دومین اجلاس «یکصد برند ملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی»، صبح یکشنبه مقارن با روز ملی صنعت با حضور فعالین اقتصادی، صاحبان برندهای معتبر ملی و نمایندگان آنها در مرکز بینالمللی همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
دیدارنیوز: دومین اجلاس «یکصد برند ملی با رویکرد مسئولیت اجتماعی»، صبح یکشنبه مقارن با روز ملی صنعت با حضور فعالین اقتصادی، صاحبان برندهای معتبر ملی و نمایندگان آنها در مرکز بینالمللی همایشهای صدا و سیما برگزار شد.
شرکتکنندگان در این اجلاس، برندها و شرکتهایی بودند که در راستای پیگیری مسئولیتهای اجتماعی و فعالیتهای عامالمنفعه، اقدامات ماندگار و ارزشمندی ترتیب داده و برنامههای توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور، بخصوص مناطق محروم را در دستور کار خود قرار دادند.
«هلدینگ آفرینش» از جمله این برندهای برگزیده بود که به موجب فعالیتهای عامالمنفعه در حوزههای مختلف با دریافت لوح تقدیر و «تندیس برند برگزیده» مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت. گفتنی است که این تندیس تقدیر و لوح یادبود به نسیم قاضیزاده، مدیر روابطعمومی هلدینگ آفرینش به نمایندگی از دکتر محمود افضلی، مدیرعامل این مجموعه تقدیم شد.
در این اجلاس، تعدادی از شرکتها و برندها به تبیین و تشریح عموم اقدامات مجموعه خود در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی پرداختند.
عبدالوهاب بیگپور، دبیر فراکسیون سازمانهای مردمنهاد مجلس در این اجلاس، ضمن تقدیر از فعالیت و ممارستهای صورت گرفته در حوزه مسئولیتهای اجتماعی از سوی برندهای مطرح کشور، اظهار داشت: ظرفیت پیگیری این مطالبات و دغدغهمندیها از نظر قانونی در وزارت کشور پیشبینی شده و فعالین این عرصه میتوانند از این پتانسیل استفاده کنند و ما نیز در مجلس در این راستا، نهایت تسهیلگری را خواهد داشت.
همچنین، خاکی، معاون سازمان بازرسی کل کشور در این اجلاس با اشاره به رسالتهای این سازمان در حوزه رفع موانع تولید، تصریح کرد: در سازمان بازرسی، دفتری به همین منظور به صورت متمرکز به فعالیت پرداخته و آمادگی این را دارد که مشکلات و موانع پیش روی شرکتها و واحدهای تولیدی را در این سازمان مرتفع کند.
وی افزود: در راستای تحقق قانون رفع موانع تولید، اقدامات گسترده نظارت و بازرسی از سوی سازمان تعریف و اجرا شده و در تحقق قوانینی نظیر جهش تولید مسکن، بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید اقدامات جدی صورت گرفته است. در راستای حمایت از شرکتهای دانشبنیان نیز، اقدامات خوبی از سوی سازمان صورت گرفته و ۳۵۴ بازدید میدانی از شرکتها در این خصوص انجام شده است.
همچنین، ایمان مصدری، رئیس سازمان متخصصین و مدیران ایران و رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی مدیران مراکز دانشبنیان در این اجلاس به ایراد سخن پرداخته و خاطرنشان کرد: اکنون که در فصل انتخابات هستیم، جا دارد، بگویم که مردم، مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دادند و همیشه، این دولتها بودند که به مردم در این باره بدهکار شدند.
وی افزود: کمیتهای در سازمان متخصصین تشکیل شده که مسئولین و مقامات ارگانهای مختلف در آن عضویت داشته و اگر شرکتهایی در حوزههای مربوط به حصول نتایج در ارگانهای دولتی، امور آموزشی و رفع موانع فعالیتها با چالش روبرو بودند، میتوانند به این مجموعه رجوع کنند.
مصدری، یادآور شد: در زمان آغاز فراگیری کووید ۱۹ کشور ما از واردکنندگان ماسک و اقلام بهداشتی، بیمارستانی بود که با همت وزارت صمت، ظرف مدت سه ماه به بزرگترین تولیدکننده ماسک بدل شد. این، یک نمونه آشکار از ظرفیت بخش خصوصی است که ثابت میکند، هرجا دولت از بخش خصوصی حمایت کرد، خروجی آن در کمترین زمان و با بهترین کیفیت حاصل شد. امیدواریم که دولتها با حمایت از بخش خصوصی، بستر لازم برای تحقق آبادی و آبادانی ایران عزیزمان را فراهم کنند.
در ادامه این اجلاس، فردین شورج، دبیر اجرایی انجمن علمی کارآفرینی کسب و کارهای نوین ایران تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی، بیش از آنکه وظیفه مردم باشد، وظیفه حاکمان است. در وضعیتی که مشکلات معیشتی، استخوان مردم را خرد کرده، اگر از اقتصاد مقاومتی حرف بزنیم در راستای مسئولیت اجتماعی حاکمان خواهد بود؟ این فرمایش ارزشمند و بیاد ماندنی آیتالله جوادی آملی است که امروز با تمام وجود، جان این کلام را در جامعه امروز حس میکنیم.
وی همچنین، اضافه کرد: وقتی از مسئولیت اجتماعی سخن میگوییم، باید مراقب باشیم که نباید همه وظیفه آن را متوجه مردم دانسته و از نقش و وظیفه حاکمیت غافل شویم.
در این اجلاس، همچنین علی گلشنی، نماینده ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس شورای تحول و پیشرفت وزارت صمت، ضمن تشریح برخی از بایستههای فعالیت یک برند ملی و معتبر، عنوان داشت: یک برند ملی در این وانفسای پیچیده کنشگری اقتصادی و مولد، یک سازمان هدفمند باید، یادگیرندگی را در دستور کار فعالیتهای خود قرار دهد.
وی افزود: اگر یک روز در کشور ما به یک جامعه یادگیرنده دست پیدا کنیم، همه آحاد اجتماع، نقش، وظیفه و رسالت خود را در نظر گرفته و در راستای پیشرفت و تعالی اجتماع به کار خواهند بست.
گلشنی، خاطرنشان کرد: پیرو آن جمله ارزشمند و ماندگار از بلانچارد که میگوید: «هیچ یک از ما به اندازه همه ما باهوش نیست»، همه باید تلاش خود را به کار ببندیم تا با همافزایی، همفکری و همراهی یکدیگر، جامعهای پویا، پرتلاش و هدفمند در راستای آبادانی میهن عزیزمان بسازیم.
در پایان یا اجلاس از یکصد برند و شرکت برگزیده و فعال در تحقق حوزه مسئولیتهای اجتماعی و فعالیتهای عامالمنفعه با حضور چهرههایی نظیر پروفسور زارع، مصدری، حسینی زیدآبادی و تعدادی از اساتید پیشکسوت و برجسته این عرصه تقدیر به عمل آمد.