تیتر امروز

آیا ترامپ دوباره شورش می‌کند؟/ حمله قوی و پیچیده با کلاهک‌های قدرتمندتر/ خطر مکانیسم ماشه بیخ‌گوش تهران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

آیا ترامپ دوباره شورش می‌کند؟/ حمله قوی و پیچیده با کلاهک‌های قدرتمندتر/ خطر مکانیسم ماشه بیخ‌گوش تهران

این چهل و سومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتخابات آمریکا؛ هریس یا ترامپ/ نیمی از مردم رای داده‌اند
فردا ۱۵ آبان روز تعیین‌کننده در ایالات متحده

انتخابات آمریکا؛ هریس یا ترامپ/ نیمی از مردم رای داده‌اند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا (سه‌شنبه ۱۵ آبان) رسما آغاز می‌شود و رقابت حساس و نزدیک بین کامالا هریس و دونالد ترامپ، نامزد‌های دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خواهد بود. ترامپ پرحاشیه از روز‌های...
عبدالرضا داوری: احمدی‌نژاد می‌خواهد یلتسین ایران باشد/ روسیه هیچ وقت حامی ما نبوده/بیشترین ترور دانشمندان هسته‌ای در دوران سعید جلیلی اتفاق افتاد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک فعال سیاسی

عبدالرضا داوری: احمدی‌نژاد می‌خواهد یلتسین ایران باشد/ روسیه هیچ وقت حامی ما نبوده/بیشترین ترور دانشمندان هسته‌ای در دوران سعید جلیلی اتفاق افتاد

جامعه پلاس در یکی دیگر از سلسله برنامه‌های خود به سراغ عبدالرضا داوری رفت او که این روز‌ها به عنوان فعال فضای مجازی شناخته می‌شود، عناوینی چون قائم مقام پیشین خبرگزاری ایرنا، مشاور رسانه‌ی محمود...

ضوابط تبلیغات نامزدها در صداوسیما؛ از تصاویر مشترک با امام و رهبر انقلاب استفاده نشود

ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

کد خبر: ۱۶۶۶۸۴
۱۹:۵۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

ضوابط تبلیغات نامزدها در صداوسیما اعلام شد

دیدارنیوز: اطلاعیه شماره دو ستاد انتخابات رسانه ملی با اشاره به باید‌ها و نباید‌های آثار تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری منتشر شد.

ضوابط و چارچوب‌های تولید برنامه‌های تبلیغات قانونی نامزد‌های چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در صداوسیما طی اطلاعیه‌ای اعلام شد.

این ضوابط به شرح زیر است:

مقدمه: براساس ماده ۶۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری و برای فراهم کردن زمینه تبلیغی مناسب، هر یک از نامزد‌ها فرصت دارند از امکانات صدا و سیما به‌طور مساوی استفاده کنند که این برنامه‌ها در سه بخش زیر است:

الف: برنامه‌های تولیدی رادیویی و تلویزیونی که سازمان صدا و سیما متولی تمام مراحل انجام آن است.

ب: مستند‌ها و برنامه‌هایی که نامزد‌ها نسبت به تولید آن اقدام کرده و سازمان صدا و سیما پس از تأیید کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات نسبت به پخش آن اقدام می‌کند؛ لذا به منظور برخورداری یکسان نامزد‌های انتخاباتی از این فرصت، ضوابط و چارچوب‌های مصوب کمیسیون درباره تولید برنامه‌های قانونی به شرح زیر اعلام می‌شود.

الف) برخی موضوعات قابل طرح در برنامه‌های تولیدی نامزدها:

۱- بیان زندگی نامه و سوابق کاری، تحصیلی، سیاسی و تشریح سوابق کاری و علمی

تبصره: برنامه انتخاباتی نباید حاوی انتساب عناوین علمی به نامزدی که موفق به احراز آن‌ها نشده است، باشد. ملاک احراز انتساب عناوین علمی و مدارک تحصیلی نامزد گزارش و تأییدیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا دانشگاه آزاد اسلامی یا شورای عالی حوزه علمیه قم است که به تأیید شورای نگهبان رسیده باشد.

۲- تبیین و تشریح برنامه‌های نامزد برای ریاست جمهوری و دولت چهاردهم در عرصه‌های مختلف حکمرانی اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در امور داخلی و بین المللی.

۳- تشریح اولویت‌های کاری، موفقیت‌ها، دستاورد‌ها و افتخارات مختلف علمی، اجرایی، مدیریتی و خدمات در عرصه‌های مختلف حکمرانی

۴- معرفی مشاوران به منظور تشریح شیوه‌های اجرایی و توان مدیریتی

۵- موضوعات عام و تبیینی، همچون جایگاه و اهمیت ریاست جمهوری و نقش آن در نظام مردم‌سالاری دینی و ضرورت مشارکت و حضور گسترده مردم و نقش آنان در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و تبیین ارزش‌ها ودستاورد‌های انقلاب اسلامی

ب) برنامه‌های تولیدی و زنده نامزد‌ها نباید مشتمل بر موارد ذیل باشند:

۱- اظهارات مغایر با قانون اساسی و قانون انتخابات ریاست جمهوری و سایر قوانین کشور

۲- بیان مطالب مغایر با اصول و مصادیق سیاست‌های اعلامی و مصرح مقام معظم رهبری در حوزه‌های داخلی و خارجی

۳- برنامه‌ها یا وعده‌های انتخاباتی فراتر از چارچوب قانون اساسی و حدود مقرر در سایر قوانین موضوعه.

۴- بیان اظهارات و برنامه‌های مغایر با اتحاد و همبستگی، منافع و امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور

۵- تبلیغ رسانه‌ها و فرق و جریان‌های سیاسی و مذهبی غیرقانونی و نماد‌های آن‌ها به تشخیص مراجع ذیربط

۶- عدم رعایت معیار‌ها و ضوابط پخش سازمان صدا و سیما

۷- بیان مطالب خلاف واقع، افترا، توهین و تخریب سایر نامزد‌ها و اشخاص حقیقی یا حقوقی

۸- استفاده از تصاویر مشترک با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری

۹- تحریف و دستکاری آمار، بیان آمار خلاف واقع و جعل اطلاعات درباره مسائل کشور

۱۰- تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی از وضع کشور و تضعیف ارزش‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی و بیان هرگونه مطلبی که موجب یأس، ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات باشد

۱۱- ایجاد تشکیک و تردید در سلامت و امنیت و قانونمندی انتخابات و مجریان و ناظران آن

۱۲- عدم رعایت ضوابط مقرر در ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری

ج) الزامات ضبط و پخش برنامه‌های تولیدی

۱- چنانچه نامزد‌ها در وقت مقرر برای ضبط برنامه‌های انتخاباتی خود به استودیو‌های تعیین شده در صدا و سیما مراجعه نکنند، کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات و سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها نخواهد داشت.

۲- مستند‌های رادیویی و تلویزیونی نامزد‌ها باید در مهلت ۴۸ ساعت قبل از پخش به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات تحویل داده شود، در غیر این صورت سازمان صداوسیما مسئولیتی برای پخش برنامه‌ها ندارد و کمیسیون می‌تواند به تشخیص خود مجوز پخش یکی از برنامه‌های ضبط شده نامزد‌های محترم در سقف مدت مستند را به جای آن صادر کند.

۳- با توجه به اختصاص دو مستند رادیویی و دو مستند تلویزیونی ۳۰ دقیقه‌ای به هر نامزد، ساختار تولید مستند‌ها الزاماً باید مستقل از هم باشد.

۴- عدم رعایت هر یک از موارد فوق و یا وجود موارد خلاف قانون و مقررات و عدم اصلاح آن توسط نامزد، مانع از پخش آن از رسانه ملی خواهد شد.

ضوابط شکلی و محتوایی تهیه این برنامه‌ها در سایت ستاد انتخابات ریاست جمهوری رسانه ملی به آدرس entekhabat۱۴۰۳.iriborg.ir قابل مشاهده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی