تیتر امروز

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۰)

محمد مهاجری: جریان اصولگرایی با ریزش پنج میلیون رای مواجه شد/ میزان مشارکت مانند انتخابات مجلس بود

یک روز پس از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، با محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا درباره میزان مشارکت و پیش بینی شرایط در دوم به صورت اسکایپی گفت و گو کردیم که می خوانید و می بینید.
رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۹)

رحمن قهرمانپور: برای مردم آمریکا، سیاست خارجی اولویت نیست/ حضور شش نفر در مناظره‌ها سبب شد مردم متوجه پیام نهایی آن‌ها نشوند

یک روز پس از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشخص شدن آرا، به سراغ انتخابات آمریکا رفتیم، رحمن قهرمانپور، تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی هر دو انتخابات تحلیل کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
پوتین به شرق آسیا رسید

سفر به کره‌شمالی پس از ۲۴ سال

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از ۲۴ سال به پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی سفر کرد؛ سفری که با نگرانی کشور‌های غربی همراه است.

کد خبر: ۱۶۷۳۲۱
۰۹:۱۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

سفر به کره‌شمالی پس از ۲۴ سال

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین وارد پیونگ‌یانگ پایتخت کره‌شمالی شد. انتظار می‌رود گفتگو‌های اصلی او با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی فردا انجام شود.

به نقل از بی بی سی، مقام‌های کره شمالی برای او فرش قرمز پهن کردند و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، همانجا در میان تشریفات نظامی، از او استقبال کرد.

دو رهبر برای دقایقی با شور و هیجان با هم صحبت کردند.

سفر به کره‌شمالی پس از ۲۴ سال

آن‌ها آخرین بار در ماه سپتامبر در پایگاه فضایی وُستوچنی در شرق دور روسیه دیدار کرده بودند، اما این اولین سفر پوتین به پیونگ یانگ از سال ۲۰۰۰ است.

کره شمالی به خصوص بعد از ناکامی اخیر در قرار دادن دومین ماهواره جاسوسی خود در مدار زمین به فناوری فضایی نیاز دارد. این کشور همچنین نیازمند آذوقه، سوخت و ارز خارجی است.

روسیه هم با کمبود تسلیحات در جنگ اوکراین روبروست.

آمریکا نسبت به «تعمیق روابط میان این دو کشور» ابراز نگرانی کرده است.

کرملین این سفر را «یک دیدار دولتی دوستانه» توصیف کرد و رسانه‌های دولتی این کشور گزارش دادند که پوتین و کیم ممکن است یک توافق شراکت از جمله در مورد مسائل امنیتی امضا کنند.

انتظار می‌رود به مناسبت دیدار پوتین رژه‌ای در میدان کیم ایل سونگ برگزار شود. رئیس‌جمهور روسیه پیش از آغاز سفرش از «حمایت» کره شمالی در جنگ در اوکراین تقدیر کرد.

این تشکرنامه پوتین در رسانه‎‌های دولتی کره شمالی منتشر شد.

آمریکا و کره جنوبی، دولت کره شمالی را متهم کرده‌اند که در ازای دریافت کمک غذایی و نظامی، به روسیه در تأمین تجهیزات توپخانه‌ای و دیگر تسلیحات کمک می‌کند.

روسیه و کره شمالی تبادل تسلیحات را تکذیب می‌کنند، اما دو کشور سال گذشته متعهد شدند که روابط نظامی خود را توسعه دهند.

رئیس‌جمهور روسیه همراه با هیئتی از سران دولت از جمله وزرای دفاع و امنیت به کره شمالی رفته است.

پس از این دیدار دو روزه پوتین به ویتنام متحد قدیمی مسکو خواهد رفت.

بنابر گزارش پوتین در مهمانسرای کومسوسان در پیونگ یانگ اقامت می‌کند، جایی که شی جین‌پینگ، رهبر چین در سفر سال ۲۰۱۹ اقامت کرد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شهریور پارسال با قطار ضدگلوله سبز رنگش برای شرکت در «مجمع اقتصادی شرق» به روسیه سفر کرده بود.

بن تاونر خبرنگار بی‌بی‌سی معتقد است ولادیمیر پوتین با سفر به کره شمالی قصد دارد غرب را به چالش بکشد و «به دشمنانش نشان دهد که هر کاری بخواهد می‌تواند بکند.»

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو فروردین امسال به بی‌بی‌سی گفته بود که روسیه، ایران، چین و کره شمالی بیش از پیش با هم متحد و هم‌سو شده‌اند و این «اتحاد حکومت‌های اقتدارگرا» علیه دموکراسی‌های غربی در فعالیت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی