تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.
دورتموند یک نیمه عالی بود، اما رئال دو گل زد و قهرمان شد

کهکشانی‌ها، پادشاه اروپا

در شبی که دورتموند موقعیت‌های عالی برای گلزنی داشت و فرصت‌سوزی کرد، رئال مادرید باتجربه پانزدهمین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا جشن گرفت.

کد خبر: ۱۶۶۴۱۰
۰۸:۲۹ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳

کهکشانی‌ها، پادشاه اروپا

دیدارنیوز: رئال مادرید با نتیجه ۲ بر صفر در مقابل دورتموند به پیروزی رسید.

رئال مادرید با برتری ۲ بر صفر مقابل بوروسیا دورتموند به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا دست یافت. این پانزدهمین قهرمانی کهکشانی‌ها در تاریخ این رقابت‌ها به شمار می‌رود؛ حداقل ۸ بار بیشتر از هر تیم دیگر. این نهمین فینال متوالی بدون شکست رئال مادرید بود.

موقعیت‌های متعدد دورتموند در نیمه اول و اوایل نیمه دوم از دست رفت تا دنی کارواخال روی ارسال تونی کروس دروازه زنبور‌ها را باز کند. ضربه سر مدافع ۱۷۳ سانتی‌متری رئال مادرید را پیش انداخت. دقایقی بعد و با اشتباه مرگبار یان ماتسن، وینیسیوس جونیور گل دوم رئال را هم به ثمر رساند تا کار تیم ترزیچ یکسره شود.

آخرین مسابقه تونی کروس در ترکیب رئال مادرید با عملکردی خیره‌کننده همراه بود. او در شب حملات دورتموند بار‌ها دفاع این تیم را آزار داد. با ضربات آزاد خود کوبل را به دردسر انداخت و با یک ارسال دیدنی زمینه‌ساز گل نخست تیمش شد.

این پنجمین قهرمانی کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا به شمار می‌رود. او در صدر جدول پرافتخارترین سرمربیان تاریخ اروپا فاصله با نفرات دوم (پپ گواردیولا، زیدان و باب پیزلی) را به عدد ۲ رساند.

جدال تیم پنجم بوندس‌لیگا و قهرمان لالیگا در شرایطی آغاز شد که اکثر رسانه‌ها شانس رئال مادرید به عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ اروپا را برای پیروزی در این مسابقه به مراتب بیشتر می‌دانستند. در عمل، اما تصویر وارونه تصورات اولیه در زمین به نمایش درآمد. با گذر از دقایق ابتدایی، دورتموند کنترل حملات را به دست گرفت و بیشتر از تیم آنچلوتی به روی دروازه حریف فشار آورد.

حملات تندوتیز دورتموند ادامه داشت و کریم آدیمی با یک فرار پرسرعت با کورتوا تک‌به‌تک شد. او دروازه‌بان بلژیکی رئال را جا گذاشت، اما موفق به باز کردن دروازه از زاویه تنگ نشد.

کهکشانی‌ها، پادشاه اروپا

یک دقیقه بعد نیکلاس فولکروگ روی یک پاس در عمق با کورتوا در حالت تک به تک قرار گرفت ضربه او به تیر عمودی دروازه برخورد کرد تا قلب هواداران رئال بلرزد. پرچم کمک‌داور بالا نرفت، اما صحنه آهسته نشان می‌داد مهاجم دورتموند احتمالاً در آفساید قرار داشته.

تلاش و فشار وینیسیوس جونیور برای گرفتن توپ از کوبل بی‌حاصل ماند و تکل او، سرنگون شدن سنگربان دورتموند و دریافت کارت زرد را به همراه داشت.

تونی کروس در آخرین مسابقه خود با پیراهن رئال مادرید عملکرد قابل قبولی داشت و در همان ابتدای نیمه دوم با یک ضربه آزاد دیدنی کوبل را به واکنش واداشت. هافبک سابق بایرن مونیخ بعد از جام ملت‌های اروپا از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

شلیک کروس تنها شوت در چارچوب رئال مادرید در ۷۴ دقیقه نخست مسابقه به شمار می‌رفت، اما دومین شوت در چارچوب به گل برتری تبدیل شد.

ارسال تونی کروس از نقطه کرنر روی تیر اول بر سر دنی کارواخال فرود آمد و ضربه دیدنی او توپ را دور از دستان کوبل به تور دروازه دورتموند چسباند.

کهکشانی‌ها، پادشاه اروپا

با به ثمر رسیدن گل وضعیت تمرکز و روحیه ۲ تیم جابه‌جا شد و حملات رئال مادرید جان دوباره گرفت. ۳ واکنش دیدنی از کوبل در عرض ۴ دقیقه اجازه نداد اختلاف افزایش پیدا کند. او ابتدا ضربه آزاد دیدنی کروس را مهار کرد، سپس شلیک سنگین کاماوینگا را به کرنر فرستاد و در ادامه ضربه سر ناچو فرناندس روی ارسال کروس را گرفت. با وجود تمام درخشش او، اما گل دوم اجتناب‌ناپذیر بود. پاس عرضی عجیب و اشتباه یان ماتسن در خط دفاع توپ را به وینیسیوس جونیور رساند و بال تکنیکی برزیلی ضمن نفوذ به داخل محوطه جریمه با شلیک پای چپ توپ را به پشت سر کوبل رساند تا قهرمانی پانزدهم تثبیت شود.

نیکلاس فولکروگ با یک ضربه سر محکم دروازه کورتوا را باز کرد، اما این گل به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا بازی با برتری ۲ بر صفر رئال مادرید به پایان برسد. کهکشانی‌ها فصل را با دوگانه لیگ و لیگ قهرمانان به پایان بردند.

این آخرین دوره لیگ قهرمانان اروپا با ساختار ۸ گروه ۴ تیمی بود و از فصل آینده شاهد حال و هوایی کاملاً متفاوت در وسط هفته‌های اروپایی هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی