تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

موج بی‌سابقه گرمای زودهنگام در آمریکا

موج بی‌سابقه گرمای زودهنگام این هفته ایالت‌های آمریکا را درنوردید و افزایش شدید دمای هوا در ایالت‌های مرکزی و شرقی این کشور رکورد‌های چند دهه‌ای حرارت را جابجا کرد.

کد خبر: ۱۶۷۴۱۱
۱۳:۵۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

موج بی‌سابقه گرمای زودهنگام در آمریکا

دیدارنیوز: موج بی‌سابقه گرمای زودهنگام این هفته سراسر آمریکا را درنوردید، و افزایش شدید دمای هوا در ایالت‌های مرکزی و شرقی این کشور رکورد‌های چند دهه‌ای حرارت را جابجا کرد، به طوری که مقامات هشدار می‌دهند این پدیده که هنوز در جریان است، ممکن است به یک رویداد آب و هوایی مرگبار تبدیل شود.

به نقل از العربیه، حدود ۸۰ میلیون نفر از ایندیانا تا نیواِنگلند تحت هشدار گرما یا گرمای بیش از حد قرار دارند. مقامات می‌گویند تازه اول فصل گرما در این مناطق است و چنین گرمایی غیرمنتظره است، و افزودند این خطرناک است، زیرا مردم آماده نیستند. دمای بالا می‌تواند باعث کم‌آبی بدن و گرمازدگی شود و مشکلات قلبی عروقی را بدتر کند.

در واکنش به گرمای شدید، فرماندار نیویورک مرکز عملیات اضطراری این ایالت را فعال کرد. ایالت نیویورک سواحل و استخر‌های عمومی خود را زودتر از موعد سالانه باز کرد تا مردم بتوانند خود را در آن‌ها خنک کنند.

در شیکاگو روز دوشنبه دمای ۹۷ درجه فارنهایت در فرودگاه بین‌المللی اوهر ثبت شد که رکورد ۹۶ درجه ثبت‌شده در سال ۱۹۵۷ را شکست. سازمان خدمات اجتماعی این شهر می‌گوید آن‌ها تیم‌های اضطراری تشکیل داده‌اند که در سراسر شیکاگو به کمپ‌های بی‌خانمان‌ها می‌روند و مردم را تشویق می‌کنند تا برای فرار از گرمای شدید به پناهگاه‌هایی بروند که مجهز به وسایل خنک‌کننده هستند.

از سوی دیگر، در جنوب و غرب آمریکا آتش‌سوزی‌های بزرگ روی داده است. مقامات محلی روز سه‌شنبه گفتند آتش‌سوزی‌های جنگلی در جنوب نیومکزیکو حدود ۸۰۰۰ نفر را مجبور به تخلیه خانه و کاشانه و محل کارشان کرده است.

در غرب و در لس‌آنجلس، آتش‌نشانان با آتش‌سوزی که از شنبه در شمال غربی شهر شروع شده و ۱۲۰۰۰ هکتار را سوزانده بود دست و پنجه نرم کردند. این آتش‌سوزی حدود ۱۲۰۰ نفر را مجبور به تخلیه منطقه تفریحی لس‌آنجلس کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی