تیتر امروز

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
یورو ۲۰۲۴ و صعود لاورخا با شکست مدافع عنوان قهرمانی

اگه می‌تونی، اسپانیا رو بگیر!

تیم ملی اسپانیا با ارایه نمایشی هجومی و زیبا، که می‌توانست گل‌های زیادی به همراه داشته باشد، با درخشش دوناروما دروازه‌بان ایتالیا به یک گل‌به‌خودی بسنده کرد و صعودش را به دور حذفی یورو ۲۰۲۴ جشن گرفت.

کد خبر: ۱۶۷۴۳۸
۰۱:۲۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۳

اگه می‌تونی، اسپانیا رو بگیر!

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال اسپانیا، تیم بی‌دفاع ایتالیا را ۹۰ دقیقه مورد هجمه و آزار قرار داد.

تیم ملی اسپانیا با ارائه نمایشی جذاب و تهاجمی با یک گل از سد ایتالیا گذشت و صدر جدول گروه دوم جام ملت‌های اروپا را از آن خود کرد. این پنجمین دوره متوالی جام ملت‌های اروپا به شمار می‌رفت که اسپانیا و ایتالیا در آن رویاروی هم قرار گرفته‌اند و لاروخا در این ۵ دوره ۳ بار به عنوان تیم پیروز از زمین خارج شده است.

اگه می‌تونی، اسپانیا رو بگیر!

حملات متعدد تیم ملی اسپانیا در نیمه اول با درخشش دوناروما بی‌نتیجه ماند، اما گل به خودی کالافیوری در دقیقه ۵۵ این تیم را پیش انداخت. با وجود ارائه بازی تهاجمی و جذاب، همین یک گل برای برتری شیرین لار‌وخا در دومین مسابقه جام کافی بود و بازی با همین نتیجه پایان یافت. اسپانیا بازی را با ۲۰ شوت (۹ شوت در چارچوب) به پایان رساند و آمار ایتالیا ۴ شوت (یک شوت در چارچوب) در کل مسابقه را نشان می‌دهد.

اسپانیا با این پیروزی ۶ امتیازی شد و بالاتر از ایتالیا (۳)، آلبانی (یک) و کرواسی (یک)، علاوه بر صعود به مرحله حذفی، دستیابی به صدر جدول گروه را هم قطعی کرد. لاروخا در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف یکی از تیم‌های سوم می‌رود و در صورت پیروزی در مرحله یک چهارم نهایی احتمالاً با صدرنشین گروه اول (آلمان یا سوئیس) روبه‌رو می‌شود.

اگه می‌تونی، اسپانیا رو بگیر!

تیم ملی ایتالیا در نیمه اول با ۹ شوت از تیم حریف روبه‌رو شد که در مسابقات معتبر ۱۶ سال اخیر بی‌سابقه به شمار می‌رود. آخرین بار هم اسپانیا (۱۲ شوت در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۰۴) آمار بهتری مقابل آتزوری به ثبت رسانده بود.

پدری به رکورد ۱۲ مسابقه در جام‌های معتبر (یورو و جام جهانی) دست یافت؛ برابر با کریستیانو رونالدو (۱۲) و بیشتر از هر بازیکن زیر ۲۱ سال دیگر در تاریخ فوتبال اروپا. بازی با یک دقیقه سکوت به احترام گرهارد آیگنر، دبیرکل سابق یوفا آغاز شد که امروز در ۸۰ سالگی درگذشت.

اگه می‌تونی، اسپانیا رو بگیر!

دقایق ابتدایی مسابقه با حملات پشت سر هم شاگردان لوئیس دلا فوئنته در تیم ملی اسپانیا همراه بود. نفوذ نیکو ویلیامز از سمت چپ در همان دقیقه دوم یک موقعیت جدی گل ایجاد کرد، اما ضربه سر پدری با واکنش دوناروما روبه‌رو شد.

حرکت تکنیکی دیدنی لامینه یامال در دقیقه ۲۵ تحسین‌برانگیز بود. او توپ را پشت محوطه در اختیار گرفت و با سرعت خود فدریکو دی‌مارکو را جا گذاشت، از ۳ مدافع حریف گذشت و توپ را به آلوارو موراتا رساند، اما شلیک محکم بازیکن سابق رئال مادرید توسط دوناروما به جایی خارج از چارچوب رفت.

فابیان رویس می‌توانست از فاصله ۲۸ متری بهترین گل این دوره یورو را به ثمر برساند. شلیک آتشین او با مهار دست مخالف دوناروما؛ یک کرنر را رقم زد.

اگه می‌تونی، اسپانیا رو بگیر!

حملات مکرر اسپانیا در دقیقه ۵۵ بالاخره به نتیجه رسید. ارسال عرضی نیکو ویلیامز با ضربه سر موراتا و اثرگذاری کوچک دوناروما ۲ بار تغییر جهت داد و با سرعت بالا به زانوی کالافیوری برخورد کرد تا درون دروازه خالی ایتالیا جای بگیرد. آخرین گل‌به‌خودی قبلی ایتالیا در جام‌های معتبر را کریستین زاکاردو در جام جهانی ۲۰۰۶ رقم زده بود.

ایتالیا بعد از دریافت گل کمی پیش کشید، اما موقعیت‌های خطرناک باز هم روی دروازه آتزوری ایجاد شد؛ حرکت عرضی، نفوذ و شلیک استثنایی نیکو ویلیامز می‌توانست در دقیقه ۷۰ برتری را دوبرابر کند، اما ضربه بال چپ جوان اتلتیک بیلبائو به تیر افقی دروازه خورد.

ادامه حملات ۲ تیم بی‌نتیجه بود و بازی با برتری یک بر صفر اسپانیا به پایان رسید. لاروخا دوشنبه شب در ورزشگاه دوسلدورف به مصاف آلبانی می‌رود و ایتالیا در مسابقه همزمان کرواسی را پیش رو خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی