تیتر امروز

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
آسیب شناسی مناسک حسینی
دیدگاه محمد منصورنژاد، پژوهشگر دینی درباره مناسک حسینی

آسیب شناسی مناسک حسینی

محمد منصورنژاد، محقق و دین پژوه در یادداشتی تحلیلی، مناسک و عزاداری محرم را مورد آسیب‌شناسی قرار داده است.

وزیر نیرو: طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از ۲۸ پروژه آب و برق سیستان‌و‌بلوچستان گفت: در روز‌های اخیر طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد.

کد خبر: ۱۶۶۶۴۱
۱۰:۳۱ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

وزیر نیرو: طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد

دیدارنیوز: وزیر نیرو گفت: در روز‌های اخیر طالبان بخشی از حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد.

علی‌اکبر محرابیان در آیین بهره‌برداری از ۲۸ پروژه آب و برق سیستان‌و‌بلوچستان اظهار داشت: اجرای طرح‌های کلان آبرسانی در سه مرحله از جمله تأمین آب شهر‌های سیستان و زاهدان، انتقال آب از مرز‌های شرقی به زاهدان (تهلاب)، انتقال آب از دریای عمان، و جهاد آبرسانی به یک هزار و ۷۵۱ روستای سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

وی از طرح تأمین آب منطقه سیستان و شهر زاهدان به عنوان طرحی اولویت‌دار یاد کرد و گفت: این طرح به همت همه دست‌اندرکاران در حوزه آب و برق وزارت نیرو با اعتبار ۵۵۰۰ میلیارد تومان شامل احداث خطوط انتقال آب، برق و کارخانه آب‌شیرین‌کن در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

محرابیان بیان کرد: با توجه به کاهش منابع آبی در منطقه سیستان و شهر زاهدان و ضرورت تأمین آب شرب با تکیه بر منابع سرزمینی، این طرح با تأمین آب از منطقه دَشتَک از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و نیاز آبی ساکنان را تأمین خواهد کرد.

وزیر نیرو به طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای ارتقای شاخص‌های آب شرب روستایی کشور آغاز شد که ۲۵ درصد از روستا‌های هدف به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی