تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ادعای «سنتکام» درباره انهدام ۷ رادار حوثی‌ها، یک پهپاد و دو قایق

در ادامه تنش‌ها در خاورمیانه، ارتش آمریکا مدعی شد که هفت رادار حوثی‌ها در یمن، یک پهپاد و دو قایق بدون سرنشین هدایت شونده (شهپاد) را منهدم کرده است.

کد خبر: ۱۶۷۱۰۸
۱۱:۳۴ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۳

ادعای «سنتکام» درباره انهدام ۷ رادار حوثی‌ها، یک پهپاد و دو قایق

دیدارنیوز: ارتش آمریکا شامگاه جمعه ۲۵ خرداد ادعا کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، هفت رادار حوثی‌ها در یمن، یک پهپاد و دو قایق بدون سرنشین هدایت شونده (شهپاد) را منهدم کرده است.

به نقل از العربیه، فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» در سایت شبکه اجتماعی «ایکس» گفت: «این رادارها، حوثی‌ها را قادر می‌سازد تا کشتی‌ها را هدف قرار داده و ناوبری تجاری را در معرض خطر قرار دهند».

این عملیات دو روز پس از حمله حوثی‌ها به یک کشتی متعلق به یونان در دریای سرخ انجام گرفت که به صدمه دیدن و آب گرفتگی شدید آن انجامید.

در همین راستا، شرکت عملیات تجارت دریایی بریتانیا شامگاه جمعه در اشاره به حادثه ۱۲ ژوئن در ۶۶ مایل دریایی جنوب غربی بندر الحدیده در یمن، اعلام کرد که مسئولان نظامی، خدمه کشتی «توتور» حامل زغال سنگ را تخلیه کردند.

در یادداشت این شرکت آمده است: «کشتی یونانی که در پی حمله حوثی‌ها، آب به داخل آن نشت کرده است، اکنون از دست این گروه رها گشته و از مسیر اصلی خود منحرف شده است».

به گفته این شرکت، کشتی «توتور» که روز چهارشنبه در شرق بندر الحدیده در غرب یمن هدف اصابت شهپاد قرار گرفت، اکنون رها یافته و از مسیر خود منحرف شده است».

پیشتر فردیناند مارکوس، رئیس جمهوری فیلیپین، متعهد شد که به ملوانان این کشور در این کشتی کمک کرده و با کمک شرکت بریتانیایی، آن‌ها را به جیبوتی منتقل کند.

مارکوس در بیانیه‌ای نوشت: «به ملوان کشتی توتور که هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفته و نمی‌دانند چه باید بکنند، اطلاع می‌دهیم که ما تمامی تلاش خود را برای نجات آن‌ها به کار می‌گیریم»

«سنتکام» روز چهارشنبه هفته گذشته گزارش داد، یک کشتی باری با پرچم لیبریا و متعلق به یک شرکت یونانی، هدف اصابت یک موشک شهپاد و سپس «یک پرتابه هوایی نامشخص» قرار گرفت.

حملات حوثی‌ها از نوامبر گذشته علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن تکرار شده است.

حوثی‌های یمن، مسئولیت حمله چهارشنبه را بر عهده گرفته و تأکید کردند که برای انجام آن از «یک قایق بی سرنشین، پهپاد‌های هوایی و موشک‌های بالستیک» استفاده کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی