تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
هفته پایانی لیگ برتر از راه رسید

پرسپولیس - مس رفسنجان؛ آخرین گام برای جام

پرسپولیس که پرافتخارترین تیم در سطح فوتبال باشگاهی ایران است، با پیروزی در هفته آخر برای شانزدهمین مرتبه قهرمان لیگ خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۶۳۵۷
۰۸:۱۹ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

پرسپولیس - مس رفسنجان؛ آخرین گام برای جام

دیدارنیوز: پرسپولیس در صورت پیروزی در هفته آخر برای شانزدهمین بار قهرمان لیگ خواهد شد.

سرانجام بیست‌وسومین دوره لیگ برتر به هفته آخر خود رسید و یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال قهرمان لیگ خواهد شد. پرسپولیس که پرافتخارترین تیم در سطح فوتبال باشگاهی ایران است، با پیروزی در هفته آخر برای شانزدهمین مرتبه قهرمان لیگ خواهد شد. این بازی در ورزشگاه آزادی و همزمان با ۷ مسابقه دیگر روز شنبه ۱۲ خرداد از ساعت ۱۹ آغاز خواهد شد.

در ادامه نکاتی از بازی پرسپولیس و مس را می‌خوانید.

۱. پرسپولیس با ۶۵ امتیاز صدرنشین لیگ است و علاوه بر قهرمانی نیم‌نگاهی به کسب عنوان بهترین تیم تاریخ لیگ برتر هم دارد و این اتفاق با پیروزی با اختلاف حداقل ۳ گل می‌افتد. قهرمانی پرسپولیس با پیروزی قطعی است و در هر صورتی‌که در این هفته حداقل اندازه استقلال امتیاز کسب کند، قهرمانی خود را تکرار خواهد کرد. در شرایطی که امتیاز ۲ تیم برابر شود با توجه به تفاضل گل بهتر پرسپولیس باز هم این تیم به احتمال زیاد قهرمان می‌شود. پرسپولیس در صورت توقف و یا شکست در این مسابقه و پیروزی استقلال، قهرمانی را از دست خواهد داد.

۲. مس رفسنجان با ۳۵ امتیاز در رده دهم جدول است که این بدترین عملکرد این تیم از زمان صعود به لیگ برتر است. رفسنجانی‌ها تحت هر شرایطی از این رده پایین‌تر نخواهند رفت و با پیروزی در این مسابقه می‌توانند تا ۲ رتبه در جدول صعود کنند.

۳. پرسپولیس در ۶ بازی اخیر به ۵ پیروزی و یک تساوی دست یافته است. این تیم با ۴ برد متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. پرسپولیس در حالی نیاز مبرم به پیروزی در این مسابقه دارد که رکورددار بیشترین برد در این فصل است و در ۱۳ بازی آخر خود در لیگ، ۱۱ مرتبه به پیروزی رسیده است. مس رفسنجان در ۶ هفته گذشته به ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست رسیده است. مس آمار خوبی در دیدار‌های خارج از خانه دارد و در ۷ بازی قبلی متحمل تنها یک شکست شده است.

۴. بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در زمینه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس بهترین آمار را دارد. مس رفسنجان هم در دقت پاس و تعداد پاس یکی از ۳ تیم برتر لیگ است. هر ۲ تیم جزو ۳ تیم ضعیف لیگ در نبرد هوایی به شمار می‌روند. پرسپولیس بهترین آمار دریبل را در این فصل دارد. مس رفسنجان با میانگین سنی ۲۹ سال و ۴ ماه مسن‌ترین تیم این فصل از لیگ است.

۵. پرسپولیس تنها تیمی است که مس رفسنجان بیش از ۲ بار در لیگ برتر با آن بازی داشته و موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده است. مس رفسنجان تاکنون برابر پرسپولیس به پیروزی نرسیده و با ۵ شکست در لیگ برتر برابر هیچ تیمی بیشتر از این شکست نخورده است. پرسپولیس در لیگ و جام حذفی رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی در ورزشگاه آزادی را برابر مس رفسنجان دارد.

۶. نیمکت هر ۲ تیم نسبت به بازی رفت دچار تغییر شده است. محرم نویدکیا به عنوان مربی سپاهان ۴ بار برابر پرسپولیس قرار گرفته که به یک پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست دست یافته است. داوود نوشی صوفیانی دروازه‌بان مس رفسنجان در ۹ تقابل برابر پرسپولیس هیچ‌وقت کلین‌شیت نکرده و با دریافت ۱۷ گل، از هیچ تیمی بیشتر از این پرسپولیس گل نخورده است.

۷. مهدی عبدی با زدن ۳ گل بهترین گلزن تقابل‌های دو تیم است. گیورگی گولسیانی و مهدی ترابی از جمع بازیکنان حاضر دو تیم سابقه گلزنی در این بازی را دارند. ۶ بازیکن با حضور در ۶ تقابل از ۷ مصاف قبلی دو تیم رکورددار بیشترین حضور در این رویارویی هستند.

۸. از ۵ بازیکن برتر این فصل ۲ بازیکن در ترکیب پرسپولیس حضور دارند. مهدی ترابی با نمره ۷.۴۰ و دانیال اسماعیلی‌فر با نمره ۷.۳۵ در رده سوم و پنجم هستند. اسماعیلی‌فر بیشترین دقایق بازی را در این فصل پرسپولیس دارد و عیسی آل‌کثیر با ۹ گل بهترین گلزن این تیم است. محمدمهدی محبی از جمله بازیکنانی است که در این فصل نگاه‌ها را به سوی خود جلب کرده است. این بازیکن با نمره ۷.۲۴ بهترین بازیکن مس رفسنجان است و بیشترین دقایق بازی را برای این تیم دارد. جلال‌الدین علی‌محمدی با ۶ گل، بهترین گلزن مس رفسنجان است.

۹. محمد خدابنده‌لو بازیکن مس رفسنجان در نیم‌فصل اول بود که در تعطیلات زمستانی به پرسپولیس پیوست. حامد لک هم دیگر بازیکن مشترک دو تیم است. در جمع بازیکنان پرسپولیس تعداد زیادی از شاگردان محرم نویدکیا به چشم می‌خورد. گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی، مسعود ریگی، یاسین سلمانی و محمد خدابنده‌لو زیر نظر این مربی تجربه بازی دارند.

۱۰. پرسپولیس بدون محروم پا به آخرین بازی فصل گذاشته است، ولی همچنان یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی و سعید صادقی به دلیل آسیب‌دیدگی قادر به همراهی این تیم نیستند. در ترکیب مس رفسنجان هم مهدی ترکمان به دلیل مصدومیت غایب است.

۱۱. پرسپولیس فصل گذشته لیگ را با ۷ برد پیاپی و قهرمانی به پایان برساند که اولین پیروزی برابر مس رفسنجان و با قضاوت امیر عرب‌براقی بود و حالا این داور در آخرین بازی فصل دوباره تقابل دو تیم را سوت خواهد زد. پرتکرارترین پیش‌بینی کاربران فوتبال ۳۶۰، پیروزی ۲ بر صفر پرسپولیس است. ۷۶ درصد کاربران رای به پیروزی پرسپولیس داده‌اند. ۱۸ درصد نتیجه تساوی را حدس زده‌اند و ۶ درصد هم پیروزی مس رفسنجان را پیش‌بینی کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی