سخنرانی کند.

رأی دهندگان در بریتانیا روز پنجشنبه در انتخابات سراسری رأی خود را به صندوق انداختند تا ۶۵۰ نماینده مجلس عوام را انتخاب کنند که در پنج سال آینده در پارلمان این کشور حضور خواهند داشت.

نخست وزیر جدید بریتانیا در اولین سخنرانی رسمی خود وعده داد که «دولت خدمتگزار» او در «راستای تجدید کشور» تمام سعی خود را انجام خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد که زیرساخت‌های فرصت کشور را «آجر به آجر» بازسازی خواهد کرد.

استارمر رسما نخست‌وزیر شد

در حالیکه تقریباً تمام نتایج شمارش شده، حزب کارگر به رهبری استارمر توانسته است دست‌کم ۴۱۲ کرسی در پارلمان به دست آورد.

سهم حزب محافظه‌کار در این انتخابات، آن هم پس از حدود ۱۴ سال در اختیار داشتن قبضه قدرت تحت هدایت پنج نخست‌وزیر مختلف، تنها حدود ۱۲۱ کرسی است.

این نتیجه نشان دهنده ضعیف‌ترین عملکرد انتخاباتی تاریخ دویست سال اخیر این حزب است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی