تیتر امروز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!
میزگردی با حضور چهار استاد دانشگاه در استودیو دیدارنیوز

میزگرد روشنفکران و حکمرانی!

به بهانه رونمایی از کتاب «تاملاتی بر نسبت روشنفکران، انقلاب و حاکمیت» میزگردی بر محور نقش روشنفکران در حکمرانی چند دهه اخیر ایران در دیدارنیوز برگزار شد.
نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.

حمله هوایی روسیه به پایتخت اوکراین

شهردار کی‌یف روز یکشنبه ۳ تیر در پیام رسان «تلگرام» اعلام کرد که این شهر و مناطق اطراف، هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۶۷۵۳۰
۱۳:۱۵ - ۰۳ تير ۱۴۰۳

حمله هوایی روسیه به پایتخت اوکراین

دیدارنیوز: شهردار کی‌یف و منطقه تابع اداری آن، یکشنبه ۳ تیر در «تلگرام» اعلام کرد که این شهر و مناطق اطراف، هدف حمله هوایی روسیه قرار گرفت.

به نقل از العربیه، شاهدانی از «رویترز» از شنیدن صدای چندین انفجار در کی‌یف و اطراف آن خبر دادند که به نظر می‌رسید ناشی از فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی بود.

از سوی دیگر، دو مقام روسی یکشنبه گفتند که اوکراین در طول شب، با پرتاب ده‌ها پهپاد، شماری از مناطق روسیه را هدف قرار داد، اما گزارشی از خسارات، دریافت نشد.

الکساندر بوگوماز، فرماندار بریانسک در «تلگرام» نوشت که دست‌کم ۳۰ پهپاد بر فراز این منطقه واقع در غرب روسیه در مرز با اوکراین، رهگیری و منهدم شد.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک واقع در غرب روسیه نیز اظهار داشت که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، پهپاد‌هایی را بر فراز این منطقه منهدم کردند بدون این که به شمار پهپاد‌های منهدم‌شده، اشاره کند.

به گفته این دو مقام، بر اساس اطلاعات اولیه، این حملات هیچ کشته و زخمی برجای نگذاشت و خسارتی در این دو منطقه، گزارش نشد.

بیش از ۲۴۰۰ بمب هدایت شونده

از سویی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین شنبه اعلام کرد که روسیه در ماه ژوئن از بیش از ۲۴۰۰ بمب هدایت‌شونده در حملات به اوکراین استفاده کرده است که حدود ۷۰۰ بمب در خارکیف، دومین کلان شهر این کشور سقوط کرد.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانگاهی خود از متحدان غربی اوکراین خواست، کمک‌های نظامی وعده داده شده را «بدون تأخیر ارائه کنند تا بتوان توافقات با پرزیدنت بایدن را عملی کرد».

ایالات متحده در ابتدای ماه جاری و در پی آغاز حملات فرامرزی کرملین به سمت خارکیف، به اوکراین اجازه داد، اهدافی در داخل روسیه را با موشک‌های ساخت آمریکا هدف قرار دهد.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، آمریکا به دلیل نگرانی از تشدید جنگ جاری، این رویکرد را دنبال کرده که به اوکراین اجازه نمی‌دهد، از تسلیحات ارسالی آمریکا، برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده کند.

آمریکا محموله‌های منظم موشک‌های رهگیر برای سامانه‌های پدافند هوایی خود از جمله پرتابگر‌های موشک پاتریوت و سامانه‌های موشکی پیشرفته زمین به هوا را به اوکراین ارسال کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی