تیتر امروز

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند
جمهور ۱۴؛ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۱۶) / حضور دو روحانی حامی مسعود پزشکیان در استودیو

هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی دلایل حمایت خود از پزشکیان را بیان کردند

ستاد روحانیون حامی مسعود پزشکیان تشکیل شد. دیدارنیوز میزبان دو روحانی از این کمپین بود، حجج اسلام هادی قابل و حمید قاسمی فیض‌آبادی تفاوت نامزد مورد حمایت خود در مقایسه با رقیب را بیان کردند.
چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید
در میزگرد انتخاباتی مشترک دیدارنیوز و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

چهار استاد دانشگاه خطاب به مردم: به پزشکیان رای بدهید

محمود صادقی (دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها)، ناصر مهدوی (استاد فلسفه)، تقی آزاد ارمکی (جامعه شناس) و مریم نصر اصفهانی (عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی) در میزگردی انتخاباتی مردم را...
فشار بر اسرائیل برای پایان جنگ ادامه دارد

اسلوونی، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

پارلمان اسلوونی با اکثریت آرا، رسمیت کشور مستقل فلسطین را تایید کرد و درخواست برگزاری همه‌پرسی در این باره توسط بزرگترین حزب مخالف دولت را رد کرد.

کد خبر: ۱۶۶۵۶۵
۰۹:۴۸ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳

اسلوونی، کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

دیدارنیوز: پارلمان اسلوونی روز سه‌شنبه با اکثریت آراء رسمیت کشور مستقل فلسطین را تایید کرد و درخواست برگزاری همه‌پرسی در این باره توسط بزرگترین حزب مخالف دولت را رد کرد، و بدین ترتیب اسلوونی به آخرین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شد که فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش «رویترز»، دولت اسلوونی هفته پیش، پس از اقدام اسپانیا، ایرلند و نروژ برای به رسمیت شناختن فلسطین، که در راستای فشار بر اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در غزه است، تصمیم گرفت فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

رابرت گلوب، نخست وزیر اسلوونی، در شبکه «ایکس» نوشت: «به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل امید را به مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه بازمی‌گرداند.»

رای‌گیری پارلمانی برای به رسمیت شناختن فلسطین قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود، و یک گروه پارلمانی در امور خارجه روز دوشنبه با اکثریت آراء تصمیم دولت را تایید کرده بود.

با این حال، حزب راستگرای دموکراتیک اسلوونی (اس‌دی‌اس) متعلق به نخست وزیر سابق کشور یانز یانسا، پیشنهادی درباره یک همه‌پرسی مشورتی در مورد طرح به رسمیت شناختن فلسطین ارائه کرد که می‌توانست رای‌گیری را حداقل یک ماه به تعویق بیاندازد.

اس‌دی‌اس که بزرگترین حزب اپوزیسیون اسلوونی است، استدلال کرد که اکنون زمان مناسبی برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین نیست، چرا که این اقدام تنها به «سازمان تروریستی حماس» پاداش می‌دهد. اما کمیسیون امور خارجه پارلمان این پیشنهاد را «ناقص» دانست و در جلسه فوق‌العاده آن را رد کرد.

به گفته رویترز، در نهایت، طرح به رسمیت شناختن فلسطین با ۵۲ رای توسط پارلمان اسلوونی تصویب شد، و پس از خروج حزب اپوزیسیون اس‌دی‌اس از جلسه رای‌گیری هیچ‌کس با آن مخالفت نکرد.

به نقل از العربیه، از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا تاکنون سوئد، قبرس، مجارستان، جمهوری چک، لهستان، اسلواکی، رومانی، و بلغارستان کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، و مالت گفته است که به زودی به این جمع می‌پیوندد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
امروز پنجشنبه ۱۴ تير
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی