تیتر امروز

ابراهیم اصغرزاده: جریان پایداری، حاصل سزارین طیف اصولگراست/ عدم مشارکت ۶۰ درصدی زلزله ۱۰ ریشتری در سیاست ایران بود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات/ (۲۱)

ابراهیم اصغرزاده: جریان پایداری، حاصل سزارین طیف اصولگراست/ عدم مشارکت ۶۰ درصدی زلزله ۱۰ ریشتری در سیاست ایران بود

ابراهیم اصغرزاده، رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات بیست و یکمین مهمان ویژه برنامه انتخاباتی دیدارنیوز بود؛ او معتقد است:عدم مشارکت ۶۰ درصدی زلزله ۱۰ ریشتری در سیاست ایران بود.
فریدون عموزاده خلیلی: کسی که فرهنگ را با ایدئولوژی خود معادل ببیند، موفق نمی‌شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک نویسنده:

فریدون عموزاده خلیلی: کسی که فرهنگ را با ایدئولوژی خود معادل ببیند، موفق نمی‌شود

دیدارنیوز در یکی از ویژه برنامه‌های انتخاباتی خود با فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره فرهنگ و انتخابات گفت‌وگو کرده است، که می‌بینید و می‌خوانید.
حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
احتمال حملات تازه زمینی به خان یونس

جنگ غزه؛ وحشی‌گری اسرائیل ادامه دارد

ارتش اسرائیل در پی حملات راکتی روز گذشته که جهاد اسلامی مسئولیت آن را پذیرفت، شهر ویران شده خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

کد خبر: ۱۶۸۰۰۹
۱۷:۵۶ - ۱۲ تير ۱۴۰۳

جنگ غزه؛ وحشی‌گری اسرائیل ادامه دارد

دیدارنیوز: این حملات که خبرگزاری‌های بین‌المللی از آن گزارش داده‌اند دست کم ۸ کشته به جا گذاشت و شمار زیادی از ساکنان خان یونس را بر آن داشت تا از شهر بگریزند.

بر اساس این گزارش، صد‌ها فلسطینی در پی حملات سنگین ارتش اسرائیل و در حالی که نظامیان دستور تخلیه جمعی صادر کرده‌اند از این شهر ویران گریخته و آواره شدند.

فرانس‌پرس با استناد به هلال احمر فلسطین و یک منبع پزشکی در غزه، از جان باختن دست کم ۸ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰ تن دیگر در حملات روز سه‌شنبه ارتش اسرائیل به داخل و اطراف شهر خان یونس خبر داد.

این حملات پس از رگبار راکتی روز دوشنبه انجام شد که جهاد اسلامی، دیگر گروه شبه نظامی درگیر با اسرائیل در نوار غزه در کنار حماس، مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که حدود ۲۰ پرتابه در حال عبور از منطقه خان یونس را شناسایی و اغلب آن‌ها را رهگیری و منهدم کرده است.

بنا به این گزارش، ارتش اسرائیل مدعی است که حملات راکتی فلسطینی‌ها تلفات جانی به همراه نداشته و نظامیان اسرائیلی در واکنش، سکوی شلیک حملات راکتی را هدف قرار داده‌اند.

احتمال حملات تازه زمینی به خان یونس

بمباران سنگین و دستور تخلیه جمعی از خان یونس حکایت از طرح احتمالی ارتش اسرائیل برای انجام یک عملیات زمینی تازه به دومین شهر بزرگ قلمرو محاصره شده فلسطینی‌ها در نوار غزه دارد.

نیرو‌های اسرائیلی اوایل سال جاری پس از ورود به خان یونس برای هفته‌ها در این شهر با شبه‌نظامیان فلسطینی جنگیدند و با ادعای نابودی گردان‌های حماس از این شهر عقب‌نشینی کردند.

آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، خطاب به ساکنان و آوارگان فلسطینی در خان یونس نوشت: «برای امنیت خود، باید فوراً شهر را تخلیه کنید و به یک منطقه محافظت شده انسانی منتقل شوید.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل مدعی شد که نظامیان اسرائیلی «به آخرین مراحل ماموریت خود برای ریشه‌کن کردن و نابودی سپاه تروریستی حماس پیش می‌روند، اما در عین حال، حمله به بقایای آن‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.»

مقامات نظامی اسرائیل با اشاره به انجام حملات متناوب توسط نیرو‌های مستقر در مکان‌های استراتژیک در داخل غزه، از آغاز تدریجی مرحله سوم نبرد‌ها در این بخش محاصره شده از سرزمین‌های فلسطینی خبر داده‌اند.

دستور تخلیه جمعی که روز دوشنبه صادر شد همچنین بخش زیادی از مناطق جنوب شرقی نوار غزه، از جمله شهر‌های «القرارا» و «بنی سهیلا» را در بر می‌گیرد.

احمد نجار یکی از ساکنان بنی سهیلا می‌گوید که فرمان تخلیه جمعی صادر شده از سوی ارتش اسرائیل منجر به «بیم و اضطراب شدید» و «آوارگی گسترده ساکنان» شده است.

جنگ غزه؛ وحشی‌گری اسرائیل ادامه دارد

شرایط اسف‌بار حاکم بر محل استقرار آوارگان

ارتش اسرائیل از آوارگان فلسطینی خواسته است که به سمت المواصی، بخشی ساحلی در جنوب غزه که ارتش آنرا امن خوانده و اکنون مملو از چادر‌های شلوغ و غیربهداشتی است، حرکت کنند.

این منطقه بنا به تایید سازمان‌ها و نهاد‌های امدادرسان بین‌المللی، به شدت پرازدحام است و از کمبود شدید آب رنج می‌برد.

المواصی علاوه بر این، تقریبا محروم از سرویس‌های بهداشتی است و به جهت وجود فاضلاب و انباشت کوه‌های زباله، در معرض خطر شیوع سریع بیماری‌های عفونی قرار گرفته است.

به گفته آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، فرمان تازه تخلیه جمعی «بار دیگر نشان می‌دهد که هیچ مکانی در غزه برای غیرنظامیان امن نیست.»

گوترش در بیانیه‌ای ضمن تکرار درخواست خود برای برقراری آتش بس در غزه گفت: «این فرمان دیگری در راستای یک حرکت دوار مرگبار (جابجایی از یک نقطه ناامن به نقطه‌ای دیگر) است که مردم غزه مدام ملزم به انجام آن هستند.»

بخش‌های بزرگی از خان یونس پیش‌تر در جریان حمله‌ای دیگر از سوی ارتش اسرائیل در سال جاری نابود شده است.

از سوی دیگر، شمار زیادی از فلسطینی‌ها پیش از این نیز برای فرار از گزند عملیات زمینی و حملات اسرائیل به رفح، جنوبی‌ترین شهر غزه، مجبور به تخلیه و عقب‌نشینی از این شهر شده بودند.

شدت‌گرفتن دوباره درگیری‌ها در مناطق شمالی و مرکزی غزه

نیرو‌های اسرائیلی به مناطقی از غزه بازگردانده شده‌اند که در اوایل جنگ، درگیری‌های شدیدی در آن جریان داشت.

تحلیلگران و برخی مقامات اسرائیلی بر این باورند که حماس توانسته است واحد‌های جنگی خود را در شمال و مرکز غزه ترمیم و بازسازی کند.

ارتش اسرائیل در همین راستا هفته گذشته فرمان تخلیه منطقه شجاعیه در شمال غزه را صادر کرد که متعاقب آن در کانون حملات نظامیان اسرائیلی قرار گرفت و بلافاصله درگیری‌ها در آن شدت یافت.

گاردین با استناد به اظهارات شاهدان و گزارش خبرگزاری‌ها در مطلبی آورده است که حملات ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه به اردوگاه آوارگان نصیرات دست کم یک کشته به جا گذاشته که گفته می‌شود قربانی این حملات یک کودک بوده است.

به گزارش گاردین، حمله تازه ارتش اسرائیل به منطقه خان یونس می‌تواند دسترسی فلسطینیان به کمک‌های حیاتی و بسیار مورد نیاز انسانی را در این منطقه مختل کند.

بنا به این گزارش، منطقه اطراف کرم شالوم، گذرگاه اصلی امدادرسانی به جنوب غزه، از جمله بخش‌هایی است که مشمول فرمان تخلیه قرار گرفته است.

به گفته مقامات فلسطینی، حملات تلافی جویانه اسرائیل به غزه پس از هفت اکتبر که با هدف از بین بردن شبه نظامیان حماس آغاز شد تاکنون دست کم ۳۷ هزار و نهصد کشته به جا گذاشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی