تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد

شواهدی از ارسال تسلیحات چین به روسیه نداریم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر ارسال تسلیحات از چین به روسیه در دست ندارند.

کد خبر: ۱۶۶۳۹۱
۱۴:۰۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

شواهدی از ارسال تسلیحات چین به روسیه نداریم

دیدارنیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه هیچ مدرکی مبنی بر ارسال تسلیحات از چین به روسیه در دست ندارد.

به نقل از العربیه، بورل در پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در مجمع «گفتگوی شانگری‌لا» در سنگاپور گفت: «چین متعهد شده است که سلاح (به روسیه) تحویل ندهد و ما هیچ مدرکی مبنی برای این امر (صادرات سلاح به روسیه) نداریم.»

چین که مناسبات بسیار نزدیکی با روسیه دارد، تمایلی به انتقاد از تهاجم نظامی مسکو در اوکراین ندارد، اما پیشتر، کمک به میانجیگری در این مناقشه را پیشنهاد داده است.

شروط پکن برای مشارکت در اجلاس سوئیس

پکن، جمعه ۱۱ خرداد، اعلام کرد که شرکت در کنفرانس صلح اوکراین در ژوئن به میزبانی سوئیس، برایش «دشوار» خواهد بود.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در این رابطه گفت: «ترتیب این نشست هنوز با الزامات چین و خواسته‌های جامعه بین‌المللی مغایرت دارد. به نحوی که مشارکت چین در آن را دشوار می‌سازد.»

دولت سوئیس به‌دنبال مشارکت گسترده از سراسر جهان در این اجلاس است که از ۱۵ تا ۱۶ ژوئن برگزار خواهد شد. سوئیس امیدوار است، راه را برای روند صلح در اوکراین، هموار کند.

از روسیه برای مشارکت در اجلاس سوئیس دعوت نشده است.

«رویترز» به نقل از منابع خود اعلام کرد، چین تاکید کرد که در این اجلاس شرکت نخواهد کرد و این دعوت را به دلیل «عدم رعایت شروط مشارکت» رد کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، روز پنجشنبه اعلام کرد که چین ممکن است کنفرانس صلحی را سازماندهی کند که روسیه و اوکراین بتوانند در آن شرکت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی