تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
افاضات اضافه

اسامی خواص را داخل گلدان بریزید، هم بزنید، در بیاورید!

در مملکت خبری نیست به جز اینکه خواص با اینکه خیلی از پایان عصر ابراهیم ناراحت هستند اما به دلیل اینکه شیفته خدمت به عوام هستند و نه تشنه قدرت، این آغاز مطلب این هفته عوام الملک است.

کد خبر: ۱۶۶۷۰۰
۱۳:۰۷ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳

اسامی خواص را داخل گلدان بریزید، هم بزنید، در بیاورید!

دیدارنیوزـ عوام الملک:

جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
در مملکت خبری نیست به جز اینکه خواص با اینکه خیلی از پایان عصر ابراهیم ناراحت هستند اما به دلیل اینکه شیفته خدمت به عوام هستند و نه تشنه قدرت، بلافاصله روی رخت عزایشان یک دست لباس پلوخوری مرتب (به میزان وسعشان) پوشیده‌اند و عازم مقر خواص‌الدوله امور داخله هستند تا خودشان را نامزد ریاست خواص‌الدوله بکنند. چون ممکن است آیندگان با معانی کلمات دوران ما آشنا‌ نباشند توضیح می‌دهم که در اینجا نامزد شدن به معنای اعلام آمادگی برای پذیرش مسوولیت و نه تصاحب پست و مقام است و ضمنا با آن نامزدی که شباب با همدیگر می‌کنند تا بتوانند برای هم زوج و زوجه شوند فرق دارد.

* شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
نامزدبازی خواص برای ریاست خواص‌الدوله ادامه دارد. تاکنون به نظر می‌رسد همان همیشگی‌ها به جز محسن هستند. خیلی هم فضای خوبی بین همه نامزدها وجود دارد و خوشبختانه همگی از فیلترشکن‌های باکیفیت استفاده می‌کنند تا بتوانند به شکل مناسب جواب همدیگر را بدهند. مشکل این است که رقابت‌های خواص دقیقا همزمان با مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا برگزار می‌شود و قطعا ما عوام باید برنامه‌هایمان را تنظیم کنیم که همه رقابتها را تماشا کنیم. باید به عوام‌النسا هم تاکید کنم ظرف همین یکی دو روز به اندازه ذخیره حداقل چهل روز آینده تخمه و تنقلات و البته گل گاوزبان تهیه کند. لازم می‌شود و ممکن است به دلیل افزایش تقاضا در بازار کمبود به وجود بیاید.

* یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
گویا کسانی که کارشان تشخیص مصلحت خواص است با تصمیم خواص‌المله برای تعطیل کردن شنبه‌ها مخالفت کرده‌اند و در نتیجه تعطیلی شنبه‌ها منتفی است. لابد برای مصلحت اینطور تشخیص داده‌اند‌.‌ ما، عوام و رعایا، که باشیم که بخواهیم در مورد همه چیزهایی که به ما مربوط نیست ولی مطابق آن‌ها باید زندگی کنیم نظر بدهیم. در خبرها خواندم که در کشور ۳۱۹ فرودگاه و ۱۷۳ فروند طیاره داریم.‌ آمار غرور آفرینی‌ست‌. هر طیاره‌ای که بلند می‌شود حق انتخاب دارد که در چه فرودگاهی آسان فرود بیاید و کل فرودگاه مال خودش باشد. تازه با این آمار ما کلی فرودگاه زاپاس در کشور داریم که در صورت لزوم می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.‌ ترافیک هوایی هم نداریم. درست مثل قدیمها که خیلی از خانه‌ها پارکینگ داشتند اما صاحبخانه ماشین نداشت و پارکینگش خالی می‌ماند. هم ترافیک کمتر بود و هم آلودگی هوا.‌ معلوم است خواص با هوش همیشگی‌شان این آمار را ایجاد کردند که نه در آسمان ترافیک شود و نه از آسمان آلودگی بیاید.

* دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
ثبت‌نام نامزدهای ریاست خواص‌الدوله تمام شد. همان همیشگی‌ها همگی آمدند اما محسن‌ نیامد.‌ واقعا رقابت خواص برای ریاست خواص‌الدوله بدون محسن مزه نخواهد داشت. تصاویری از زحمات حجت را دیدم. برای افتتاح ۳ کیلومتر از باند دوم آزادراه جلفا- مرند، در این شرایط روحی خاصی که همه خواص عصر ابراهیم با آن دست به گریبانند و خیلی‌هایشان از شدت ناراحتی خودشان را نامزد ریاست خواص‌الدوله در فردای عصر ابراهیم کرده‌اند رنج سفر را تحمل کرد تا عوام در یک باند آزادراه جلفا- مرند برای سه کیومتر راحت زندگی کنند. فکرم همچنان مشغول غیبت محسن است. اصلا در انتخاباتی که محسن نباشد من و خیلی از عوام بلد نیستیم رای بدهیم.

* سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
اسامی خواصی که خودشان را برای ریاست خواص‌الدوله‌ها نامزد کرده‌اند مرور کردم. خوشبختانه خیلی از خواص‌الدوله‌های دکتر ابراهیم هم هستند. حالا می‌فهمم چرا عصر ابراهیم آنقدر درخشان بود. چون دکتر ابراهیم رییس خواص‌الدوله‌هایی بود که خودشان خودشان را نامزد ریاست خواص‌الدوله‌ها می‌دانند. علی‌برکت‌الله تقریبا نصف خواص‌الدوله‌های دکتر ابراهیم نامزد شده‌اند. به نظرم می‌شود برای ادامه دادن عصر ابراهیم به جای برگزاری انتخابات، محمد جلسه خواص‌الدوله‌ها را برگزار کند و اسامی را داخل یک گلدان بریزد و هم بزند و دربیاورد و به ترتیب خروج، هر نفر بتواند یک ماه رییس خواص‌الدوله‌ها بشود تا ما، عوام و رعایا، از برکات ریاست همه خواص‌الدوله‌های عصر ابراهیم بهره‌مند بشویم.

* چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
از امروز ساعات کار ادارت تغییر کرد و ساعت شروع کار از شش و نیم تا هشت صبح متغیر شد. پارسال هم شبیه همین کار را کردند. از دستاوردهای بزرگ عصر ابراهیم یکی همین است که به جای اینکه ساعت رسمی را تغییر بدهند ساعت کار را تغییر داده‌اند. خیلی هم خوب شده. ساعت چهار صبح که قبلا شب بود الان صبح است و هوا روشن شده. این باعث می‌شود برنامه‌های روزمره عوام به جای اینکه توسط ساعت‌های دست‌ساز بشر که یک محصول غربی‌ست تنظیم شود توسط ساعت بیولوژیکی آنها تنظیم شود و هماهنگی بیشتری بین آدم و طبیعت به وجود بیاید. خبر خوب ابتکار ستاد امور بکن و نکن درباره طراحی چندین مدل البسه جدید استاندارد را خواندم. گویا برای بیست و سه خدمت در ده رشته تخصصی از جمله اتاق عمل، لباس زیر، شلوار جهت انجام کولونوسکوپی، سونوگرافی کانال رحمی، سونوگرافی سینه، ماموگرافی و پیراهن مخصوص شیردهی دستاوردهایی در طراحی و تولید البسه داشته‌اند که قطعا باعث می‌شود عوام در آن رشته‌های تخصصی به گناه نیفتادند و حواسشان به بدبختی اصلی‌شان باشد. خبر خوبی است.

* پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
دیشب قبل از خواب خبر صدور قطعنامه جدید علیه ایران در شورای حکام آژانس را شنیدم. چند سالی بود از این خبرها نشنیده بودیم. دلم تنگ شده بود. احتمالا داریم از عصر ابراهیم به دوران درخشان "اینقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه‌دانتان پاره شود" هبوط می‌کنیم. مهم این است که سر موضع باشیم. بقیه مسائل فرع ماجرا هستند.



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی