تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
خشونت عجیب در ملاعام!

وحشی‌گری طالبان؛ شلاق بر سر زنان و مردان افغانستان

خشونت و وحشی‌گری گروه مسلح طالبان که حاکمیت در افغانستان را در اختیار دارد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حالا در جدیدترین مورد از این خشونت‌های وحشتناک، این گروه که در دنیا به رسمیت شناخته نشده (و روسیه به تازگی چراغ سبز به آن نشان داده) ۱۴ زن و ۴۹ مرد را در یک استادیوم ورزشی در ولایت سرپل در حضور مردم و نمایندگان محلی خود شلاق زده است.

کد خبر: ۱۶۶۶۷۹
۱۸:۵۲ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

وحشی‌گری طالبان؛ شلاق بر سر زنان و مردان افغانستان

دیدارنیوز: گروه طالبان حاکم بر افغانستان روز سه‌شنبه ۱۵ خرداد (۴ ژوئن) ۱۴ زن و ۴۹ مرد را در یک استادیوم ورزشی در ولایت سرپل در حضور مردم و نمایندگان محلی خود شلاق زد.

به نقل از دویچه‌وله، اتهام این افراد "سرقت"، "همجنس‌گرایی" و "سایر جرایم اخلاقی" عنوان شده است.

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه شلاق زدن این افراد در ملاءعام توسط حکومت طالبان را "محکوم" کرد و از مقامات افغانستان خواست به این عمل خود پایان دهند.

حکومت طالبان پس از به قدرت رسیدن بدون توجه به انتقادات و مخالفت‌های سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل متحد، مجازت‌های عمومی از جمله "اعدام" و "شلاق" را برای اعمالی نظیر قتل، سرقت، زنا و سایر قوانین خلاف اسلام ازسر گرفته است.

بر اساس پژوهش شاهد افغان (افغان ویتنس)، گروهی که وضعیت حقوق بشر در افغانستان را بررسی می‌کند، در سال گذشته میلادی قضات منصوب طالبان ۴۱۷ حکم شلاق و اعدام در ملاء عام صادر کرده‌اند که ۵۷ مورد از آن‌ها در مورد زنان اجرا شده است.

طالبان مردم را برای دیدن این مجازات‌ها با هدف "عبرت گرفتن" تشویق می‌کنند، اما فیلمبرداری و عکاسی از صحنه اعدام ممنوع است.

هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارات اسلامی افغانستان، پیش از این وعده اجرای کامل قوانین شریعت در افغانستان را داده و در پیامی صوتی از اجرای مجدد مجازات‌هایی نظیر "سنگسار" و "شلاق" در ملاءعام سخن گفته بود.

آخند‌زاده تصریح کرده بود: «ما زنان را (برای روابط نامشروع یا زنا) شلاق می‌زنیم و سنگسار می‌کنیم. شما ممکن است این مجازات‌ها را نقض حقوق زنان بنامید، چون با اصول دموکراسی شما در تناقض است، ولی من نماینده خدا و شما نماینده شیطان هستید.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی