تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بحران در تل‌آویو

گانتس با انتقاد از نتانیاهو از کابینه جنگ اسرائیل کنار کشید

بنی گانتس، با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر تحت فشار اسرائیل، از عضویت در کابینه جنگ تل‌آویو کناره‌گیری کرد.

کد خبر: ۱۶۶۸۵۱
۱۰:۱۷ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

گانتس با انتقاد از نتانیاهو از کابینه جنگ اسرائیل کنار کشید

دیدارنیوز: بنی گانتس، رهبر حزب وحدت ملی اسرائیل با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو از عضویت در کابینه جنگ کناره گرفت. او نخست‌وزیر اسرائیل را به "سوءمدیریت" متهم کرد و خواهان برگزاری انتخابات تازه شد.

به نقل از دویچه‌وله، بنی گانتس، یکی از سه عضو کابینه جنگ اسرائیل به خاطر اختلافات با بنیامین نتانیاهو بر سر استراتژی اسرائیل در جنگ غزه و همچنین آینده این باریکه از مقام خود در کابینه جنگ استعفا کرد.

گانتس شامگاه یکشنبه (۹ ژوئن/ ۲۰ خرداد) در نشستی خبری با انتقاد از نتانیاهو ادعا کرد: «نخست‌وزیر اسرائیل مانع از آن می‌شود که به سوی یک پیروزی واقعی پیش برویم». او مدعی شد که "دولت باید آزادی و بازگشت گروگان‌های حماس را در اولویت قرار دهد و نه ادامه حیات سیاسی خود را".

رئیس حزب وحدت ملی تصریح کرد، با توجه به "سوءمدیریت" نتانیاهو که در جنگ با حماس ناکام بوده، ضروری است که انتخاباتی تازه در اسرائیل برگزار شود.

به گفته او "از طریق این انتخابات باید سرانجام دولتی اداره امور را در دست گیرد که بار دیگر اعتماد مردم را جلب کند و قادر باشد به مقابله با چالش‌ها برود". او نتانیاهو را فراخواند تا تاریخی برای برگزاری انتخابات پیش از موعد تعیین کند.

بر اساس این گزارش، گانتس که از چهره‌های محبوب سیاسی در اسرائیل محسوب می‌شود، در گذشته در رأس وزارت دفاع قرار داشت و از رقیبان دیرینه نتانیاهو به شمار می‌رود.

بنی گانتس و گادی آیزنکوت، دو عضو شورای جنگ اسرائیل چندی پیش با تهدید به استعفا، به بنیامین نتانیاهو تا هشتم ماه ژوئن مهلت داده بودند تا طرحی پیشنهادی درباره نحوه اداره غزه بعد از پایان جنگ را تصویب کند.

این مهلت روز شنبه (۸ ژوئن/ ۱۹ خرداد) به پایان رسید، اما گانتس اعلام تصمیم خود را با توجه به آزادسازی غیرمنتظره چهار گروگان اسرائیل به یکشنبه موکول کرد.

کناره‌گیری و خروج گانتس از کابینه جنگ اسرائیل باعث سقوط و فروپاشی دولت ائتلافی نتانیاهو نخواهد شد. احزاب دولت ائتلافی ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی را در پارلمان اسرائیل (کنست) در اختیار دارند.

این اقدام، اما در عین حال سبب خواهد شد که وابستگی نتانیاهو به شرکای راست‌گرا و افراطی مذهبی‌اش بیشتر شود. آنان خواهان خط مشی سختگیرانه‌تری در رابطه با مذاکرات با حماس بر سر توقف نبرد‌ها و آزادی گروگان‌ها بوده و معتقدند که اسرائیل باید نوار غزه را اشغال کرده و در آنجا دست به شهرک‌سازی بزند.

یائیر لاپید، رهبر جناح اپوزیسیون در اسرائیل از اقدام گانتس و کناره‌گیری او از کابینه جنگ استقبال و تصریح کرد: «زمان آن فرا رسیده که دولتی افراطگرا و بی‌ملاحظه‌کار جای خود را به دولتی خردمند بدهد که به شهروندان اسرائیل امنیت می‌بخشد، گروگان‌ها را بازمی‌گرداند و جایگاه اسرائیل در اقتصاد و صحنه سیاسی جهان را دوباره برقرار می‌سازد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی