تیتر امروز

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگوی ویژه با نماینده دوره نهم و دهم مجلس:

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی: تائید پزشکیان پاس گل شورای نگهبان بود/ ترامپ گفته با ایران به توافق می‌رسم/ دختر قالیباف به پدرش ضربه زد

در یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، گفت و گوی مفصلی با غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس انجام دادیم که می‌بینید و می‌خوانید.
علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

علیرضا خوشبخت: جبهه پایداری و شبکه ایران اینترنشنال بازندگان انتخابات بودند/جامعه روشنفکری اثرگذاری خود را در دور دوم نشان داد

دیدارنیوز در دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، گفت‌وگو‌های کوتاهی را در استودیو با مهمانان داشته که می‌بینید و می‌خوانید.
استارمر پست نخست‌وزیری را تحویل می‌گیرد

پیروزی تاریخی حزب کارگر در انتخابات بریتانیا

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا پذیرفت که حزب کارگر به رهبری سر کی‌یر استارمر در انتخابات زودرس پارلمانی پیروز شده است. استارمر در چند ساعت آینده رسما پست نخست‌وزیری را تحویل می‌گیرد.

کد خبر: ۱۶۸۱۴۶
۱۰:۰۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۳

پیروزی تاریخی حزب کارگر در انتخابات بریتانیا

دیدارنیوز: نتایج اولیه شمارش آرا در حوزه‌های مختلف رای‌گیری در انتخابات مجلس و همچنین برآورد‌های رسانه‌های خبری در بریتانیا از پیروزی تاریخی حزب کارگر به رهبری کی‌ئر استارمر و معاونت آنجلا راینر خبر می‌دهد.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، شمارش آرا بلافاصله پس از پایان زمان رای‌گیری در اغلب حوزه‌ها در شامگاه ۱۴ تیر، به پایان رسیده و برآورد شده حزب کارگر تا اینجا به ۴۱۰ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس دست یافته باشد و به این ترتیب دوران حکمرانی حزب محافظه‌کار پس از ۱۴ سال به پایان رسیده است.

انتظار می‌رود نتایج کامل آرا تا صبح امروز (جمعه) منتشر شود و احتمالا در روز‌های آینده ریشی سوناک، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا استعفا خواهد کرد و دولت حزب کارگر به نخست‌وزیری کی‌ئر استارمر پس از تایید تشریفاتی پادشاه چارلز سوم آغاز به کار خواهد کرد.

برآورد‌ها حاکی‌ست حزب محافظه‌کار تا ساعت ۱۱ شب تنها به ۱۳۱ کرسی دست یافته است. این حزب در مجلس قبلی ۳۶۵ کرسی و اکثریت آن را دراختیار داشت.

به نقل از العربیه، رهبر حزب کارگر در نخستین واکنش به نتایج اولیه شمارش آرا گفت: «آینده بریتانیا درگرو آرای صندوق‌های رای است، اگر امشب به پیروزی برسیم، حزب کارگر بلافاصله برای دگرگونی‌های بنیادین دست به کار خواهد شد.» استارمر با تشکر از رای‌دهندگان برای آن‌که برنامه حزب کارگر را برای تغییر برگزیدند و به این حزب اعتماد کردند، همچین وعده داد که آینده روشنی در انتظار بریتانیا خواهد بود.

آنجلا راینر نیز در مصاحبه با اسکای نیوز نتایج اولیه را «دلگرم کننده» خواند و گفت تغییراتی که استارمر در حزب کارگر ایجاد کرد سبب اعتماد مردم به این حزب شد، راینر که احتمالا با پیروزی حزب کارگر معاون نخست‌وزیر خواهد شد، همچنین گفت: «ما سنگینی بار این مسئولیت را بردوش خود حس می‌کنیم، ولی به مردم این کشور می‌گوییم که ما هر روز سخت خواهیم جنگید تا به تغییراتی که وعده داده‌ایم نائل شویم.»

براساس نتایج اولیه و همچنین برآورد‌های رسانه‌های خبری بریتانیا، حزب محافظه‌کار با بدترین شکست در تاریخ سیاسی خود روبرو شده است.

پیروزی تاریخی حزب کارگر در انتخابات بریتانیا

رسانه‌های اجتماعی تصاویری از صد‌ها نفر از مردم را منتشر کرده‌اند که در برابر ساختمان بی بی سی در مرکز لندن گرد آمده‌اند و نتایج سرشماری را که با پروژکتور روی ساختمان جانبی نمایش داده می‌شود تماشا می‌کنند و برخی از آن‌ها به شادی و پایکوبی پرداخته‌اند.

حزب کارگر پیروز شد

به نقل از بی بی سی، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا پذیرفت که حزب کارگر به رهبری سر کی‌یر استارمر در انتخابات زودرس پارلمانی پیروز شده است.

استارمر که در چند ساعت آینده رسماً پست نخست‌وزیری را تحویل می‌گیرد، در جمع هوادارانش گفت «تغییر از حالا آغاز می‌شود.»

هفت ساعت پس از پایان رأی‌گیری، حزب کارگر به حد نصاب ۳۲۶ کرسی لازم برای کسب اکثریت در مجلس رسید و انتظار می‌رود در پایان شمارش آرا، بیش از ۴۰۰ کرسی از ۶۵۰ کرسی را زا آن خود کند و پس از ۱۴ سال به قدرت بازگرددد.

نظرسنجی گسترده در روز رأی‌گیری از افرادی که در انتخابات شرکت کردند، نشان می‌دهد که حزب محافظه‌کار احتمالاً دو سوم ۳۶۵ کرسی را که در دور قبلی انتخابات در سال ۲۰۱۹ کسب کرده بود، از دست خواهد داد. این به معنای بزرگ‌ترین شکست این حزب از زمان تأسیسش در قرن نوزدهم میلادی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی