تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
امروز نبرد آلکاراس و زورف را از دست ندهید

جنگ ستارگان در فینال رولان گاروس

امروز (یکشنبه) فینال داغ تنیس آزاد فرانسه در بخش مردان برگزار می‌شود؛ نبردی جذاب میان آلکاراس و زورف، ستاره‌های اسپانیایی و آلمانی که قدرت بدنی فوق‌العاده‌ای دارند و برای قهرمانی تمام انرژی خود را خواهند گذاشت.

کد خبر: ۱۶۶۷۹۴
۱۰:۵۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

جنگ ستارگان در فینال رولان گاروس

دیدارنیوز: مردان سوم و چهارم تنیس جهان فینال دومین گرند اسلم فصل را برگزار خواهند کرد.

به نقل از تنیسفا، عصر روز جمعه در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی گرند اسلم رولان گاروس، کارلوس آلکاراس در دیداری تماشایی یانیک سینر را ۳ بر ۲ شکست داد و به دیدار پایانی این رقابت‌ها راه یافت.

در دیدار نخست نیمه‌نهایی که بین دو فوق ستاره جوان دنیای تنیس برگزار شد، آلکاراس ۲۱ ساله به رغم آنکه در ست‌شماری ۱-۲ از همتای ۲۲ ساله‌اش و قهرمان اوپن استرالیا عقب افتاده بود به بازی برگشت و در نهایت این نبرد را در پنج ست با حساب ۲-۶، ۶-۳، ۳-۶، ۶-۴ و ۶-۳ به سود خود پایان داد تا برای نخستین بار به فینال رولان گاروس برسد.

این مسابقه که ۴ ساعت و ۱۰ دقیقه به طول انجامید، اگرچه در دقایق ابتدایی چندان پر تب‌وتاب دنبال نشد، اما در ادامه به همان نبرد جذاب مورد انتظار تبدیل شد و دست آخر این ستاره اسپانیایی بود که شروع ضعیفش را با بازگشتی تماشایی جبران کرد تا راهی سومین فینالش در مسابقات گرند اسلم شود.

آلکاراس بعد از پیروزی در این دیدار گفت: «باید شادی را در رنج کشیدن بیابی. این راه موفقیت است و اینجا در زمین خاک رولان گاروس هم بیشتر نمود پیدا می‌کند. امتیازات طولانی، مسابقات چهار ساعته و پنج سته. باید بجنگید. باید رنج بکشید، اما همان‌گونه که به اعضای تیم‌ام هم گفتم، باید از رنج کشیدن لذت ببرید.»

او در ادامه افزود: «سخت‌ترین دیدار‌هایی که در طول دوران حرفه‌ای کوتاه خود داشته‌ام برابر یانیک بوده است. اوپن آمریکا ۲۰۲۲ و این بازی. یانیک بازیکن بزرگی است. تیم خیلی خوبی نیز دارد و در هر مسابقه به نهایت توان تلاش می‌کند. امیدوارم در آینده در مسابقات بیشتری هم‌چون امروز با او بازی کنم. یکی از دشوارترین نبرد‌های دوران حرفه‌ای‌ام بود.».

اما با این پیروزی، کارلیتوس به یک دستاورد مهم رسید و به جوان‌ترین مردی تبدیل شد که توانسته در سه زمین مختلف (هارد، چمن و خاک) به فینال گرند اسلم برسد. او هم‌چنین بعد از رافائل نادال جوان‌ترین فینالیست رولان گاروس در قرن بیست و یک محسوب می‌شود.

آلکاراس که حالا تنها یک پیروزی با سومین گرند اسلم خود فاصله دارد، برای تکمیل مأموریتش در پاریس باید روز یک‌شنبه در فینال به الکساندر زورف برود.

در مسابقه دوم مرحله نیمه‌نهایی نیز زورف با برتری مقابل کسپر رود راهی فینال دومین گرند اسلم فصل شد. مرد چهارم تنیس جهان که پارسال در نیمه‌نهایی همین رقابت‌ها سه سته مغلوب رود شده بود، این بار در چهار ست با نتایج ۲-۶، ۶-۲، ۶-۴ و ۶-۲ حریف نروژی‌اش را شکست داد تا در چهارمین تلاش متوالی‌اش برای صعود به فینال رولان گاروس بالاخره به هدفش برسد.

زورف که سابقه نایب‌قهرمانی در اوپن آمریکا ۲۰۲۰ را دارد، با این برد توانست برای دومین بار به فینال یک گرند اسلم صعود کند. بردی که بدون شک بعد از مصدومیت شدید مچ پایش در سال ۲۰۲۲ و ماه‌ها خانه‌نشینی اهمیت و ارزش مضاعفی برای این ستاره ۲۷ ساله آلمانی دارد و حالا هیچ چیز جز قهرمانی او را راضی نخواهد کرد.

گفتنی است «ساشا» با این پیروزی دومین مرد آلمانی در دوران مدرن تنیس لقب گرفت که راهی فینال رولان گاروس می‌شود. پیش از او میشایل اشتیک در سال ۱۹۹۶ به این مهم دست یافته بود.

به این ترتیب چهره دو فینالیست بخش مردان رولان گاروس نیز مشخص شد و روز یک‌شنبه الکساندر زورف برای فتح نخستین گرند اسلم خود باید در جدالی جذاب با کارلوس آلکاراس رقابت کند.

زورف در تقابل‌های رو-در-رو ۵-۴ و در مسابقات گرند اسلم ۲-۱ از آلکاراس پیش است. او در یک‌چهارم نهایی رولان گاروس ۲۰۲۲ و اوپن استرالیا امسال برابر آلکاراس به برتری رسید و در یک‌چهارم نهایی اوپن آمریکا پارسال از رقیب اسپانیایی خود شکست خورد. آخرین مصاف دو بازیکن نیز در مسترز ایندین ولز امسال با برتری آلکاراس همراه بود.

به گزارش دیدارنیوز، دیدار فینال مردان ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت ایران آغاز می‌شود.

چهارمین تاج‌گذاری ملکه خاک در رولان گاروس

ایگا اشویانتک زن شماره یک تنیس جهان با برتری قاطع مقابل جزمین پائولینی عنوان قهرمانی گرند اسلم رولان گاروس را به خود اختصاص داد.

جنگ ستارگان در فینال رولان گاروس

در دیدار پایانی این رقابت‌ها مدافع عنوان قهرمانی دو دوره اخیر اجازه عرض اندام به حریف ایتالیایی خود نداد و در دو ست پیاپی با نتایج قاطع ۶-۲ و ۶-۱ به برتری رسید تا برای سومین سال متوالی در پاریس تاج‌گذاری کند.

قهرمانی اشویانتک در رقابت‌های این دوره در حالی به دست آمد که او در مرحله دوم تا آستانه باخت برابر نائومی اوساکا پیش رفت، اما ایگا نه تنها از آن مهلکه جان سالم به در برد بلکه در مجموع پنج مسابقه بعدی خود تنها ۱۷ گیم (متوسط ۳.۴ گیم در هر بازی) به حریفانش واگذار کرد تا بار دیگر مقتدرانه رولان گاروس را فتح نماید.

این چهارمین قهرمانی ستاره ۲۳ ساله لهستانی در مسابقات رولان گاروس و پنجمین عنوان گرند اسلم دوران حرفه‌ای او به حساب می‌آید.

ایگا هم‌چنین یک شاهکار واقعی خلق کرد و با فتح سه گانه مادرید-رم-رولان گاروس توانست نام خود را در کنار سرینا ویلیامز اسطوره آمریکایی تنیس جهان قرار دهد که در سال ۲۰۱۳ موفق به انجام این مهم شده بود.

به علاوه، اشویانتک حالا اولین بازیکن متولد دهه نود میلادی و بعد از آن در میان مردان و زنان محسوب می‌شود که توانسته پنج عنوان گرند اسلم به کارنامه خود ضمیمه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی