تیتر امروز

رضا اسلامی:مردم حق دارند، نظام سیاسی و شیوه قانونگذاری را تعیین کنند/منشاء هر مشروعیتی مردم هستند
گفت و گوی دیدار در برنامه حقوق اساسی زنده با عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی

رضا اسلامی:مردم حق دارند، نظام سیاسی و شیوه قانونگذاری را تعیین کنند/منشاء هر مشروعیتی مردم هستند

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های حقوق اساسی زنده میزبان رضا اسلامی، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه شهید بهشتی بود، او معتقد است که منبع هر قدرتی و منشاء هر مشروعیتی در جامعه مردم هستند.
آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا صدای خاموش ۶۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شود؟/ با دوقطبی بوجود آمده مشارکت بیشتر می‌شود؟

این هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
احمد زیدآبادی:تحریم استخوان لای زخم شده/پایداری‌ها می‌گویند مشروعیت‌شان الهی است/ مردم با رای به پزشکیان می‌خواهند رفع بلا کنند
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

احمد زیدآبادی:تحریم استخوان لای زخم شده/پایداری‌ها می‌گویند مشروعیت‌شان الهی است/ مردم با رای به پزشکیان می‌خواهند رفع بلا کنند

گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی اصلاح طلب ویژه انتخابات را می‌خوانید و می‌بنید.
‌در دومین روز از نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ برگزار شد

پنل گفت‌وگوی «آیا آینده از آن متاورس است» به میزبانی آفرینش

پنل گفت و گوی آیا آینده از آن متاورس است به میزبانی هلدینگ آفرینش در دومین روز از نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

کد خبر: ۱۶۷۸۹۳
۱۷:۴۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۳

پنل گفت‌وگوی «آیا آینده از آن متاورس است» به میزبانی آفرینش

دیدارنیوز: در این پنل که به میزبانی نسیم قاضی‌زاده، مدیر روابط‌عمومی هلدینگ آفریش، و دبیر این نشست، دکتر غفاری، مدیرعامل استارتاپ استودیو کاتالیست، یزدان گودرزی، موسس و مدیرعامل خانه خلاقیت اینویژن و همچنین مهندس علیرضا پورمفیدی، مدیرعامل مارکتینگ، برندینگ هموند برگزار شد، حاضرین به تشریح آخرین دستاورد‌های متاورس و آینده پیش روی آن پرداختند.

فراز‌هایی از این میزگرد را می‌خوانید:

 در ابتدای این نشست قاضی‌زاده ضمن ارائه کلیاتی درباره جهان متاورس و تغییراتی که این جهان وسیع مجازی با خود به همراه خواهد آورد، ار غفاری دعوت کرد تا درباره مواجهه انسان عصر حاضر با این مقوله صحبت کند. غفاری گفت؛ در حال زیست در دنیایی با بستر متاورس هستیم.

 محسن غفاری، مدیرعامل استارتاپ استودیو کاتالیست در این پنل، ضمن اشاره به مسئله آینده پژوهی، اظهار داشت: در گذشته، صحبت از جستجو در اینترنت و جهان آن بود و امروز از زیست در این دنیا سخن به عمل می‌آید.

وی افزود: متاورس از سه کلیدواژه جهان واقعی ما، مولتی‌ورس و تکنولوژی تشکیل شده است. انسان هر ابزار دیجیتال و غیر دیجیتالی را که از گذشته تا به امروز خلق کرده به دنبال زیست بهتر و ابراز وجود بوده است.

این فعال حوزه تکنولوژی، تصریح کرد: متاورس در دنیای امروز در فیلد آموزش در سه حوزه ذهنیت‌آفرینی، خلاقیت آفرینی و در گام آخر؛ فعالیت کردن، موضوعیت پیدا می‌کند. هوش مصنوعی و متاورس، قرار نیست که جایگزین یک کار‌آفرین و صاحب یک کسب و کار شود، بلکه در امر آموزش نیروی انسانی نخبه و خلاق، می‌توان از این امکان ارزشمند استفاده کرد.

غفاری، یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها و ابرشرکت‌های فناوری اطلاعات، نظیر فیس‌بوک از متاورس در مجموعه‌ها و حوزه آموزش نیرو‌های خود استفاده می‌کنند.

وی افزود: نقش هوش مصنوعی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های متاورس در ساخت واکسن کرونا بسیار پررنگ و قابل توجه بود.

گودرزی، مدیرعامل اینویژن:
امکان سفر در تاریخ و گفت‌وگو با گذشتگان به کمک متاورس دور از ذهن نیست

همچنین، یزدان گودرزی، موسس و مدیرعامل خانه خلاقیت اینویژن، عنوان داشت: در دنیا تاکسی‌هایی می‌بینم که راننده ندارند. امری که تا همین ده سال پیش، صرفا در سینما قابل تحقق بود. با مدد متاورس با دنیای جدیدی از هنر آشنا خواهیم شد.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۰۰ به بعد، فاصله دنیای دیجیتال، همواره کم و کم‌تر شد و الان در حال حرکت به این سو هستیم. به زودی تجربه‌های عینی خواهیم داشت که امکان یادگیری را با شکل و شمایل جدیدی در اختیار انسان قرار خواهد داد. البته این امکان به قدری سریع رخ می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود که انسان‌هایی که الان در قید حیات هستند، آن را تجربه خواهند کرد.

گودرزی، تاکید داشت: در بالغ بر ده سال آینده به دورانی می‌رسیم که انسان‌ها، تمام نیازمندی‌های خود از جمله لزوم یادگیری را در دنیای متاورس تجربه خواهند کرد.

مدیرعامل اینویژن، اضافه کرد: امکاناتی نظیر سفر به تاریخ و گفتگوی رو در رو و بی‌واسطه با گذشتگان از امکانات شگفت‌آوری است که متاورس می‌تواند در آینده نه چندان دور در اختیار انسان قرار دهد.

وی، اضافه کرد: کلا هر کسب و کار فعال در حوزه دیجیتال، چه به صورت خودآگاه و چه عکس آن در حال حرکت به سمت متاورس است. افراد همین حالا هم بدون اینکه، لزوما خبری از آن داشته باشند در حال زیست در بستر متاورس هستند.

گودرزی، همچنین بیان داشت: این فعال حوزه تکنولوژی، همچنین با اشاره به هزینه‌های زیست در بستر متاورس، تصریح کرد: از چهار یا پنج سال گذشته شاهد کاهش روزافزون هزینه استفاده از بستر متاورس هستیم. منتها این امکان، یک دنیای چند وجهی است که لزوما همه وجوه آن قیمت پایینی ندارند.

گودرزی در ادامه با اشاره به تاثیر تکنولوژی در ذائقه مشتریان عرصه تبلیغات و بسته‌های تبلیغاتی، یادآور شد: استفاده از تکنولوژی می‌تواند در آینده، محصول تبلیغاتی ارائه شده به مشتریان را با شمایلی شخصی‌سازی شده تعریف کند.

 پورمفیدی، مدیرمارکتینگ هموند:
در نقطه اتصال دنیای دیجیتال و غیردیجیتال قرار داریم

در ادامه این پنل، علیرضا پورمفیدی، مدیرمارکتینگ، برندینگ هموند، یادآور شد: ما در نقطه اتصال این دو دنیا-دیجیتال و واقعی- قرار داریم. با اینترنت اشیا می‌توانیم با سخت‌افزار‌هایی به بی‌نهایتی از جنس دیجیتال متصل می‌شویم که دنیای جدیدی را پیش روی ما قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: ما همین حالا سعی کردیم که پلتفرم اینترنت اشیا در دنیا را افزایش دهیم. یک امکانی که در خانه هوشمند برای پدران جالب به نظر می‌رسید، امکان کنترل دمای منزل به صورت هوشمند بود.

مدیرمارکتینگ خانه هوشمند هموند، اضافه کرد: نه‌تن‌ها ما در متاورس با ترس و اوهام روبرو نیستیم که اتفاقا با توجه به رو به اتمام بودن منابع در دنیای امروز، نبود چنین امکانی نگران‌کننده خواهد بود.

پورمفیدی، خاطرنشان کرد: مردم کشور ما تکنولوژی‌دوست هستند و اگر به این سمت حرکت نکنیم، ترسناک خواهد بود. استفاده هوشمندانه از منابع از جمله انرژی از امکانات کلیدی است که متاورس در اختیار ما قرار داده و می‌تواند در آینده در راستای مرتفع ساختن این نگرانی‌ها ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: این قابلیت، امکان به روز رسانی و آپدیت شدن داشته و تمام محصولات هوشمند ساختمانی در هموند نیز از آن در خدمت‌رسانی به مشتریان خود بهره می‌برند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی