تیتر امروز

کامبیز مهدی‌زاده: نهم تیرماه جشن پیروزی داریم
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۳)

کامبیز مهدی‌زاده: نهم تیرماه جشن پیروزی داریم

هشتم تیر روز انتخابات ریاست جمهوری، دیدارنیوز یک سلسه گفت‌وگوهایی تدارک دیده است. این سومین گفت‌وگوی دیدار با کامبیز مهدی‌زاده فعال سیاسی اعتدالی را ببیند.
بیگدلی: برای تعامل با دنیا و ادامه روند اصلاحات که متوقف شده بود، رای دادم
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲)

بیگدلی: برای تعامل با دنیا و ادامه روند اصلاحات که متوقف شده بود، رای دادم

هشتم تیر روز انتخابات ریاست جمهوری، دیدارنیوز یک سلسه گفت‌وگوهایی تدارک دیده است. این دومین گفت‌وگوی دیدار با رحمت الله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح طلب را ببیند.
فاجعه‌ای با ۱۴۰ مفقود شده‌

غرق‌شدن کشتی مهاجران در سواحل یمن؛ حداقل ۴۹ نفر کشته شدند

سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد که در اثر غرق شدن کشتی مهاجران، حداقل ۴۹ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مفقود شده‌اند و بیم افزایش تلفات وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۶۹۳۷
۱۷:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

غرق شدن کشتی مهاجران در سواحل یمن

دیدارنیوز: سازمان بین المللی مهاجرت (IMO) از غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در سواحل یمن خبر داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از سازمان بین المللی مهاجرت، در اثر غرق شدن این کشتی حداقل ۴۹ نفر کشته و ۱۴۰ نفر مفقود شده‌اند و بیم افزایش تلفات وجود دارد.

سازمان بین المللی مهاجرت در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشتی ۲۶۰ مهاجر اهل سومالی و اتیوپی را حمل می‌کرده و در اطراف خلیج عدن در حال حرکت بوده که دوشنبه ۲۱ خرداد (۱۰ ژوئن) غرق شده است.

به نقل از دویچه‌وله، یمن مسیر اصلی مهاجرانی است که در شرق آفریقا و شاخ آفریقا زندگی می‌کنند و برای پیدا کردن کار به کشور‌های خلیج فارس مهاجرت می‌کنند. با وجود تداوم جنگ داخلی در یمن، شمار مهاجرانی که سالانه به این کشور خاورمیانه‌ای وارد می‌شوند بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ سه برابر شده است.

به گفته سازمان بین المللی مهاجرت، حدود ۱۴۰۰ مهاجر در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳ در مسیر یمن به خلیج فارس جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی