تیتر امروز

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
گزارشی به بهانه اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا

قمار بزرگ دموکرات‌ها روی بایدن؛ ترامپ با تمام قدرت می‌آید

در آستانه اولین مناظره انتخاباتی آمریکا میان جو بایدن و دونالد ترامپ، تردید‌ها روی نامزد دموکرات‌ها بالا گرفته و در آن طرف دونالد ترامپ پس از شکست سال ۲۰۲۰، برای مبارزه با بایدن انگیزه زیادی دارد.

کد خبر: ۱۶۷۷۰۷
۱۰:۲۸ - ۰۷ تير ۱۴۰۳

قمار بزرگ دموکرات‌ها روی بایدن

دیدارنیوز: جو بایدن بیش از هرزمان دیگری جهان را در آستانه یک جنگ هسته‌ای قرار داده است. با گذشت حدود یکسال از این جمله تولسی گامبارد، نماینده سابق کنگره و با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا این بحث که آیا بایدن شایستگی یا در وهله اول، توانایی هدایت کشور برای چهار سال آینده را دارد یا خیر دوباره داغ شده است.

بحث جایگزینی بایدن پس از یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در لس‌آنجلس در افکار عمومی این کشور داغ شد. جایی که باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق ایالات متحده به کمک بایدنی شتافت که گویا فراموش کرده بود کجاست و چه می‌کند. مراسم «جونتینت» در کاخ سفید جایی بود که مهر تایید قطعی بر این ادعا خورد که انتخاب بایدن ۸۱ ساله برای دموکرات‌ها گران تمام می‌شود. جایی که رییس‌جمهور در میان هیاهو و جشن اطرافش یک دقیقه کامل در سکوت و مات و مبهوت به یک نقطه خیره شد.

بلافاصله پس از این اتفاق اندرو بِیتس، سخنگوی کاخ سفید منکر این اتفاق شد و ویدئو را ساختگی خواند، اما توالی این دو اتفاق تاثیر خود را گذاشت و طبق گزارش‌ها آمار تایید بایدن تا میانگین ۴/۳۷ درصد سقوط کرد.

نِیت سیلور، کارشناس انتخابات در این باره گفته است: نگرانی‌های اصلی درباره رییس‌جمهور، سن اوست که نگرانی واقعا قابل‌درکی است. رفتار و عملکرد بایدن مطابق سن او است و بر عهده‌گرفتن این کار تا ۸۶ سالگی نیز واقعا کاری خارج از چارچوب است. کناره‌گیری کار بسیار پرمخاطره‌ای خواهد بود، اما از سوی دیگر، موقعیت دیگری نیز وجود دارد که در آن، ممکن است ادامه دادن خطرات بیشتری به همراه داشته باشد.

گویی این نگرانی از افکار عمومی فراتر رفته و به میان خود دموکرات‌ها نیز رسوخ کرده است. قمار آنان در دوره قبل با انتخاب بایدن ۷۷‌ساله موفقیت‌آمیز بود، اما عملکرد ضعیف بایدن، جنگ اوکراین و غزه و رفتار‌های عجیب او در این اواخر نشان می‌دهد این بار شرایط متفاوت است. چنان که به گزارش دیلی‌میل جیمز کارویل مغز متفکر کارزار‌های انتخاباتی بیل کلینتون رییس‌جمهور پیشین آمریکا، واضحا عنوان کرده است که بایدن نباید در این دور از انتخابات شرکت می‌کرد.

با این حال حامیان بایدن قصد تسلیم شدن ندارند. چنان که دیوید اکسلرود، یکی از چهره‌های برجسته کارزار انتخاباتی باراک اوباما اعلام کرده است تیم بایدن یکی از زودهنگام‌ترین مناظره‌های انتخاباتی تا به الان را (۲۷ ژوئن در سی‌ان‌ان) برنامه‌ریزی کرده است تا بتواند به منتقدان اثبات کند بایدن از کاخ‌سفید هیچ جا نمی‌رود.

در چنین شرایطی می‌توان گفت یک عملکرد مناسب از سمت بایدن ممکن است وجهه از دست رفته او را در افکار عمومی تا حد زیادی ترمیم کند و این تفکر را تقویت کند که مرد مسن می‌تواند تا ۸۶ سالگی بر مسند قدرت تکیه زند، اما اگر چنین نشود برای دموکرات‌ها بسیار دیر به نظر می‌آید تا دست به معرفی یک کاندیدای جدید بزنند.

ترامپ با تمام قدرت وارد می‌شود

مرز ما لبریز شده است. تورم بیداد می‌کند. جرم از کنترل خارج شده است. اروپا در هرج و مرج است. خاورمیانه درحال انفجار است…. این رییس‌جمهور هولناک و وحشتناک ما را به سمت جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور سابق و نامزد فعلی جمهوریخواهان با گفتن این بیانات نشان داد شمشیر را از رو بسته است و با تمام قدرت به قصد نابودی بایدن وارد گود مناظرات می‌شود. گفته‌های او درباره بحران اوکراین و غزه این روز‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود و ترامپ با اعتماد به نفس کامل اعلام کرده است که با ورود او به کاخ سفید این دو جنگ از پیش تمام‌شده به حساب می‌آیند. هرچند ترامپ این بار حسابگر‌تر از تمام دوران‌های گذشته وارد بازی شده است.

او در در مصاحبه اخیر خود با پادکست All-In گفته است هر چند من هرگز طرفدار بایدن نبوده‌ام، اما او سال‌های قبل کاری با پل رایان کرد که نشان‌دهنده شایستگی وی در مناظره است و من نمی‌توانم او را دست‌کم بگیرم.

گویی شکست یک پیرمرد ناتوان و بی‌کفایت برای او کافی نیست و ترامپ می‌خواهد امتیاز شکست بایدنی را تصاحب کند که همان سیاستمدار قهار و سخنور گذشته است.

دور قبل بسیاری از دموکرات‌ها با دیدن بایدن مسلط بر مناظرات که دست بالاتری نسبت به ترامپ در دو دور نخست مناظرات داشت، حکم به پیروزی زودهنگام او دادند. حال در اتفاقی همزمان مشابه و متفاوت، ممکن است وضعیت بایدن در اولین مناظره حکم به شکست زودهنگام او بدهد. همان‌گونه که گویا جمهوریخواهان روی ضعف بایدن بیش از توانایی ترامپ حساب بازکرده‌اند. در همین راستا باید دید پیرمرد ۸۱ ساله موفق می‌شود کارنامه سیاسی‌اش را با موفقیت به جلو ببرد یا عمر او در عرصه سیاست همین جا در مقابل ترامپ به پایان می‌رسد.

فاطمه عباس‌پور شیرازی - جهان صنعت

به گزارش دیدارنیوز، این مناظره ساعت ۲۱ امشب، پنجشنبه به وقت محلی (بامداد جمعه به وقت ایران) به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی