تیتر امروز

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۲)

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان وهاب عزیزی دبیرکل تشکل جهادگران ایران اسلامی بودیم. ارزیابی این فعال سیاسی از میزان مشارکت و نامزدها را ببیند...
مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد
ویژه برنامه انتخاباتی دیدارنیوز از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (دور دوم)

مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد

در ادامه ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، امروز جمعه ۱۵ تیر ماه همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات، میزبان مهدی رحمتی دبیرکل جبهه وحدت ملی بودیم. ارزیابی او از عرصه انتخابات را ببینید و بشنوید.
در واکنش به جنایت‌های اسرائیل مطرح شد

فلاحی: مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند

سارا فلاحی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مدعیان حقوق بشر، در برابر خباثت‌های رژیم اسرائیل سکوت کرده‌اند.

کد خبر: ۱۶۷۴۲۶
۱۹:۰۷ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

فلاحی: مدعیان حقوق بشر سکوت کرده‌اند

دیدارنیوز: نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر خباثت‌های رژیم صهیونیستی منجر به یک شرایط بغرنج شده است.

سارا فلاحی در نشست «واکاوی جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان غزه» گفت: از سال ۱۹۴۸ که رژیم صهیونیستی به کمک انگلستان شکل گرفت تا آوریل ۲۰۲۴، گزارشات فراوانی از سرکوب و خشونت و نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی ارائه شده که حکایت از وارد شدن بیشترین آسیب به زنان و کودکان فلسطینی دارد.

وی ادامه داد: از آوریل ۲۰۲۴، تعداد ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر کودک بودند.

این نماینده افزود: از آغاز جنگ غزه روزانه ۶۳ زن از جمله ۳۷ مادر به شهادت رسیدند. همچنین از آغاز جنگ ۱۷ هزار کودک یتیم شدند.

فلاحی با بیان اینکه طبق منشور‌های بین‌المللی، زنان و کودکان تحت حمایت هستند، گفت: رژیم صهیونیستی با بی‌توجهی به اعلامیه ۱۹۲۴ ژنو مربوط به حقوق کودک و اعلامیه حمایت از زنان و کودکان در شرایط اضطراری و مناقشه مسلحانه و گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر مرتکب نقض‌های آشکار و فاحش حقوق بشر شده است.

وی همچنین بیان کرد: طبق ماده ۸ دیوان بین‌المللی کیفری، اقدامات رژیم کودک‌کش صهیونیست از جمله شکنجه عمومی، فراهم کردن رنج عظیم و صدمه شدید جسمی و روحی شدید، تخریب و ضبط اموال غیر نظامیان، گروگانگیری، حمله و بمباران شهر‌ها از جمله مصادیق جنایات جنگی است لذا باید اقدامات رژیم منفور صهیونیستی محکوم شود.

فلاحی در پایان اظهار کرد: با اتحاد و همبستگی دولت‌های اسلامی می‌توان اتفاقات مثبتی را رقم زد و ان‌شاءالله روزی شاهد آزادی فلسطین باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی