تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

احتمال جنگ اسرائیل و لبنان؛ دولت بایدن از تل‌آویو حمایت می‌کند

با افزایش تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان و احتمال یک جنگ جدید در خاورمیانه، دولت جو بایدن می‌گوید که از تل‌آویو حمایت خواهد کرد.

کد خبر: ۱۶۷۴۶۸
۱۱:۰۹ - ۰۲ تير ۱۴۰۳

دولت بایدن: در صورت وقوع جنگ تمام‌عیار با لبنان از اسرائیل حمایت می‌کنیم

دیدارنیوز: به‌رغم بروز تنش اخیر میان آمریکا و دولت اسرائیل با حضور بنیامین نتانیاهو، پس از انتشار ویدئوی جنجالی او، حمایت دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از تل‌آویو، تزلزل ناپذیر باقی مانده است.

به نقل از العربیه، به گفته منابع آگاه، در جریان دیدار‌های اخیر هیئت اسرائیلی در واشینگتن، چندین مقام آمریکایی تاکید کردند که در صورت وقوع جنگی تمام‌عیار در مرز‌های شمالی اسرائیل میان نیرو‌های اسرائیلی و حزب‌الله، دولت بایدن برای حمایت از متحد خود، آمادگی کامل دارد.

بدون حضور میدانی نیرو‌های آمریکایی

از سویی یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که دولت بایدن، کمک‌های امنیتی مورد نیاز را در اختیار اسرائیل قرار خواهد داد، ولی نیرو‌های آمریکایی در صورت گسترش درگیری، حضوری میدانی نخواهند داشت.

به پیش‌بینی مقامات آمریکایی، در صورت اقدام حزب‌الله به گسترش قابل ملاحظه دامنه حملات و کشتن نیرو‌های اسرائیلی، تل‌آویو با تمام قدرت پاسخ خواهد داد.

آماده باش کامل

این منابع همچنین خاطرنشان کردند که مسئولان ارشد اسرائیل از جمله ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی، در طول این هفته در دیدار‌هایی که با مقام‌های دولت بایدن، از جمله جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و برت مک گورک، هماهنگ کننده امور خاورمیانه کاخ سفید، داشته‌اند، طیف گسترده‌ای از مسائل را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، تشدید تنش با لبنان و ایران، آتش‌بس در نوار غزه و همچنین مذاکرات مبادله اسرا از جمله مواردی بودند که در این دیدار‌ها به بحث گذاشته شد.

این در حالی است که واشینگتن طی چند هفته گذشته به دفعات خواستار پایان دادن به تشدید تنش میان دو طرف در مرز لبنان و اسرائیل و همچنین توقف تشدید تنش در سطوح سیاسی شد. واشینگتن تاکید کرد که مایل نیست، وقوع جنگی دیگر در جبهه شمالی اسرائیل را شاهد باشد.

با این حال درگیری‌ها در مرز‌های لبنان و اسرائیل به شکلی فزاینده ادامه یافته است. این وضعیت باعث شد که مقامات آمریکایی در وضعیت آماده باش برای احتمال وقوع درگیری تمام‌عیار در سطح منطقه قرار بگیرند.

سفر هیئت اسرائیلی به واشینگتن در بحبوحه تشدید تنش بی‌سابقه با حزب‌الله از یک سو و ابراز ناخشنودی علنی آمریکا از اتهامات نتانیاهو به واشینگتن در باره ممنوعیت ارسال تسلیحات و مهمات به اسرائیل از سوی دیگر صورت گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی