تیتر امروز

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است
در ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه مطرح شد:

نمی‌توان با دروغ و بهتان از دین حمایت کرد/تمرکز قدرت همانند ثروت متمرکز فسادآور است

در سومین قسمت از ششمین برنامه دیدار اندیشه با آیت الله ایازی استاد حوزه چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که می‌بینید و می‌خوانید.
محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
پوتین در شرق آسیا

از کره شمالی تا ویتنام؛ تلاش برای خروج از انزوا

برخی کارشناسان معتقدند که سفر‌های اخیر ولادیمیر پوتین به دو کشور کره‌شمالی و ویتنام در شرق آسیا، برای نشان دادن این است که تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه کارساز نبوده است.

کد خبر: ۱۶۷۳۹۶
۱۰:۲۹ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

پوتین پس از کره شمالی وارد ویتنام شد

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، پس از بازدید از کره شمالی و دیدار با رهبر آن کیم جونگ اون، بامداد پنجشنبه وارد ویتنام شد تا با رهبران این کشور دیدار کند. کارشناسان می‌گویند سفر‌های اخیر پوتین به شرق آسیا برای نشان دادن این است که تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه کارساز نبوده است.

به گزارش «رویترز»، پوتین در مقاله‌ای که به مناسبت سفر خود به ویتنام در روزنامه «نیان دان» متعلق به حزب کمونیست این کشور منتشر کرد، از این کشور برای پیش گرفتن «روش عمل‌گرایانه» برای حل بحران اوکراین تقدیر کرد.

سیاست رسمی ویتنام در قبال روابط بین‌الملل بی‌طرفی است که آن را «دیپلماسی بامبویی» می‌نامند. این کشور از محکومیت حمله روسیه به اوکراین خودداری کرده است، که موضعی است که کشور‌های غربی بسیار نزدیک به کرملین می‌دانند.

به نقل از العربیه، پوتین علاوه بر تمجید از ویتنام به دلیل موضع «متعادل» آن در قبال جنگ اوکراین، بابت پیشرفت در پرداخت‌ها در بخش انرژی و تجارت بین دو کشور در مقاله خود در روزنامه نیان دان تقدیر کرد.

این کشور آسیای جنوب شرقی پس از چین و کره شمالی سومین کشوری است که پوتین از زمان سوگند خوردن برای پنجمین دوره ریاست جمهوری خود در ماه مه از آن بازدید کرده است. ویتنام خود را برای استقبال کامل از پوتین آماده کرده است که اولین سفر وی از سال ۲۰۱۷ و پنجمین دیدار وی در مجموع است.

به گفته رویترز، رئیس‌جمهوری روسیه در مراسم اهدای تاج گل در مقبره هوشی مین، که جسد مومیایی‌شده رهبر فقید ویتنام را در خود جای داده است، شرکت خواهد کرد.

به گفته این خبرگزاری، دو کشور از لحاظ تاریخی روابط نزدیک و ریشه‌های کمونیستی مشترک دارند. ده‌ها هزار کادر حزب کمونیست ویتنام، از جمله رئیس فعلی این حزب، در دوران جنگ سرد در اتحاد جماهیر شوروی تحصیل کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی