تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

در مناظره بایدن و ترامپ چه گذشت؟

اولین مناظره جو بایدن و دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴، در حالی برگزار شد که برخی تحلیل‌گران معتقدند عملکرد بایدن ضعیف بوده است.

کد خبر: ۱۶۷۷۴۴
۰۸:۴۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

در مناظره بایدن و ترامپ چه گذشت؟

دیدارنیوز: مناظره تلویزیونی رئیس‌جمهوری آمریکا و رئیس‌جمهوری سابق این کشور بامداد امروز به وقت ایران برگزار شد.

به نقل از سی‌ان‌ان، مناظره تلویزیونی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق این کشور برگزار شد.

این مناظره در شهر آتلانتا ایالت جورجیا و به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار شد. دونالد ترامپ در این مناظره مدعی شد که آمریکا در دوران وی بهترین وضعیت اقتصادی را تجربه کرده است، ولی با روی کار آمدن دولت بایدن، اقتصاد و تورم به بدترین وضع خود رسیده است.

بایدن با رد این موضع رقیب خود، گفت که اقتصاد ترامپ به ثروتمندان پاداش داد. وی همچنین گفت که در دوره ترامپ، اقتصاد آمریکا در حال سقوط آزاد بود.

در مناظره بایدن و ترامپ چه گذشت؟

جو بایدن در خصوص مسأله مهاجرت و در پاسخ به این پرسش که چرا رأی‌دهندگان باید در مورد بحران مرزی به وی اعتماد کنند، گفت که دولت او برای دستیابی به یک توافق مرزی دو حزبی با کنگره بسیار سخت کار کرده و اقدام‌های ترامپ در مورد مهاجرت در دوران ریاست جمهوری خود را مورد انتقاد قرار داد.

وی ادامه داد: «زمانی که ترامپ رئیس‌جمهوری بود، نوزادان را از مادرانشان جدا می‌کرد، آن‌ها را در قفس می‌گذاشت و مطمئن می‌شد که خانواده‌ها از هم جدا شده‌اند. این راه درستی نیست».

بایدن در ادامه از عملکرد دولت خود در قبال مهاجران غیرقانونی دفاع کرد و گفت که از زمان صدور فرمان اجرایی وی مبنی بر تعلیق پناهندگی، میزان بازداشت‌ها به دلیل مهاجرت غیرقانونی کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از رویکرد بایدن در قبال افغانستان به شدت انتقاد کرده و گفت که خروج وی از این کشور، شرم آورترین لحظه در تاریخ کشور ما بود.

وی افزود که شروطی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای پایان دادن به جنگ کشورش در اوکراین ارائه کرده است، «قابل قبول نیست».

در مناظره بایدن و ترامپ چه گذشت؟

ترامپ بار دیگر مدعی شد که در صورت انتخاب مجدد، به جنگ در اوکراین پایان خواهد داد، ولی هیچ‌گونه جزئیاتی برای این امر ارائه نکرد.

وی گفت که بی‌کفایتی و ضعف دولت بایدن در نحوه خروج از افغانستان، پوتین را برای حمله به اوکراین مصمم کرد.

بایدن در ادامه با انتقاد شدید از رویکرد دولت ترامپ در قبال ایران، وی را به انفعال متهم کرده و گفت که دولت ترامپ به حمله ایران به پایگاه «عین‌الاسد» هیچ واکنشی نشان نداد و به گفتن این‌که در این حمله فقط چند سرباز دچار سردرد شدند، بسنده کرد.

ترامپ گفت در صورتی که وی رئیس‌جمهوری بود، اسرائیل و اوکراین هرگز هدف حمله قرار نمی‌گرفتند و مدعی شد: «زیرا ایران در دوران من ورشکسته بود. من اجازه نمی‌دادم هیچ کس با آن‌ها معامله کند. پولشان تمام شد. ورشکسته بودند. پولی برای حماس نداشتند. پولی برای هیچ کاری نداشتند. پولی برای کار تروریستی نداشتند».

بایدن در واکنش به این سخنان گفت که در تمام عمرش «اینقدر یاوه» نشنیده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین از سوء مدیریت ترامپ در جریان حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در جریان حوادث ششم ژانویه انتقاد کرد.

بایدن در پاسخ به پرسشی در خصوص این‌که برنامه وی برای پایان جنگ در غزه چه خواهد بود، به طرحی اشاره کرد که شامل مبادله گروگان‌های اسرائیلی در ازای اسرای فلسطینی و ادامه «آتش‌بس با شرایط اضافی» بود.

بایدن مدعی شد: «تن‌ها طرفی که خواهان ادامه جنگ است، حماس است. ما همچنان به سختی برای به جلب موافقت آن‌ها تلاش می‌کنیم».

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت پیروزی، اقدامی برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی انجام خواهد داد، بدون اشاره به جزئیات بیشتر، پاسخ داد که وی خواهان «آب کاملاً تمیز» و «هوای کاملاً تمیز» است.

در مناظره بایدن و ترامپ چه گذشت؟

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا درباره اینکه آیا اقتصاد بایدن برای سیاه‌پوستان آمریکایی کار می‌کند یا خیر، گفت: «او باعث تورم شد».

ترامپ همچنین مدعی شد که در دوره دولت وی «تورمی وجود نداشت».

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در ادامه بایدن را بدترین رئیس‌جمهوری در تاریخ این کشور خواند و گفت: «اگر وی در این انتخابات پیروز شود، کشور ما هیچ شانسی برای خروج از این وضعیت ندارد و احتمالاً دیگر کشوری برای ما باقی نخواهد ماند».

واکنش‌های تحلیلگران به اولین مناظره بایدن و ترامپ: عملکرد بایدن ضعیف بود

به نقل از یورونیوز، مت گروسمن، استاد علوم سیاسی دانشگاه میشیگان می‌گوید که جو بایدن نسبت به حضورش در انتخابات گذشته ریاست جمهوری به نظر پیرتر و در سخن گفتن «نامفهوم‌تر» به نظر می‌رسد.

وی این مساله را بزرگ‌ترین نقطه ضعف بایدن خوانده و معتقد است که با وجود اینکه ترامپ ارائه متفاوتی نسبت به سخنان گذشته خود در این مناظره نداشت، اما ضعف بایدن به او کمک کرد.

دیو واسرمن، تحلیلگر سیاسی نیز می‌گوید: این مناظره به وضوح نشان می‌دهد که اصرار بایدن برای شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آن هم در حالی که ۶۶ درصد از رأی‌دهندگان در نظرسنجی‌ها معتقدند که احتمالا او نتواند دوره دوم ریاست جمهوری خود را به پایان برساند، باعث شده است که شانس دموکرات‌ها برای شکست دادن دونالد ترامپ در این انتخابات با خطر جدی مواجه شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی