تیتر امروز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب
برنامه انتخاباتی دیدارنیوز

مناظره مریم اشرفی گودرزی، اصولگرا با میترا جلوداری، اصلاح‌طلب

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، میزبان دو زن از دو جریان سیاسی بودیم، میترا جلوداری فعال اصلاح‌طلب و عضو مستعفی شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و مریم اشرفی گودرزی، عضو شورای مرکزی جبهه ایران...
رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟
دیدارنیوز در برنامه "کنکاش" با حضور کارشناسان بررسی می‌کند

رای دادن در انتخابات، حق شهروندی یا تکلیف شرعی؟

حامد شجاعی در دومین برنامه کنکاش، میزبان مهدی عرب صادق، فعال سیاسی اصولگرا و مهدی معتمدی مهر، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود که این گفت‌وگوی جالب را به همراه ویدیوی کامل آن در دیدارنیوز...
انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه در ایران

واکنش‌ها به مناظره/ گردوخاک ظریف و پاسخ جلیلی

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شش نامزدی هستند که صلاحیت آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده و شب گذشته (دوشنبه) اولین مناظره‌ آنها در رابطه با موضوع اقتصاد برگزار شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

کد خبر: ۱۶۷۲۷۴
۱۱:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ تاجیک: قالیباف و پزشکیان گزینه‌های نهایی، بقیه شوخی هستند/ همراهی ظریف با پزشکیان در میزگرد امروز

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: اولین مناظره شش کاندیدای ریاست جمهوری شب گذشته (دوشنبه) با تاخیر زیاد و با بی‌نظمی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و حدود ۰۰:۳۴ دقیقه بامداد امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید.

به گزارش دیدارنیوز، از بی‌نظمی در برگزاری این مناظره و طولانی‌شدن آن که بگذریم، حملات هماهنگ علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دو کاندیدای اصولگرا به مسعود پزشکیان و دولت حسن روحانی، که از آن‌ها به عنوان «نامزد پوششی» و حامی سعید جلیلی یاد می‌شود، برجسته بود.

قالیباف که سال‌ها رئیس مجلس بوده و پست‌های مهمی در کشور داشته، وعده‌های اقتصادی داد، اما ظاهرا فراموش کرده که چه نقشی در وضع موجود و شرایط بحرانی اقتصاد ایران داشته است. او زمانی برای قیمت مرغ در دولت روحانی فریاد می‌کشید، اما حالا که قیمت این گوشت ۴ برابر شده و گوشت قرمز هم پرواز کرده، صحبت و اعتراض مستقیمی ندارد!

پورمحمدی هم سعی کرد وارد دعوای نامزد‌های پوششی نشود و شعار‌های خود و دولت قرار خودش را مطرح کرد.

اما سعید جلیلی چطور بود؟ بازتاب نظرات در فضای مجازی به نفع او نیست؛ نامزدی که تا این لحظه حاضر نشده به نفع جبهه اصولگرا‌ها کناره‌گیری کند و حرف‌هایش با آن دولت سایه جدی گرفته نمی‌شود.

پزشکیان هم در این مناظره از تغییر، رابطه بهتر با دنیا و سرمایه و کارشناس خارجی گفت و در اواخر برنامه پاسخ حملات زاکانی و قاضی‌زاده را داد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه با پوشش خبرها، حواشی و اتفاقات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری همراه باشید:

 

ساعت: ۱۰:۳۳/ جمع‌بندی مناظره اول ۲۸ خرداد

مهدی رباطی نوشته است:

۱. در اجرا ضعیف و بی‌نظم، صدا و سیما مثل همیشه بی‌برنامه و بازنده

۲. از حیث محتوا تمام نامزد‌ها به جز قالیباف و پورمحمدی بدون تسلط به اقتصاد و اعداد و بدون برنامه

۳. پرسش بزرگ؛ چگونه جلیلی که صحبت‌هایش برای تمام مردم ایران نامفهوم است ده سال مذاکره کننده این کشور بوده است

۴. پزشکیان به هیچ عنوان در مناظره اول نتوانست آرای خاکستری را حتی کنجکاو کند و مدیریت ستادی ضعیفی دارد

۵. از حیث نتیجه؛ این مناظره و مناظرات آتی اگر بر همین منوال باشد بر مشارکت تاثیر منفی نداشته باشد تاثیر مثبت نخواهد داشت

۶. و ابهام بزرگ؛ چگونه شورای نگهبان انبوه نخبگان را رد صلاحیت کرده و یکی مثل زاکانی یا قاضی‌زاده هاشمی را رجل سیاسی تشخیص داده.

ساعت: ۱۰:۴۱/ کیهان خطاب به نامزد‌های اصولگرا: مبادا هوای نفس باعث شود کنار نروید و اتفاق سال ۹۲ تکرار شود

روزنامه تندروی کیهان در مطلبی که نشان می‌دهد از نتیجه غیردلخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نگران است، نوشت: «برنامه‌ریزی برای اجماع بر کاندیدای واحد و تقویت همه جریانات و کاندیدای انقلابی و ارائه راهکار‌های امیدبخش و سازنده باید در دستور کار کاندیدا‌های جریان انقلاب قرار گیرد.

مبادا برای هوای نفس مرتکب خبطی شوند که ماجرای ۹۲ تکرار شود.»

گفتنی است کیهان در حالی به چنین ائتلافی توصیه کرده که همه نامزد‌های اصولگرایان در سال ۹۲ مجموعا کمتر از ۵۰درصد رای داشتند.

ساعت: ۱۰:۵۹/ معاون سیاسی ستاد پزشکیان منصوب شد

جهانبخش خانجانی به معاونت سیاسی ستاد انتخاباتی مرکزی مسعود پزشکیان منصوب شد.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ وحشت کیهان از تکرار ۹۲/ شورای نگهبان چطور زاکانی و قاضی‌زاده را رجل سیاسی تشخیص داده؟

 

ساعت: ۱۱:۳۳/ تاجیک: گزینه نهایی به سمت قالیباف و پزشکیان می‌رود

محمدرضا تاجیک نظریه‌پرداز سیاسی اصلاح طلب به دیده‌بان ایران گفت: به نظر من گزینه نهایی به سمت قالیباف و پزشکیان می‌رود. بقیه شوخی هستند؛ آمده‌اند بازی در صحنۀ خویش کنند و از صحنه بروند. جلیلی یک رأی خاص و ثابتی دارد که با آن امکان پیروزی، دست‌کم در مرحله نخست را ندارد. در مرحله دوم اگر کسی در برابر ایشان بایستد، امکان پیروزی‌اش بالاست، چراکه رأی منفی ایشان بالاست.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ وحشت کیهان از تکرار ۹۲/ زاکانی و قاضی‌زاده چطور رجل سیاسی شدند؟/ انتخاب معاون ستاد پزشکیان

رأی منفی قالیباف هم بسیار بالاست، اما اینکه قالیباف بیاید نه جلیلی، یک گام به سوی همین تلطیف هدایت/ مدیریت‌شدۀ فضا کند، او می‌تواند مقداری شرایط را از زمختی خارج کند، اما در عین حال، از چارچوب‌ها و خطوط قرمز عدول نکند و همان مسیر را به بیانی دیگر امتداد دهد، با نمایشی دیگر. به همین دلیل ایشان را به رغم اینکه رئیس مجلس بود وارد صحنه کردند.

 

ساعت: ۱۱:۵۷/ ظریف: امروز در میزگرد سیاسی تلویزیون، همراه پزشکیان خواهم بود

محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه به عنوان مشاور مسعود پزشکیان او را در برنامه امروز میزگرد سیاسی تلویزیون همراهی خواهد کرد.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ تاجیک: گزینه نهایی به سمت قالیباف و پزشکیان می‌رود، بقیه شوخی هستند

ساعت: ۱۲:۲۶/ کریمی: پزشکیان با این دست فرمان نمی‌تواند مردم را با صندوق آشتی دهد

سید علیرضا کریمی نوشت: «مناظره نخست همانطور که زیدآبادی (فعال سیاسی) هم نوشته بی رمق و حتی کسالت آور بود. بسیاری گفتند وظیفه اصلی پزشکیان در برنامه‌های تبلیغی‌اش آشتی مردم با صندوق‌های رای باید باشد اما وی تاکنون و حتی در این مناظره نیز نتوانست این مهم را عملی کند.

حسن روحانی به این دلیل توانست موجی ایجاد کند که در مناظره‌ها فن بیان خوبی داشت و می‌توانست با ادبیاتی مناسب به مردم بقبولاند که اگر غیر از وی فرد دیگری رئیس جمهور شود فاجعه‌ای رخ خواهد داد. در مجموع باید گفت اصلاح طلبان هنوز نتوانسته‌اند پزشکیان را مهیای این انتخابات و رقابت‌ها کنند.»

ساعت: ۱۲:۴۶/ کاش قانون اجازه انصراف به نامزد‌های تایید شده نمی‌داد

حسین انتظامی، یکی از کارشناسان برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری نوشت: کاش قانون انتخابات به شکلی بود که اجازه انصراف به نامزد‌های تایید شده نمی‌داد. اینجوری بساط نامزد‌های پوششی و تخریبی که دستمزد‌های خوبی هم می‌گیرند، جمع می‌شد.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ پزشکیان با این دست فرمان به‌کجا می‌رود؟/ حضور ظریف در میزگرد امروز

ساعت: ۱۳:۳۳/ توییت غلامحسین کرباسچی در مورد مناظره دوشنبه

کرباسچی، شهردار سابق تهران نوشت: مناظره دیشب را دیدید؟ طراحی صحنه‌ای بود برای رواج دروغ و فریب نامزدهای پوششی و نرسیدن پیام صداقت و شرف پزشکیان به مردم. منتشر مناظره و تبلیغات صداوسیمای برادر جلیلی نمانید. به توصیه پزشکیان عمل کنیم.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ پزشکیان با این دست فرمان به‌کجا می‌رود؟/ انتظامی: کاش قانون اجازه انصراف به نامزد‌ها نمی‌داد

 

ساعت: ۱۴:۳۱/ سپاه: برای تامین امنیت انتخابات نگرانی وجود ندارد

فرمانده سپاه تهران بزرگ درباره تمهیدات این سپاه برای تأمین امنیت انتخابات گفت: هر جایی که ضرورت داشته باشد، نیرو‌های بسیج به فراجا کمک خواهند کرد.

به نقل از ایلنا، سردار حسن‌زاده در گفت‌وگویی با اشاره به انتخابات پیش‌رو اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به دفعات در کشورمان انتخابات برگزار شده و امروز نیز از شرایط خوبی برای برگزاری انتخابات برخورداریم.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ کرباسچی: این طراحی صحنه‌ای برای رواج دروغ و فریب نامزدهای پوششی بود

فرمانده سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه تأمین امنیت انتخابات در کشورمان با همکاری نیرو‌های فراجا انجام می‌شود، افزود: هر جایی که ضرورت داشته باشد، نیرو‌های بسیج به نیرو‌های فراجا کمک خواهند کرد.

سردار حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در زمان برگزاری مراسم، مناسبت‌ها و برنامه‌ها در سطح تهران و شهرستان‌ها هماهنگی خوبی بین نیرو‌های فراجا، سپاه و بسیج وجود دارد و در زمینه برقراری امنیت، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

 

ساعت: ۱۷:۲۸/ جوادی یگانه: سلطنت دروغ پایدار نمی‌ماند

این جامعه شناس نوشت: همه کاندیداتوری پزشکیان به همین چند دقیقه‌ای که ظریف در تلویزیون با مردم سخن گفت می‌ارزید، حتی اگر رای نیاورد. این سخنان، باطل‌السحر سیاه‌نمایی‌های یک‌جانبه تندرو‌ها بود. سلطنت دروغ پایدار نمی‌ماند.

مطلب مرتبط:

حمله «ظریف» به کاسبان تحریم: گفتند ما یاد دادیم چگونه نفت را بفروشند/ نخیر، بایدن پیچ را شل کرد

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ طعنه کرباسچی به نامزدهای پوششی/ سپاه: برای تامین امنیت انتخابات نگرانی وجود ندارد

ساعت: ۱۸:۳۱/ وزیر کشور: ابعاد مختلف انتخابات ریاست جمهوری به خوبی در حال انجام است

وزیر کشور گفت: داوطلبان در برنامه تلویزیونی که در کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات پیش بینی شده در حال ارائه برنامه و معرفی خود به مردم هستند.

احمد وحیدی سه‌شنبه و در بدو ورود به شهر گچساران با اشاره به اینکه ابعاد مختلف مربوط به فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به خوبی درحال انجام است، گفت: این سفر فرصتی برای بررسی طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وحیدی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه ابعاد مختلف انتخابات به خوبی در حال انجام است، افزود: داوطلبان در برنامه تلویزیونی که در کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات پیش بینی شده در حال ارائه برنامه و معرفی خود به مردم هستند.

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ تمجید یک جامعه‌شناس از ظریف: سلطنت دروغ پایدار نمی‌ماند

وحیدی خاطرنشان کرد: به لحاظ اجرایی برای برگزاری انتخاباتی باسلامت و مشارکت بالا کار‌های خوبی انجام گرفته است و آماده برگزاری انتخاباتی سالم، با مشارکت بالا و در فضای رقابتی خوبی هستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: در استان‌ها و شهرستان‌ها نیز استانداران و فرمانداران به خوبی در تدارک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه هستند.

ساعت: ۱۸:۴۵/ ظریف، نمودارهایی که صداوسیما درست نشان نداد را منتشر کرد

جواد ظریف، وزیر خارجه سابق کشورمان که به همراه مسعود پزشکیان در میزگرد سیاسی انتخاباتی حضور داشت و اظهارت جالبی درباره تحریم و کاسبان داخلی آن گفت، نوشت: نمودار‌هایی که در میزگرد سیاسی نشان دادیم خیلی شفاف از صدا و سیما منتقل نشد.

مطلب مرتبط:

حمله «ظریف» به کاسبان تحریم: گفتند ما یاد دادیم چگونه نفت را بفروشند/ نخیر، بایدن پیچ را شل کرد

اینجا نمودار‌ها را می‌بینید:

واکنش‌ها به مناظره/ وزیر کشور: آماده برگزاری انتخاباتی سالم هستیم

واکنش‌ها به مناظره/ وزیر کشور: آماده برگزاری انتخاباتی سالم هستیم/ ظریف نمودارها را منتشر کرد +عکس

واکنش‌ها به مناظره/ وزیر کشور: آماده برگزاری انتخاباتی سالم هستیم/ ظریف نمودارها را منتشر کرد +عکس

 

ساعت: ۲۰:۴۱/ پاسخ سعید جلیلی به ظریف

جلیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره اظهارات امروز محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق ایران که به همراه مسعود پزشکیان در میزگرد سیاست خارجی حضور داشت، نوشت: شنیدم امروز کسی گفته که بایدن (رئیس جمهور آمریکا) خواسته است که پیچ تحریم شل شود. اگر خود بایدن خواسته چرا ۹ ماهی که سر کار بودید کاری نکردید؟

مطلب مرتبط:

حمله «ظریف» به کاسبان تحریم: گفتند ما یاد دادیم چگونه نفت را بفروشند/ نخیر، بایدن پیچ را شل کرد

واکنش‌ها به مناظره/ وزیر کشور: آماده برگزاری انتخاباتی سالم هستیم/ ظریف نمودارها را منتشر کرد +عکس

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی