تیتر امروز

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
رقابت پزشکیان و جلیلی به دور دوم رفت/ شکست بزرگ قالیباف/ آمار مشارکت در دوره‌های مختلف +عکس
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ (بروز رسانی می‌شود)

رقابت پزشکیان و جلیلی به دور دوم رفت/ شکست بزرگ قالیباف/ آمار مشارکت در دوره‌های مختلف +عکس

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز گذشته (جمعه ۸ تیرماه) برگزار شد و تا ساعت ۲۴ ادامه داشت. شمارش آرا پس از پایان رای گیری انجام شد و پزشکیان و جلیلی به دلیل آرای نزدیک به دور انتخابات رفتند، اما...

انتقاد روسیه از رویکرد «فاجعه‌آمیز» اسرائیل

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی و مشخصا هم‌پیمانان اصلی اسرائیل، زیان فاجعه‌آمیز ناشی از رویکرد اسرائیل در ارتباط با تشدید تنش در مرز‌های لبنان و اسرائیل را درک کنند.

کد خبر: ۱۶۷۶۸۴
۱۸:۱۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۳

انتقاد روسیه از رویکرد «فاجعه‌آمیز» اسرائیل

دیدارنیوز: سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد که مسکو مایل است اطمینان یابد که تهدیداتی از سوی غرب متوجه روسیه نمی‌شود.

لاوروف، روز چهارشنبه ۶ تیرماه در جریان دهمین اجلاس بین‌المللی «خوانش‌های پریماکوف» در مسکو گفت: «ما فقط به یک چیز توجه داریم و آن این است که تهدیدی از سوی غرب متوجه امنیت ما نشود».

به نظر دیپلمات ارشد روسیه، رویکرد اسرائیل برای گسترش عملیات نظامی خود در غزه و سمت‌دهی آن در راستای ایران، موضوعی ویران‌گر است.

لاوروف ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی از جمله هم‌پیمان اسرائیل، این موضوع را درک کنند.

لاوروف با اشاره به مواضع اعلام شده از سوی رهبری اسرائیل، تاکید کرد که در حال حاضر، خطر کشیده شدن جنگ به لبنان وجود دارد.

رویکرد فاجعه‌آمیز اسرائیل

به نقل از العربیه، وزیر خارجه روسیه در ادامه در ارتباط با تشدید تنش در مرز‌های لبنان اسرائیل، ابراز امیدواری کرد که جامعه بین‌المللی و مشخصا هم‌پیمانان اصلی اسرائیل، زیان فاجعه‌آمیز ناشی از این رویکرد اسرائیل را درک کنند.

جنگ جاری از هفتم اکتبر گذشته در غزه به مرز‌های این منطقه محدود نشده به طوری که نگرانی‌ها در خصوص شعله‌ور شدن جنگی گسترده درلبنان در پی تشدید درگیری مرزی اخیر میان گروه حزب‌الله و اسرائیل، افزایش یافته است.

تنش‌های روسیه و غرب از زمان آغاز تهاجم نظامی این کشور به خاک اوکراین در سال ۲۰۲۲ نه تنها کاهش نیافته بلکه با توجه نگرانی‌های کشور‌های غربی از ارتقاء مناسبات میان روسیه و کره شمالی در بازه اخیر، تشدید شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی