تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
پولیتیکو ادعا کرد

حمله اوکراین به روسیه با اجازه «بایدن» بود

بر اساس ادعای پولیتیکو، دولت جو بایدن مخفیانه به کی‌یف اجازه داده تا با استفاده از تسلیحات آمریکایی به داخل خاک روسیه در نزدیکی منطقه اشغالی خارکیف اوکراین حمله کند.

کد خبر: ۱۶۶۳۵۳
۱۱:۰۸ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۳

حمله اوکراین به روسیه با اجازه «بایدن» بود

دیدارنیوز: مقامات ایالات متحده که نخواستند نام‌شان فاش شود روز پنجشنبه به «پولیتیکو» گفتند که دولت بایدن مخفیانه به کی‌یف اجازه داده تا با استفاده از تسلیحات آمریکایی به داخل خاک روسیه در نزدیکی منطقه اشغالی خارکیف اوکراین حمله کند.

به نقل از العربیه، یک مقام آمریکایی در این باره به پولیتیکو گفت: «رئیس‌جمهوری اخیرا به تیم خود دستور داد تا اطمینان حاصل کند که اوکراین می‌تواند از سلاح‌های آمریکایی برای اهداف ضدحمله‌ای در خارکیف استفاده کند تا بتواند به نیرو‌های روسی که آن‌ها را هدف قرار می‌دهند یا آماده ضربه زدن هستند پاسخ دهد.»

اوکراین اکنون می‌تواند از تسلیحات ارائه‌شده توسط آمریکا مانند راکت‌ها و پرتابگر‌های موشکی برای سرنگونی موشک‌های روسی که به سمت خارکیف پرتاب شده‌اند، زدن نیرو‌هایی که در مرز روسیه در نزدیکی این شهر تجمع کرده‌اند، و سرنگون کردن بمب‌افکن‌های روسی استفاده کند.

با این وجود، به گفته مقامات آمریکایی، اوکراین هنوز حق ندارد از تسلیحات آمریکایی برای حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه یا پرتاب موشک‌های دوربرد برای ضربه زدن به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه استفاده کند.

به گفته پولیتیکو، این یک تغییر چشمگیر در رویکرد آمریکا است. دولت بایدن در ابتدا گفته بود مایل به درگیری مستقیم با روسیه نیست چرا که جنگ را تشدید می‌کند. اما بدتر شدن شرایط اوکراین در میدان نبرد بر اثر پیشروی‌های روسیه و بهبود موقعیت آن در خارکیف باعث شد رئیس‌جمهوری نظرش را تغییر دهد.

متحدان اصلی ایالات متحده مانند بریتانیا و فرانسه پیشتر گفته بودند که اوکراین باید حق حمله به داخل روسیه با استفاده از تسلیحات غربی را داشته باشد. قانونگذاران هر دو حزب آمریکا نیز به طور علنی و غیرعلنی از این اقدام حمایت کرده‌اند، و مقامات ارشد ارتش ایالات متحده پشت در‌های بسته به کنگره اطلاع داده‌اند که کاهش محدودیت‌ها روی اوکراین «ارزش نظامی» دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی